Site icon IAS

"להתנות הסיוע בבדיקה שהעסקים ממלאים חובתם להשבת כספים"

נוסעים יוצאים בטרמינל 3 בנתב"ג. צילום עוזי בכר

בעקבות הפרסומים בימים האחרונים על מתווה הסיוע לחברות התעופה ואישור הממשלה להעמדת סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות. הסיוע ניתן כדי לסייע לאל על, ישראייר וארקיע להתמודד עם הצמצום בפעילות התעופתית בשל התפרצות וריאנט אומיקרון בעולם ובישראל. קוראים במועצה הישראלית לצרכנות למשרד האוצר- להתנות כל תמיכה או סיוע לעסקים בבדיקה שהעסקים ממלאים אחר חובתם לבצע השבה כספית לצרכנים.

במועצה הישראלית לצרכנות הצטברו בשנתיים של משבר הקוורנה אלפי תלונות של צרכנים שמועד טיסתם בוטל בשל הקורונה (הן בשל ביטול הטיסה מצד החברה, והן בשל ביטול הטיסה מצד הצרכן בשל הדבקות בנגיף), וחברת התעופה או הנסיעות טרם השיבה להם את כספם.

במועצה לצרכנות מברכים על הסיוע שניתן לחברות, ומכירים בעובדה כי  למדינה ולצרכנים יש אינטרס משותף שעסקים ימשיכו לשרוד, להתקיים וגם לייצר הכנסות, ותחרות שמסייעת לצרכן לרכוש במחיר הוגן ולבצע השוואת מחירים מושכלת, אולם לא ניתן להבטיח סיוע לעסקים מבלי להבטיח את הסיוע לצרכנים שהם המנוע הכלכלי של התעופה.

עופר פיינשטיין מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, קורא למשרד האוצר, להתנות כל תמיכה או סיוע לעסקים, בבדיקה שעסקים אלו מילאו אחר חובתם לבצע השבה כספית לצרכנים בגין שירותים שלא סופקו. לעמדת המועצה לצרכנות, לא יתכן שהעסקים יקבלו תמיכה ממשלתית ובמקביל לא יחזירו לצרכנים את התשלומים שהצרכנים כבר שילמו.

במועצה לצרכנות מזכירים כי במהלך המשבר ניתנו לעסקים הקלות רגולטוריות שפגעו בצרכנים וביניהן: ביטול החובה לחזור לצרכן תוך 6 דקות, ביטול חוק הטכנאים המקנה לצרכן זכות לתבוע על איחור במשלוח, פיצויים לעסקים ללא התניה שיחזירו כספים לצרכנים בגין שירותים, הופעות, אירועים וכו' שלא התקיימו.

Exit mobile version