Site icon IAS

ישראלים, קפריסין מזמינה אתכם לנופש

להקת מחול פלוקלור יווני בלרנקה שבקפריסין. צילום Depositphotos

ממשלת קפריסין אישרה ביום שישי את המתווה לפתיחת שעריה לתיירים בשני שלבים. שר התחבורה יאניס קרוסוס (Yiannis Karousos) הודיע על סיום הסגר החל מ-25 במאי ועל פתיחת בתי המלון באי ב-1 ביוני, בהתאם להנחיות משרד הבריאות הקפריסאי שיפורסמו בשבוע הבא.

המדינות מהן יוכלו אזרחיה לבקר בקפריסין חולקו לשתי קטגוריות, על פי הנתונים האפידמיולוגיים הנוכחים:

19 המדינות "הירוקות", בניהן ישראל לצד יוון, מלטה, בולגריה, נורבגיה, אוסטריה, פינלנד, סלובניה, דנמרק, גרמניה, סלובקיה וליטא. בקטגוריה השנייה נכללות: שוויץ, פולין, רומניה, קרואטיה, אסטוניה וצ'כיה.

מתווה שני השלבים:

9-19 ביוני: הנוסעים ממדינות שתי הקטגוריות יצטרכו להמציא בדיקה שלילית לקורונה שנערכה 72 שעות לפני הטיסה לקפריסין. אזרחים בעלי דרכון קפריסאי יורשו להיכנס, יבדקו ויישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית לנגיף.

החל מ-20 ביוני ואילך: תיירים מהקטגוריה הראשונה לא יצטרכו להציג בדיקת קורונה ויורשו להיכנס באופן חופשי למדינה. הנוסעים מהקטגוריה השנייה ימשיכו להזדקק עדיין לתעודת בריאות שהונפקה 72 שעות לפני הטיסה לקפריסין.

סגן שר התיירות סבבס פרדיוס (Savvas Perdios) אמר כי בהתבסס על ההערכות יתכן כי מדינות נוספות יתווספו לרשימה, אולי כבר בשבוע הבא.

לרנקה בקפריסין. צילום Depositphotoss

לצד הבשורה גם מספר תהיות

*אם יורשו להיכנס גם תיירים ממדינות כמו רוסיה, בריטניה (מדינות המקור הגדולות ביותר לתיירות לקפריסין), ספרד ואיטליה עם אחוז גבוהה של חולי קורונה הדבר עלול לסכן את התיירים הישראלים.

*לתשומת לבכם, עד לרגע זה טרם הוסרה חובת הבידוד על השבים מחו"ל ועד לרגע זה אין צפי להסרתה. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שלח לאחרונה מכתב לבכירי הממשלה בו הוא ציין כי בעקבות נתוני ההדבקה הגבוהים בעולם יש להקפיד על הבידוד של הישראלים השבים מחו"ל.

*ריינאייר מתכננת להפעיל טיסות בקו תל אביב פאפוס ב-21 ביוני וסייפרוס איירווייס, חברת התעופה הקפריסאית מתכננת להפעיל טיסות בין שתי המדינות רק בתחילת חודש יולי. בשלב זה מדובר בכוונות בלבד וצריך לקוות שלא יהיו שינויים נוספים.

 

Exit mobile version