Site icon IAS

ישראייר מחדשת את העתירה לבג"ץ

מטוס ישראייר. צילום יח"צ

העתירה הקודמת של ישראייר נדחתה בשל אי מיצוי הליכים. מאז פנתה החברה למנכ״ל משרד התחבורה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבטל את האיסור על טיסות יוצאות של ישראלים למדינות ירוקות.

במקביל, איגוד סוכני הנסיעות וחה״כ שרן השכל ואלכס קושניר, פנו לגורמים הרלוונטיים בבקשות דומות. לא זו בלבד שהבקשות לא נענו, האיסור על טיסות יוצאות הוארך עד 14.10 ונראה כי היד עוד נטויה. יש בכך משום מיצוי הליכים מלא בנסיבות העניין

בנוסף, הממונה על בריאות הציבור התבטאה מספר פעמים כי האיסור על טיסות יוצאות נובע מסיבות של שוויון וראש הממשלה אמר שהוא נועד לשמור על סולידריות.

לדעת ישראייר אין מקום לאיסור שאין בצדו כל היגיון או הצדקה רפואיים. מעבר לכך על פי מדידות משרד הבריאות בנתב"ג, קיימים 2 חולים מאומתים על כל 100 טיסות.

לפיכך החליטה החברה להגיש מחדש את העתירה.

עדכון אחרון

זמן קצר לאחר מכן ניתנה החלטת בית המשפט העליון המורה לממשלת ישראל להגיב לעתירה לגופו של עניין עד ליום 13.10.20 בשעה  10:00. יש בכך יותר מרמז שבית המשפט העליון מצפה כי ממשלת ישראל תודיע בתגובתה שאין בכוונתה להאריך את איסור היציאה למדינות ירוקות לאחר יום 14.10.2.  ישראייר מאמינה שיש בכך בשורה לעובדיה, ולכלל עובדי ענף התעופה והתיירות, אשר יושבים בחל"ת בביתם ומשוועים לעבודה.

Exit mobile version