Site icon IAS

כיצד ניתן להבטיח התאוששות טובה יותר של ענף התיירות והנסיעות?

תיירות עולמית. צילום freepik

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) חושפת דו"ח חדש הבוחן את ההשלכות והמגמות על כל אחד מארבעת בעלי העניין המרכזיים בנסיעות ותיירות: מטיילים, עסקים, כוח אדם וקהילות. הדו"ח נערך בשיתוף פעולה עם אוליבר ווימן, חברת ייעוץ ניהול עולמית.

הדו"ח מדגיש את החשיבות של נקיטת גישה מתואמת עולמית להחלמה: שיפור חוויית הנסיעה, שילוב טכנולוגיות חדשות ויצירת פרוטוקולים גלובליים לבריאות והיגיינה כדי לבנות מחדש את אמון המטיילים. יש לציין כי הוא מדגיש את הצורך במגזר הציבורי והפרטי לעבוד יחד כדי להבריא את מיליוני המשרות שהושפעו, לבנות מחדש את אמון המטיילים ולבנות את חוסנו של הענף.

הדו"ח מדגיש שכאשר אנו מדמיינים מחדש את עתידו של ענף הנסיעות והתיירות, 4 מקרי מגמות צפויות להוביל דרך להתאוששות והלאה: הגברת הביקוש, בריאות והיגיינה, חדשנות ודיגיטציה וקיימות.

על פי הדו"ח, 70% מנוסעי הפנאי בצפון אמריקה טוענים שהיו מזמינים חופשה בזמן הקרוב אם השינויים היו בחינם. בנוסף, יותר מתשעה מתוך עשרה (92%) מהצרכנים סומכים על המלצות אישיות ביחס לבריאות והיגיינה, 69% מהמטיילים מציינים את הניקיון כמרכיב קריטי בתגובת המשבר של ענף הנסיעות, וצפוי שהמטיילים ימשיכו להקדיש תשומת לב מוגברת לבריאות ולהיגיינה גם לאחר שיהיה חיסון לנגיף COVID-19.

דיגיטציה, במקום הראשון. צילום Depositphotos

זה מסמל צורך במוכנות, ככל שסדרי העדיפויות של הצרכנים משתנים, יחד עם הצורך לאמץ פרוטוקולים חדשים כאמצעי בריאות ובטיחות .

הדיגיטציה הייתה ראשונה במעלה במגפת COVID-19. לאור המעבר לעבודה מרחוק, כמו גם הנחיות הבידוד ברחבי העולם, חל צורך מהיר לדיגיטציה, כאשר אנשים מרגישים יותר ויותר בנוח עם חווית נסיעה ללא מגע. הדו"ח מגלה שזה כאן כדי להישאר עם כמעט מחצית (45%) מהמטיילים שאומרים שהם מוכנים לעבור מדרכונים מנייר לדיגיטליים.

החל מתנועות נגד אבטלה ונגד גזענות וכלה בשיקום בתי גידול טבעיים, העולם הועלה מחדש כדי להתמודד עם קיימות חברתית, סביבתית ומוסדית. יתר על כן, כמעט שלושה רבעים (73%) מהצרכנים מצהירים כי הם בוחרים במותגים שעושים שינוי במהלך COVID-19, ומראים כי תשומת הלב ההולכת וגוברת מוקדשת לקיימות.

גלוריה גווארה, נשיאה ומנכ"לית, WTTC אמרה: "מחקר מקיף זה סולל את הדרך להחלמה עבור תחום הנסיעות והתיירות. אמנם יש עוד עבודה לעשות, אך זה נותן לנו תובנה כיצד אנו יכולים לגשת להתאוששות בצורה הטובה ביותר ומציע חזון ותקווה לענף. חיוני שנמשיך ללמוד ממשברים קודמים ונכנס בדרך מתואמת כדי ליצור שינוי אמיתי בהפחתת ההשפעה הכלכלית והאנושית. המשבר  הכלכלי והסבל שנגרם למיליוני משקי בית ברחבי העולם, שתלויים בנסיעות ותיירות, ניכר.

"אנו מאמינים מאוד כי על ידי עבודה בגישה מתואמת, ניתן לנצח את משבר COVID-19 ולחזור לנסיעות בטוחות עם סטנדרטים עולמיים של היגיינה למטיילים ולשחזר את מקומות העבודה והפרנסה של 330 מיליון האנשים שעבדו במגזר, לפני פרוץ המשבר."

Matthieu De Clercq, שותף באוליבר ווימן, אמר כי "תחום הנסיעות והתיירות כבר מהווה אחד מכל עשרה משרות ברחבי העולם, וימשיך להיות קריטי להתפתחות הכלכלית הגלובלית. יצירת הזדמנויות כוללניות עבור נשים, נוער ומיעוטים כאחד לא רק הגיונית מבחינה כלכלית, אלא היא גם מה שתיירי העתיד רוצים, במיוחד לאחר עידן הקורונה. חובה לעבור את המשבר ולהמשיך לתמוך בשינוי מערכתי בענף כדי לשפר את עמידותו בפני זעזועים עתידיים."

פתיחת הגבולות לתיירים. צילום freepik

הדו"ח מציע המלצות כיצד מגזר הנסיעות והתיירות יכול להבטיח התאוששות חלקה יותר:

פתיחת גבולות: הסרת מגבלות נסיעה, עם הערכת סיכונים ודרישות סטנדרטיות לבדיקת קשר ומעקב אחר היציאה מהמדינה.

תקני בריאות ובטיחות משותפים:  על המגזר הציבורי והפרטי להסכים במשותף על יישום תקני בריאות ובטיחות בענפים בתחומי נסיעות ותיירות.

לחזק את תוכניות התמיכה בעובדים: לספק הגנה על שכר ודחיית תשלום מס.

תמריץ נסיעות: הכנסת תמריצים צרכניים להוצאות נסיעה, החל ממטיילים מקומיים והתרחבות לאזורית ובינלאומית במהירות האפשרית והמתאימה.

קידום ענף התיירות, החל מנסיעות פנים-אזוריות: כדי לנצל את ההתאוששות הראשונית, על ממשלות, מועצות תיירות וארגונים לכוון את מאמצי השיווק והקידום המוקדמים שלהם כדי לתמרץ נסיעות פנים-אזוריות. חשוב לציין, עליהם גם להתכונן ולספק תמריצים מוקדמים לשיווק ולקידום בכדי לעורר צמיחה מחודשת אפשרית והתאוששות של נסיעות ותיירות פנימיות.

הרחבת תשתיות דיגיטליות ליעדים כפריים: השקעה בתשתית דיגיטלית של יעדים מתעוררים ואזורים מרוחקים תהיה קריטית, כמו גם שיפור מיומנויות דיגיטליות בקהילות המקומיות.

שילוב זהויות דיגיטליות: האצת אימוץ פתרונות דיגיטליים תהיה המפתח למקסום השימוש בהנחיות הבריאות והבטיחות, תוך צמצום הזמנים בבקרת הגבולות וזירוז תנועת הנוסעים.

סדרי עבודה חדשים: המעבר המהיר לעבודה מרחוק יחייב את המגזר הציבורי והפרטי להתכנס כדי לקבוע כיצד לייעל את סדרי העבודה החדשים.

לעורר נוהלי קיימות: לפתח ולספק תמריצים לעידוד ויישום אמצעי קיימות במגזר הפרטי.

על פי דו"ח ההשפעה הכלכלית של WTTC לשנת 2020, במהלך שנת 2019, ענף הנסיעות והתיירות היה אחראי לאחד מכל עשרה משרות (330 מיליון בסך הכל), תרם 10.3% לתמ"ג העולמי וייצר אחד מכל ארבעה מקומות עבודה חדשים.

Exit mobile version