Site icon IAS

כל הסיבות לחופשת אביב קסומה בהונגריה

גשר השלשלאות המפורסם בבודפשט. צילום עוזי בכר

בהונגריה תמיד תמצאו מה לעשות, אבל האביב הוא תקופה של התעוררות טבעית ותרבותית מרגשת. בבודפשט בירת המדינה תמצאו באביב הקרוב סדרה של אירועי אמנות יוקרתיים בגזרת המוזיקה הקלאסית, במוזיאונים ובגלריות לאמנות, באולמות להופעות חיות ואפילו ברחובות העיר. מחוץ לערים הגדולות יחכו לכם תנאים אידיאליים לטיולים רגליים, טבילות במעיינות חמים והיכרות עם מרחבים שובי לב.

הזמן הטוב ביותר להיות בו תיירים

באביב, תוכלו להכיר את המראות והאטרקציות של הונגריה ובודפשט בפרט, ללא ההמוניות של עונת השיא. תוכלו לקחת חלק בסיור קונספט (קולינרי, היסטורי, דתי וכו') או פשוט לשוטט בעיר עם ספר הדרכה או אינטרנט אלחוטי. מלבד המראות המסורתיים תוכלו למצוא אוצרות נסתרים והפתעות נעימות. גשר השרשראות Széchenyi וכיכר הגיבורים שטופים באור שמש, הפארק העירוני הנעים, הפארקים הקטנים והגבעות הירוקות של אזור בודה מהנים במיוחד בתקופה זו של השנה.

זכרו להרים את העיניים כי חזיתות הבתים בעיר הזו שיש לה היסטוריה עשירה במיוחד – כל כך מפוארות כאילו כל אחד מהבניינים מסתיר אגדות קדומות. הכירו את סיפורי העיר והסתובבו גם ברחובות הקטנים ביותר. ואם תרצו לקחת חלק באטרקציות כמו הגלגל הענק של העיר או ביקור בארמון תוכלו לעשות זאת בלי עמידה ממושכת בתורים של תיירים.

סיטי פארק בבודפשט. צילום עוזי בכר

מראות ירוקים

בודפשט היא עיר ירוקה למדי המאפשרת טיולים רגליים מהנים בין אם לפארקים או לאי מרגרט, התפעלו מהפנורמה של אחת הבירות הממוקמות בצורה היפה ביותר מהמרפסת העגולה של נקודת התצפית אליזבת, אליה ניתן להגיע בהליכה קלה במסלול תיירותי. נסו את רכבת הילדים הייחודית או את רכבת הכסאות Zugliget! Füvészkert , בגן הבוטני שהוא נווה מדבר קטן במרכז העיר – משובץ באחד הרבעים התוססים של בודפשט, עם עצים, צמחים וציפורים. ברובע טירת בודה – שהוא מרגש בפני עצמו – תוכלו אולי ליהנות מפריחת עצי הדובדבן הפורחים בטיילת.

תפס אתכם גשם? החליפו אותו במים חמים

יום גשום הוא זמן מושלם לביקור במרחצאות ההיסטוריים המפורסמים של בודפשט. Széchenyi Bath – המוקמת בבניין שיכול להיות ארמון – היא הבריכה הידועה ביותר וגלרט היא המרהיבה והמעוצבת ביותר. העבר של רודאס באת' מתוארך לתקופה הטורקית וכך גם הסגנון שם. מקורם של המרחצאות נמצא בתקופה העות'מאנית: אנו חייבים את המסורת הזו שכיום היא גם הונגרית – לבודה הכובשת הטורקית.

השוק המקורה והמרכזי של בודפשט. צילום עוזי בכר

חיי שוק יומיומיים ותוססים

אין דרך טובה לחוש מקומיים יותר מאשר לזרוק את עצמכם לתוך ההמולה של השוק! העיר מלאה ב'שווקי חוויה', בהם אפשר לא רק לקנות ולטעום, אלא גם לשוחח, לאכול צהריים ולהאזין למוזיקה באווירה נינוחה. כאן היצרנים מציעים את סחורתם; רבים מהם הם צעירים שעזבו את החיים העירוניים כדי לייצר גבינה או נקניק. בהחלט כדאי לטעום את הנקניק המעושן שהוכן עם פפריקה הונגרית לפי מתכון מסורתי.

במקביל לשווקים תוכלו להיתקל בעיר בחנויות פופ אפ ייחודיות, חנויות וינטג', שווקי עיצוב מזדמנים וקבועים, כולם מלאים ברעיונות טריים. בודפשט מפורסמת בזכות האווירה הרעננה והיצירתית שלה.

חיי לילה ייחודיים

"הפאבים ההרוסים" כך נקראים אזורי הברים המתחדשים המתמלאים בחדרי ברזים לבירה מקומית ואנשים יפים. הפאבים האלה מייצגים ז'אנר מיוחד הכולל חצרות ודירות חצר לשעבר של בנייני מגורים ישנים בסגנון בודפשט טיפוסי אשר הוסבו למרחבים קהילתיים אטמוספריים ומיוחדים במינם. במהלך השנים האחרונות מתרחשת בבודפשט מהפכת בירה אמיתית: מבשלות מיקרו נפתחות בזו אחר זו. תוכלו לטעום את מוצריהם במקומות אופייניים ומלאי דמיון, העוקבים אחר מגמות הבירה העדכניות ומלאי שיק.

עונת האביב היא גם התקופה של פסטיבלי קולינריה, יין ובירה מגוונים ואיכותיים. במהלך פסטיבל הגורמה של בודפשט (27-29.5) תוכלו לטעום את ההיצע החגיגי של מיטב השפים והמסעדות של הונגריה, ולהכיר את היינות המצוינים של הונגריה באחד מברי היין הרבים שבעיר.

הרפתקאות בכפר

תכננו את השהות שלכם בצורה שתאפשר לכם גם זמן לטייל מסביב לבודפשט. צאו לטייל בסנטנדרה, עיירה קטנה וציורית, סעו רחוק יותר מעיר הבירה צפונה, שם הדנובה מושכת עיקול מרהיב והאזור מלא במראות תרבות וטבע. תמצאו ב-Visegrád מבצר מימי הביניים – המסוגל לעמוד בפני כל מצור.  ב-Vác עיירה קטנה בסגנון בארוק אטמוספרי, באסטרגום מרכז דתי-תרבותי, בזבגני ובנגימארוס ישנם מסלולי ההליכה ונקודות התצפית הטובות ביותר של האזור.

הונגריה ידידותית לנסיעה קלה בסביבה: המרחקים לא מאתגרים והכבישים נוחים. נצלו את הזמן הפנוי והכירו את המגוון של המדינה על כל אוצרותיה. אזור אגם Tisza היא ערך טבע מוגן ומהווה חלק מהמורשת העולמית של אונסק"ו. שמורת הציפורים שלו נותנת בית למינים רבים ומיוחדים, שניתן לבקר בהם עם מדריך מומחה בסביבתם הטבעית.

סנטנדרה: עיירה ציורית מחוץ לבודפשט. צילום עוזי בכר

מסורות אביב

חג הפסחא הוא אחד החגים ההונגריים הצבעוניים והמסורתיים ביותר. הכירו את הולוקה (Hollókő) כפר קטן ומקסים, במרחק שעה מבודפשט, שבו החיים נראים כמו פעם בתקופה של סבא וסבתא שלנו. החלק העתיק ביותר של הכפר השתמר במלוא שלמותו: בתיו המקסימים מזכירים את העולם לפני מאה שנה. היא מאוכלסת על ידי ה-Palóc, קבוצה אתנית מיוחדת. יש להם ניב, מאכלים ומנהגים ייחודיים. יש להם בגדים אופייניים, אותם הם לובשים בימי חג. הם עושים זאת למשל בחג הפסחא, כאשר הבנים מבקרים את הבנות מבית לבית ומשקים אותן במים או בקלן. הבנות נותנות להן ביצים מעוטרות בדוגמאות צבעוניות. זה אירוע קהילתי, כאשר כל הכפר יוצא החוצה. אתה יכול גם להפוך ל-Palóc ב-Hollókő: אתה יכול לנסות את הבגדים המסורתיים הצבעוניים שלהם, לטעום את המאכלים שלהם ולישון בבתי החווה המסוידים שלהם, מה שמאפשר לך להכיר איך חיו אבותיהם. Hollókő הוא חלק מהמורשת העולמית של אונסק"ו.

לכל המשפחה – אגם בלטון והוויז

אגם בלטון הממוקם כשעתיים נסיעה מבודפשט הוא מקום אידיאלי לכל המשפחה, מהילדים הקטנים ביותר ועד לזקנים שבחבורה. מי האגם הצלולים מטפסים לטמפרטורות נעימות ככל שמתקרבים לקיץ. ולאורך האגם ישנם כ-70 חופי רחצה משופצים ומזמינים.  סביב האגם תוכלו למצוא מלונות משפחתיים, פארקי שעשועים ומים, גלישת סקי מים, שייט בסירות, מסלולי טיולים ועוד.  פארק המים Balatonfüred, Annagora Aquapark, מציע בריכות מקורות (לימים קרים) וחיצוניות, המון מגלשות מים ופעילויות פנאי שונות לילדים, לצד מתחם ספא ובריאות הכולל סאונות ועיסויים.

בקצה המערבי של אגם בלטון שוכן הדובדבן שבקצפת -אגם הוויז (Hévíz), מי האגם ידועים בסגולות מרפא תודות למינרלים הייחודיים המופרשים אליהם מהקרקעית והסביבה. סביב האגם תוכלו לשהות באחד מבתי המלון המציעים בריכות, טיפולים מסורתיים ותוכניות לקידום בריאות הגוף והנפש.

לבוש מומלץ

מזג האוויר בתקופה זו עשוי להיות הפכפך. אתם יכולים ליהנות מימים שטופי שמש או לחוות מבול הונגרי רטוב במיוחד. לכן מומלץ להצטייד בלבוש מגוון ולעטות שכבות כדי שתהיו ערוכים לכל תרחיש. וכמובן שווה להצטייד במטריה ומעיל גשם כדי שתמיד תוכלו להמשיך ליהנות מהיום.

Exit mobile version