Site icon IAS

כנס "הטבע הישראלי – מבט לעתיד"

משתתפי כנס 'הטבע הישראלי – מבט לעתיד', צילום חורחה נובומינסקי

הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל, הפועלת בשיתוף רשות הטבע והגנים למען שמירת הטבע, נוף ומורשת בישראל, קיימה אמש (ה' 22.9) בגן הלאומי מגדל צדק, את הכנס השנתי בסימן "הטבע הישראלי – מבט לעתיד".

הכנס התקיים במעמד יצחק הרצוג – נשיא המדינה, תמר זנדברג – השרה להגנת הסביבה, מתן וילנאי – נשיא הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל, רעיה שורקי – מנכ"לית רשות הטבע והגנים, עוזי ברזילי – מנכ"ל מייסד של הקרן לשמירת הטבע, ורדית קפלן – יו"ר ועד המנהל של הקרן,  ובכירים ונציגים מגופי שמירת הטבע והמורשת בישראל, יחד עם נציגים בכירים מהמגזר העסקי, וביניהם רענן דינור – מקבוצת תעבורה, מומו מהדב – מנכ"ל מעלה ועוד.

הכנס עסק השנה בנושאי חינוך לשמירת הטבע והמורשת בישראל, בהם הוצגו פרויקטים חינוכיים עם קהילות, האחריות התאגידית של חברות וארגונים לנושאים אלו,  ושיתופי פעולה בין לאומיים בתחומים אלו, בהם מסמך ההבנות שנחתם בין ישראל ואיחוד האמירויות להצלת החוברות, ציפור מדברית גדולה הנמצאת בסכנת הכחדה.

רגע מרגש במיוחד נרשם בכנס, כאשר אות יקיר הקרן הוענק השנה לאורי ביידץ –  ממובילי שמירת הטבע בישראל ומנכ"ל רשות שמורות הטבע לשעבר.

לדברי יצחק הרצוג, נשיא המדינה: "עלינו לפעול לאיתור ומימוש של פתרונות מבוססי טבע להתמודדות עם משבר אקלים, לשיקום ושמירה על מערכות טבעיות, ולהפחתת הפליטות שמחממות את כדור הארץ ופוגעות בכולנו. רק אלו יובילו אותנו לנקודת איזון טובה יותר, ישפרו את בריאותנו ואת אורח חיינו".

לדברי תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה: "האתגר הגדול של דורנו הוא התמודדות עם משבר האקלים ועם המשבר האקולוגי. לצד המאבקים היומיומיים ביוזמות פיתוח שאינן מתחשבות בחומרת המצב, עלינו לפעול גם לקידום יוזמות שירחיבו את ההגנה על המערכות הטבעיות, החיוניות לנו כל כך".

לדברי מתן וילנאי, נשיא הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל: "השנים האחרונות היו רוויות התרחשויות, שהדגישו ביתר שאת את חשיבות השמירה על הטבע והסביבה. לצד התמודדות עם מגיפה עולמית, הצפיפות, הכרסום בשטחים הפתוחים והעומס על המערכת האקולוגית, סוגיית ההתחממות ומשבר האקלים מחייבים התמודדות משותפת עם האתגרים העומדים לפתחנו. אני מאמין כי איחוד כוחות והרחבה של שיתופי הפעולה, הם מפתח לעמוד באתגרים הרבים בתחום שמירת הטבע והגנה על נכסי המורשת, התרבות והנופים המשותפים לכולנו. התגייסות למען הטבע ולקיחת אחריות לשמירתה חיונית לרווחה הפיזית והנפשית של כל תושבי הארץ".

לדברי רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "הקרן לשמירת הטבע והמורשת מסייעת לרשות במשימות והאתגרים הגדלים והולכים בשמירת טבע ומורשת. תרומתה מתבטאת בכלים שהיא מאפשרת לנו, בפיתוח הקשר עם קהילות שונות ומגוונות בישראל ובמגזר העסקי, מתוך אחריות תאגידית שלהם לתרום ולקחת חלק פעיל בשמירת הטבע הנוף והמורשת. אני מודה לחברי הקרן התורמים מזמנם ומיכולותיהם ובראשם נשיא הקרן מתן וילנאי. אני מאמינה בקידום שיתופי פעולה. רק ככה נוכל להצליח בשמירת הערכים הלאומיים, שמדינת ישראל התברכה בהם ועלינו לשמור עליהם, למעננו ולמען הדורות הבאים".

Exit mobile version