Site icon IAS

כניסות מבקרים בינלאומיות לאמריקה הלטינית צפויות להתאושש עד 2024

חוף ים ציורי באמריקה הלטינית. צילום Depositphotos

מחקר חדש של GlobalData חשף כי הנסיעות הבינלאומיות לאמריקה הלטינית צנחו מ-35 מיליון מבקרים בשנת 2019 ל-3.3 מיליון בלבד בשנת 2021 עקב מגפת COVID-19 – כלומר, האזור הפסיד כ-49.2 מיליארד דולר במהלך השנתיים . חברת ניתוח הנתונים המובילה מציינת כי כניסות מבקרים בינלאומיות לאזור עשויות להתאושש ולהגיע ל-35.5 מיליון עד 2024.

עוד עולה מהדו"ח האחרון של GlobalData, כי 35.5 מיליון כניסות מבקרים עד 2024, צפויות להכניס לקופת המדינות 32.9 מיליארד דולר למרות שעדיין ניצבים מכשולים משמעותיים כמו מצב פוליטי לא יציב, היעדר שיווק יעד ונגישות אווירית במחיר סביר.

האנה פרי, אנליסטית נסיעות ותיירות ב-GlobalData, אמרה: "אמריקה הלטינית רשמה שינויים עצומים במספר המבקרים בשנת 2022, כאשר האזור כבר מראה סימנים ברורים של התאוששות. ההשפעה הייתה גדולה במיוחד באזור זה, מכיוון  שהסרת מגבלות נסיעה הייתה איטית יותר מאשר במדינות המזרח התיכון ואירופה. בתי מלון, שדות תעופה ויעדים תיירותיים עשויים למצוא עצמם בבעיה בשל עליה בביקושים, כפי שנראה כיום בחלקים מסוימים באירופה".

איכר על רקע שדות קפה בקולומביה. צילום freepik

למרות מגבלות ה-COVID-19 שנמשכו בשנת 2021, קולומביה רשמה גידול במספר התיירים הבינלאומיים – בין היתר הודות לסרט של דיסני Encanto, שהאיר את נקודות השיא הטבעיות והתרבותיות של המדינה. מספר הכניסות לקולומביה גדלו ב-11% משנה לשנה, עקפו את ברזיל וארגנטינה, והפכו ליעד המתוייר ביותר ב-2021.

בינתיים, גויאנה הייתה המדינה הנוספת היחידה באמריקה הלטינית שחוותה צמיחה בכניסות בינלאומיות בשנת 2021, ומספר התיירים גדל ב-16.4%. מיקומה הגיאוגרפי של גויאנה (גובלת בסורינאם במזרח, בברזיל בדרום, בוונצואלה במערב ובאוקיינוס האטלנטי בצפון), יחד עם הקשר ההיסטורי שלה לאיים הקריביים, הפכו אותה למקום אידיאלי לקרוזים, חופשות לאורך החופים, הרפתקאות, תיירות תרבות וטבע. עם זאת, הפוטנציאל התיירותי של גויאנה נפגע על ידי זהות מותג חלשה, חוסר עקביות בהשקעות שיווק וקידום ירוד, ואיכות הנגישות הנמוכה יחסית למדינה, כלומר, הטיסות הן לרוב יקרות.

האנה פרי הוסיפה ואמרה: " התיירות האזורית  באמריקה הלטינית מעוכבת גם על ידי תשתית לקויה. כניסות בינלאומיות נמוכות באופן לא פרופורציונלי בגלל תשתית תחבורה אווירית לא מפותחת, כמו גם מחסור באפשרויות פעולה של חברות תעופה בעלות נמוכה. עם זאת, ישנם 59 פרויקטים של תשתית נמלי תעופה פעילים ברחבי האזור, אשר יהיו המפתח לקידום הצמיחה בתיירות."

Exit mobile version