Site icon IAS

כאוס המזוודות בנמלי התעופה בעולם: לעבור את הטיסה הבאה בשלום

ערמת מזוודות ללא כתובת במנל התעופה. צילום Depositphotos

מי מאיתנו לא ראה במהדורות החדשות או חווה בעצמו את המראה של ערמת מזוודות המצטברות ללא כתובת בנמלי התעופה כתוצאה ממחסור חמור בכוח אדם. נושא המזוודות הפך לחלק מרכזי במצוקת הנוסעים הקיץ הזה, המשפיעות על חברות תעופה ונמלי תעופה . לידיעתכם, 9 מזוודת מכל אלף הלכו לאיבוד ברבעון הראשון של השנה.

הפתרון האידיאלי הוא כמובן לטוס עם טרולי בלבד מבלי לשלוח כבודה בבטן המטוס, אלא אם כן אתם טסים לתקופה ארוכה או נושאים אתכם ציוד רב מסיבות כאלה או אחרות. במקרה הזה מספר המלצות לפני שליחת הכבודה בדלפק הצ'ק אין:

*לא לשכוח לבצע בנוסף לביטוח הבריאות גם ביטוח מטען שיבטיח פיצוי כספי במקרה של אובדן הכבודה. את הדברים החשובים ביותר כמו תרופות, מסמכים ופריטים יקרי ערך קחו אתכם לאורך כל הנסיעה.

*הקדישו כמה דקות לפני שאתם יוצאים לנמל התעופה כדי להסיר את כל התוויות והתגים הקיימים מהנסיעות הקודמות שלכם, כולל מדבקות ברקוד קטנות שמצמידים למזוודה שלכם בשביל למנוע בלבול בהגעת הכבודה ליעדה הסופי.

*צרפו תווית עם שמכם ופרטי קשר בחוץ וגם בפנים במידה שהחיצוני נתלש ממקומו. מומלץ אפילו לצרף למזוודה בחלקה הפנימי העתק של כרטיס העלייה למטוס, ליתר ביטחון.

*צלמו את המזוודה שלכם לצורך זיהוי. אל תשלחו את המזוודה ברגע האחרון גם אם זה אפשרי. מצד שני גם מומלץ לא לשלוח את המזוודה מוקדם מידי (6 -7 שעות) כדי שלא תשכח בעמדת ההמתנה.

נתב"ג: עמדת קבלת המזוודות. צילום עוזי בכר

*שימו עין על התווית המצורפת לכבודה בשעת הצ'ק אין במיוחד עם אתם בטיסת המשך (קונקשיין). בדקו אם שם נמל התעופה והקוד שלו נכונים. השם ומספר הנוסע המתמיד, אם יש, יכולים לעזור במקרה של אובדן המזוודה, צרפו אותם.

*אל תעזבו את עמדת הצ'ק אין מבלי לוודא שהתכולה יצאה לדרכה במסוע הייעודי ולא היה מצב בו המזוודה נפלה או נתקעה ברגע הכניסה למסוע הראשי שמוביל את הכבודה לדרכה. כנ"ל לגבי מקרים בהם הכבודה מועמסת לעגלת מזוודות.

*הוסיפו תג אלקטרוני מסוג AirTags למזוודה, מה שיאפשר לכם באמצעות אפליקציה לעקוב אחרי מיקומה ולדווח לצוות.

*שמרו על התג המודבק לכם על כרטיס העלייה למטוס עד לרגע קבלת הכבודה בנמל היעד שלכם. תזדקקו לו ברגע של אובדן לקבלת פיצוי. כמו כן שימרו את כל הקבלות על הוצאות שהזדקקתם להם בעקבות אי הגעת המזוודה. תצטרכו אותן כדי לתבוע החזר הוצאות.

Exit mobile version