Site icon IAS

יותר אירופאים מתכננים חופשות באביב ובתחילת הקיץ

נוסעת בדרך לעוד טיסה. צילום freepik

"השנה, יותר אירופאים מתכננים חופשות באביב ובתחילת הקיץ. כ- 30% מהמטיילים אמרו שהם מתכוונים לצאת לחופשה בין אפריל למאי, המהווה עלייה של 6% לעומת 2022. בנוסף, 40% מהמשתתפים שוקלים לנסוע בתחילת עד אמצע הקיץ (יוני עד יולי). רק 23% מתכננים לנסוע במהלך אוגוסט וספטמבר, ירידה משמעותית של 9% מהשנה שעברה. שינוי זה בדפוסי הנסיעה העונתיים עשוי לשקף רצון גובר להימנע משיא עונת החופשות וגלי חום",  כך עולה מסקר חדש של ועדת הנסיעות האירופית (ETC).

הסקר מציג נתונים שנאספו במרץ 2023 ונערך בגרמניה, בריטניה, צרפת, הולנד, איטליה, בלגיה, שוויץ, ספרד, פולין ואוסטריה. עוד עולה מהסקר כי 59% מהנשאלים ייצאו ליותר מנסיעה אחת בחודשים הקרובים, כאשר 35% מתכננים לנסוע פעמיים ו- 24% שלוש או יותר. לשם השוואה, 31% ייצאו רק לנסיעה אחת באותה תקופה.

אירופאים מעל גיל 25 מגלים התלהבות גבוהה לטייל (74%). ניתן לייחס מגמה זו להכנסה הפנויה הגבוהה יחסית שלהם, מה שהופך אותם לפחות רגישים למצב הכלכלי הנוכחי. הקהל הצעיר יותר (18-24) עדיין לא שש לתכנן חופשות (61%).

נוסעת ממתינה לטיסה שהתעכבה. צילום freepik

הגדלת עלויות הנסיעה עקב אינפלציה נותרו החששות הגדולים ביותר של האירופים (23%), יחד עם מצב כספי אישי (17%). זה יכול להסביר מדוע 51% מהאירופאים כבר ביצעו הזמנות חלקיות או מלאות לנסיעה הבאה שלהם – עלייה של 8% מהשנה שעברה – במטרה להבטיח מחירים נמוכים יותר.

תנאי מזג אוויר (18%) הם המניע החזק ביותר לבחירת יעד, ואחריהם מחירים אטרקטיביים (17%), פחות צפיפות (11%) וקהילות מקומיות מסבירות פנים (10%). עם זאת, 7% מהמטיילים באירופה ציינו אירועי מזג אוויר קיצוניים כדאגה משמעותית. המלחמה המתמשכת באוקראינה נותרה מקור נוסף לדאגה (12%), בעיקר בקרב השוויצרים, פולנים, אוסטרים, איטלקים והולנדים. ככל שהסכסוך נמשך, הוא עדיין משפיע על החלטות הקשורות לנסיעות עבור מחצית מהאירופאים.

בעוד שמטיילים נראים מוכנים לשנות תאריכים כדי לחסוך, הממצאים מראים שהם לא מוכנים להקריב את אורך החופשות שלהם. הנתונים מהשנה שעברה נשארו יציבים, כאשר נסיעה של 4 עד 6 לילות עדיין הבחירה הפופולרית ביותר בקרב האירופים (35%). עוד 22% מתכננים לנסוע ליותר מ-10 לילות.

בתגובה לעליית מחירי הנסיעות, 37% מהאירופאים מקצים כעת תקציבים גדולים יותר של למעלה מ-1,500 יורו לנסיעה לאדם – עלייה של 7% משנת 2022. בנוסף, 19% מהמטיילים מצפים להוציא יותר על הנסיעות הקרובות, ממה שהם עושים בדרך כלל.

צרפת וספרד נותרו יעדים מועדפים על האירופאים, כאשר 8% מהאירופאים מתכוונים לנסוע לכל אחד מהם. איטליה (7%), יוון (6%) וגרמניה (5%) מדורגות אחריהן, כשבלגיה נכנסת לרשימת 10 היעדים המועדפים גם באירופה.

נוסעת בכניסה לטרמינל. הביקושים לטיסות במגמת עלייה. צילום freepik
Exit mobile version