Site icon IAS

להחזיר את התיירות לנצרת ולנוף הגליל

רונן פלוט ועלי סאלם צילום פוטו אמאל נצרת

היום  25/5/21 בצהריים, קיימנו מפגש תמיכה של ענף התיירות בנצרת ובנוף הגליל. מאז מרץ 2020, עת התחיל משבר הקורונה ואין כניסת תיירים לישראל, בתי המלון בעיר סגורים. מתפוסות של 90% בבתי המלון, נרשמה בחודש אפריל כ-8% תפוסה בלבד.

ראשי ענף התיירות קראו לממשלה לשמר את התשתית התיירותית בעיר שהובילה ערב הקורונה בשיא תפוסות התיירות מחו"ל וכיום עומדת ריקה מתיירים. בנוסף, שיתוף פעולה יוצא דופן בין שני ראשי הערים, נצרת ונוף הגליל, הביא לכך שהמהומות פסחו על העיר ונשמרו הדו קיום והחיים משותפים

ח"כ אורית פרקש- הכהן, שרת התיירות: "אני רואה חשיבות רבה להגיע ולתמוך העיר נצרת דווקא בימים האלה של מתיחות חברתית בישראל. נצרת ונוף הגליל נפגעו השנה פעמיים, ראשית בגלל היעדר התיירות כתוצאה מהקורונה ושנית בגלל הפרעות והמהומות של השבועיים האחרונים. הפגיעה היא קשה ולכן, כבר השבוע סיכמתי עם שר האוצר על המשך הסיוע לכל ענף התיירות, ובמקביל אני פועלת להחזיר את התיירות לישראל והפיילוט להכנסת תיירים כבר יצא לדרך. עוד הוסיפה שרת התיירות: ״חוסר היציבות הפוליטי והביטחוני גובה מחיר ומשפיע לרעה בעיני על החוסן החברתי הפנימי שלנו ואל לנו להתעלם מכך. נצרת ונוף הגליל הן דוגמא ומופת לדו קיום וכבוד הדדי ואני רואה חשיבות מיוחדת להיות פה כעת.״

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "אף אחד מאיתנו לא צפה תסריט אימים כזה, כמו שעברנו בחודשים האחרונים. השקענו פה בעבר רבות ורואים זאת. המשרד עומד להשקיע בתשתיות, ונעשה פה ניסים ונפלאות. עד מרץ 2020 היינו עם חצי מיליון תיירים בחודש, והיינו בדרך לשיא של 5 מיליון תיירים. ההתרסקות בעקבות הקורונה הייתה מהירה, ממאה לאפס. כדי לחזור לכמויות שלפני הקורונה יידרש תהליך ארוך וכואב. במפגש עם שר האוצר השבוע הצגנו את התכנית להרים בחזרה את התיירות ולשמר את התשתית התיירותית, אבל עד אז יש לנו את תיירות הפנים. בכוונתנו לפעול להחזרת התיירים הישראלים לנצרת. אנחנו צריכים להיות אופטימיים, ובקרוב מאוד נראה פה חזרה את המבקרים הישראלים ובהמשך גם תיירים מחו"ל."

אמיר חייק צילום פוטו אמאל נצרת

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "לא צריך לדבר על דו קיום, צריך לעשות את זה. נפעל לחיים משותפים של כל האזרחים במדינה. אם הייתי שואל במרץ 2020 את המלונאים של נצרת מה שלומכם? היו אומרים שמעולה. 75% מהלינות היו של תיירים שבאו לבקר בישראל וביום אחד שמו ברקס והמדינה נעצרה, העולם נעצר, התיירות נעצרה. מאז בערים מוטות התיירות אנחנו מלקקים את הפצעים, מחכים שהתיירים יחזרו לפה כדי שנוכל להחיות את העסקים. היום אנחנו נמצאים בתפוסה של 8% באפריל בנצרת. כאב לב. אנחנו נעזור לשרת התיירות לעשות כל מה שהיא יכולה כדי להחזיר את התיירים לישראל. במקביל, הישראלים צריכים לצאת למלונות, למסעדות ולשאר העסקים בישראל. יש פה תשתית מלונאית שעלתה מיליונים ונבנית במשך שנים. יש תשתית מלונאית וצריך להמשיך ולתמוך בה. אנחנו הגשנו תוכנית לשמירת התשתית למשרד התיירות שאושרה. הועברה למשרד האוצר כדי שיאשר תמיכה עד סוף השנה בתשתית המלונאית.

רונן פלוט, ראש העיר נוף גליל: "מדינת ישראל עברה טרגדיה קשה וכולנו היינו שם. אין ספק שענף התיירות קיבל מכה חזקה מאוד. המשבר הוא בתוכנו, יהודים וערבים שכל השנים חיו יחד ופתאום משהו קרה. בנוף הגליל גרים 27% ערבים, אנחנו עיר מעורבת. והיום אני יכול להגיד שברוך השם, לא קרה אצלנו כלום. גברתי השרה, אני מברך אותך וזה חשוב מאוד שאת נמצאת כאן. אנחנו הולכים לזמן את כל ראשי המועצות הערביות ולקרוא לאנשים שהחיים הם רק ביחד. למרות שזאת לא תקופת בחירות, אנחנו בנוף הגליל, נצא להרבה חוגי בית על חיים משותפים: איך אנחנו ממשיכים לחיות ולחזק אחד את השני".

עלי סאלם, ראש העיר נצרת: "אני רוצה לברך את כולכם בעיר של כולנו. המפגש הזה חשוב מאוד כי אנחנו עוברים תקופה קשה מאז הקורונה והמלחמה. נצרת, עיר של 110,000 תושבים, עיר שעברה תקופה קשה אחרי הקורונה. כל בתי המלון והעסקים סגורים. מבקש משרת התיירות שתעזור לנו להמשיך את החיים שאחרי הקורונה. רוצים להחזיר את החיים המשותפים ביחד במדינה הזאת".

לונא זריק, מסעדנית, יזמית, הקימה חממה המחברת בין התרבויות הקולינריות בישראל: "אני אעמוד פה בשני כובעים, כאישה נצרתית שרוצה לשלוח קול שפוי בתקופה שעברנו, אנחנו עיר של אהבה כי בסוף אין לנו מקום אחר. צריך למתג את העיר בתודעה של תיירות הפנים, תיירות של ישראלים. כאישה שעוסקת בקולינריה, אני יכולה להגיד שזה המקום לחיבור ולשלב ידיים. בנצרת יש פוטנציאל נדיר, אפשר לקחת את העיר ולקדם אותה קדימה.

וויסאם טאבר, בעלים של מלון "טאבר" בנצרת: "אני דור 3 שלישי למלונאות בנצרת, כשסבא שלי החליט לפתוח את המלון ב-1959. היום אנחנו נמצאים בעידן אחר, חיכינו לתייר ה-5 מיליון שיביא את נצרת למקום אחר כל כך. הקורונה הביאה אותנו לאפס עבודה. מי שחי את הענף, יודע מה המשמעות הזאת. אני מאוד אופטימי, מאמין בחוזק של המדינה. הקורונה מאחורינו רק בישראל, אך עדיין נמצאת בכל העולם, עיקר העבודה שלי היא תיירות חוץ. אנחנו ביחד צריכים ללכת צעד קדימה כדי לצאת מהמשבר הזה".

עזיז בנא, מדריך טיולים: "נתרץ היא עיר שלאורך כל ההיסטוריה שלה היתה שקטה, לא נפגע פה תייר אחד שבא לבקר בנצרת. יש לנו הרבה מעבר מחומוס ושווארמה, שגם הם מהטובים שיש בארץ. כיום, יש בנצרת פוטנציאל אדיר. אני קורא לעירייה ולמשרד התיירות בתמיכה באנשים היוזמים שרוצים ליזום יותר ויותר ולשפר את העיר."

Exit mobile version