Site icon IAS

יצרנית המטוסים איירבוס הודיעה על הזמנת ענק בשווי 37 מיליארד דולר

הזמנה ומשלוחי מטוסים באיירבוס. צילום באדיבות איירבוס

יצרנית המטוסים איירבוס (Airbus) הודיעה על הזמנת ענק של ארבע חברות התעופה הסיניות הגדולות: אייר צ'יינה (Air China), צ'יינה איסטרן (China Eastern), צ'יינה סאות'רן (China Southern) ושנג'ן איירליינס (Shenzhen Airlines) עבור 292 מטוסים ממשפחת A320. ההזמנה הגדולה ממחישה את תנופת ההתאוששות בתעשיית התעופה הסינית. עד סוף מאי 2022, צי מטוסי איירבוס בשירות ארבע חברות התעופה סיניות עמד על למעלה מ-2070 מטוסים.

"ההזמנות החדשות הללו מדגימות את האמון החזק באיירבוס מצד הלקוחות שלנו. זוהי גם תמיכה מוצקה מצד לקוחות חברות התעופה שלנו בסין לגבי הביצועים, האיכות, יעילות בצריכת הדלק והקיימות של המשפחה המובילה בעולם- מטוסים צרי גוף". אמר כריסטיאן שרר (Christian Scherer), מנהל המסחרי הראשי של איירבוס וראש האגף הבינלאומי. "אנו משבחים את העבודה המצוינת של ג'ורג' שו (George Xu) וכל צוות איירבוס סין, כמו גם צוותי הלקוחות שלנו על שהביאו לסיכום הדיונים הארוכים והענפים שהתקיימו לאורך מגיפת הקורונה הקשה".

משפחת מטוסי A320neo משלבת מנועים חדישים וכנפוני כריש (Sharklets) מהדור החדש, שמעניקים 20% חיסכון בצריכת הדלק הסלוני, ירידה בפליטת גזים והפחתת הרעשים ב-50%. סדרת המטוסים גם מציעה נוחות בכל המחלקות, עם ממוצע של 18 אינץ' יותר ברוחב המושבים, בהשוואה למתחרות.

בסוף חודש מאי 2022, משפחת מטוסי A320neo כללה למעלה מ-8000 הזמנות מיותר מ-130 לקוחות. מאז כניסתם לשירות לפני 6 שנים, איירבוס סיפקה למעלה מ-2,200 מטוסים ממשפחת A320neo, שתרמו לירידה של 15 מיליון טון בפליטת גזים.

Exit mobile version