Site icon IAS

"כ-4 מתוך 10 נמלי תעופה באירופה התאוששו לנפחי טרום מגיפה"

זמני המתנה ממושכים בנמלי תעופה. צילום Depositphotos

מועצת נמלי התעופה הבינלאומית אירופה (ACI Europe), פרסמה נתונים עדכניים המציגים התאוששות מתמשכת בקווים מקומיים ובינלאומיים כאחד. תנועת הנוסעים ברחבי רשת נמלי התעופה האירופית עלתה ב-69% בחודש ינואר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, כאשר תנועת הנוסעים הבינלאומית עלתה ב-85%.

תנועת הנוסעים בינואר הייתה נמוכה רק ב-11 אחוזים לעומת התקופה המקבילה ב-2019, שלדברי הארגון היו הביצועים החודשיים הטובים ביותר והקרובים ביותר להתאוששות מלאה מאז תחילת מגפת הקורונה. קצת יותר מארבעה מכל עשרה נמלי תעופה אירופיים (42 אחוזים) התאוששו כעת בהשוואה לנפחי התנועה שלפני המגפה, כאשר נמל התעופה של איסטנבול היה העמוס ביותר בינואר, בו עברו 5.64 מיליון נוסעים, אחריו לונדון הית'רו (5.49 מיליון), פריז CDG (4.72 מיליון) מדריד (4.43 מיליון), וסכיפהול אמסטרדם (3.9 מיליון).

מבין נמלי התעופה בקבוצה 1 (בהם עוברים יותר מ-25 מיליון נוסעים בשנה), לונדון סטנסטד רשם את הגידול הרחב ביותר בתנועת הנוסעים בינואר 2023 בהשוואה לחודש המקביל ב-2022 (עלייה של 173.9 אחוזים), ואחריו גטוויק (עלייה של 170.6 אחוזים), רומא פיומיצ'ינו (עלייה של 143.1 אחוז), מנצ'סטר (עלייה של 119.1 אחוז) ודבלין (עלייה של 113.5 אחוז).

נמל התעופה סטנסטד בלונדון. צילום Depositphotos

בהתייחס לפרסום, אמר אוליבר ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI Europe: "שנת 2023 התחילה די טוב הודות להמשך הביקוש  של הנוסעים למרות תעריפי כרטיסי טיסה גבוהים ולחצים אינפלציוניים רחבים יותר במשק. 42 אחוזים מנמלי התעופה של אירופה חזרו כעת לנפח התעבורה שלהם לפני המגפה ולמרות שיש שינויים משמעותיים בביצועים בין השווקים, אנו מצפים שיותר יגיעו לאותה אבן דרך בחודשים הקרובים. המשך הרחבת הקיבולת במיוחד על ידי חברות הלואו קוסט וההסרה האחרונה של דרישות הבדיקה לפני יציאה לנוסעים מסין אמורות להמשיך להניע את ההתאוששות קדימה עבור נמלי התעופה".

"לעת עתה, ההתמקדות המיידית שלנו היא בהכנה לשיא עונת הקיץ. נמלי התעופה של אירופה הגבירו את תוכניות ההיערכות. הם פנו לכל השותפים התפעוליים שלהם – חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, כוחות בקרת גבולות ובקרת תנועה אווירית – כדי לזהות סיכונים ונקודות כשל אפשריים, בפרט בכל הנוגע לרמת כוח האדם. בגדול, קיבולת מערכת התעופה בשטח צריכה להתמודד עם הביקוש – ומגבלות הקיבולת יישארו חריגות", סיכם אוליבר ינקובק.

Exit mobile version