Site icon IAS

לא לעשירים בלבד: אטרקציות חינמיות וזולות בדובאי

נווה המדבר הפופולרי של דובאי - אגמי אל קודרה. צילום יח"צ

השמש בדובאי זורחת כל השנה, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי לחופשה מתוכננת וגם לקפיצה ספונטנית של הרגע האחרון. אבל גם אם יש לכם את הזמן ואין לכם בהכרח תקציב גבוה, אל תתנו לזה לעצור אתכם, כי לעיר הזאת יש מה להציע לכל כיס ולכל סגנון.

שקיעה בנווה מדבר עם חיות בר

במרחק 30 דקות נסיעה מהעיר, תוכלו להירגע ולהתענג על יופיו של נווה המדבר הפופולרי של דובאי – אגמי אל קודרה. מדובר באגמים מלאכותיים המספקים רקע מושלם לפיקניק בלתי נשכח בשעת השקיעה. האזור הוא ביתם של שועלים מדבריים, אנטילופות (אוריקס ערבי) וכ-170 מיני ציפורים כמו ברבורים, אווזים, ברווזים, עיטים ועוד. תוכלו להגיע למקום מצוידים במזון שרכשתם מבעוד מועד או ליהנות ממגוון דוכני המזון הניידים שפוקדים את המקום.

עלות: חינם

בילוי בחוף הים

בדובאי תמצאו מגוון של חופים ציבוריים הפזורים לאורך קו החוף של העיר. אחד הפופולאריים שבהם הוא חוף העפיפונים (kite beach), המהווה אטרקציה נפלאה ליום בילוי משפחתי מבלי שתצטרכו לקרוע את הכיס. מדובר בחוף מוכרז וחינמי שתמצאו בו חול לבן לרביצה, בתי קפה ופוד טראקס חמודים. אם תרצו תוכלו להשכיר גלשן סאפ, להצטרף לפעילות ספורט ימי כמו צלילה, שייט או גלישה.

עלות: הכניסה לחוף בחינם

חוף העפיפונים המהווה אטרקציה נפלאה ליום בילוי משפחתי. צילום יח"צ

ללמוד על המורשת של דובאי

צאו לחוויית "תרבות על גלגלים" ייחודית באמת על סיפון האוטובוס החשמלי החדש של Heritage Express. במהלך הסיוע הממונע תבקרו באטרקציות היסטוריות מרכזיות, כמו גן מסגד ג'ומיירה ורובע אל פאהידי, תטעמו ממטעמי האמירויות האותנטיים ותלמדו על ההיסטוריה של דובאי ממדריך או מדריכה מהאמירויות. בתקציב גדול יותר תוכלו לכלול גם ארוחה תרבותית בבית המורשת של מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית וחוויה תרבותית מלאה.

עלות: החל מ-150 דיראהם לאדם בסיור הבסיסי (130 שקלים) ועד 500 דירהאם (440 שקלים) לאדם בסיור פרטי הכולל ארוחה.

האוטובוס החשמלי החדש של Heritage Express. צילום יח"צ

כמו מקומיים: שכונות היסטוריות ושווקים מרתקים

אין דרך טובה יותר להכיר יעד מאשר לנסות לחוות אותו כמו מקומיים. אתם מוזמנים לצאת לטיול רגלי באזור העתיק של דובאי, לגלות צדדים אחרים של העיר ולטעום מהמורשת העשירה של המקום. בקרו בשכונה ההיסטורית של רובע אל פאהידי ומוזיאון הקפה, והמשיכו בשוטטות אל שוק התבלינים והזהב המדהים, הניצב ממש בסמוך לתעלת דובאי.

עלות: חינם (המלצה שלנו – בשוק התבלינים מומלץ לרכוש זעפרן במחיר חסר תקדים).

מרכז האמנויות ג'מייל. צילום יח"צ

אחר צהריים אומנותי

ממוקם על ג'דאף ווטרפרונט (jaddaf waterfront), מרכז האמנויות ג'מייל הוא חלל אורבני יפהפה המוקדש להצגת אמנות מודרנית ועכשווית של אמנים מקומיים ובינלאומיים. המרכז ממוקם קרוב לנמל התעופה הבינלאומי של דובאי ולעיר הפסטיבלים של דובאי, מרכז האמנויות ג'מייל תומך באמנים ובקהילות יצירתיות ומציג פרויקטים, הזמנות ותערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות, שנלקחו הן מאוסף האמנות ג'מייל והן באמצעות שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים.

אופציה אמנותית נוספת תמצאו בשכונת אל-קראמה, הממוקמת במרכז דובאי הישנה, מצפון לרובע הפיננסי ומדרום לנחל דובאי. לפני מספר שנים אמנים ממלאזיה יצאו ביוזמה וצבעו בשכונה חזיתות של בניינים ופיזרו ברחבי השכונה 24 ציורי גרפיטי ענקיים ופוטוגניים במיוחד.

עלות: חינם

אי הדקלים ומזרקות מים שוברות שיאים

אי הדקלים המלאכותי "פאלם ג'ומיירה" נחשב לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם דובאי והכניסה אליו חופשית לציבור הרחב. בשדרה המרכזית של האי ניצבת מזרקת מי הים הגדולה בעולם "מזרקת הפאלם". המזרקה שהוקמה רק בשנת 2020 היא פלא עולמי והיא מציעה מופע מרהיב של מוזיקה, אור וצינורות מים המגיעים לגובה של עד 105 מטרים. המופע מתקיים בכל חצי שעה ואורך כשלוש דקות. ההופעות מתחילות ב-7:00 בבוקר ונמשכות עד 1:00 בלילה.

מופע מזרקות נוסף שתוכלו להתרשם ממנו בעיר הוא "מזרקות דובאי" הממוקמות למרגלות בניין הבורג' חליפה המפורסם והגבוה בעולם. המזרקות מתקיימות על האגם המלאכותי ויורות מים לגובה של עד 150 מטרים. ישנו מופע יומי בשעה 13:00 בצהריים אבל היופי האמיתי הוא דווקא בערב, אז מתווספים למופע זרקורי תאורה המאירים לעשרות קילומטרים.

עלות: חינם

מזרקת מי הים הגדולה בעולם "מזרקת הפאלם" בדובאי. צילום יח"צ

דובאי פריים: תצפית פנורמית על העיר

"דובאי פריים" ("מסגרת דובאי" בתרגום חופשי), הפכה לאחת האטרקציות המפורסמות ביותר של העיר מאז פתיחתה בשנת 2018. מיקומו של הבניין ב-Zabeel Park מציע נופים פנורמיים עוצרי נשימה של העיר, עם כניסה בעלות ידידותית לארנק AED 50 (45 שקלים). בגובה 150 מטרים ורוחב של 93 מטרים עם גשר המחבר בין שני המגדלים, "דובאי פריים" מספרת את סיפורה של דובאי – כשלנגד עיניכם נפרש מצד אחד העבר של דובאי ומהצד השני את דובאי החדשה עם המבט לעתיד.

עלות: 50 דירהם = כ-45 שקלים

Exit mobile version