Site icon IAS

יורוקונטרול: "מצב התנועה האווירית מדרדר במהירות"

מצב התעופה על פי תחזית יורוקונטרול. freepik

יורוקונטרול (Eurocontrol), הארגון האירופאי לבטיחות אווירית שתפקידו ליצור מערכת אחידה של בקרה אווירית לאירופה וממנה, מציין כי בעקבות גלי התחלואה החדשים, מדינות רבות ברחבי אירופה מטילות הגבלות נסיעה מחמירות המכבידות על התנועה האווירית וחברות התעופה נאלצות לצמצם דרמטית את פעילותן. הארגון פרסם תחזית לתנועת המטוסים לתקופה של עד יוני 2021 הצפויה לצנוח, כאשר בחודש ינואר 2021  תרשם ירידה של64% בהשוואה לינואר 2019.

"ברור שתנועת המטוסים בחודשים פברואר ומרץ 2021 תהיה נמוכה במיוחד, למעט מטענים וחלק מתנועת אנשי עסקים. אפילו חודש אפריל צפוי להיות גרוע מאוד עם תנועה מוגבלת בלבד בתקופת הפסחא. הטיסות ביבשת אירופה תהיינה ככל הנראה בסביבות 25% -30% מהרגיל. זהו אסון מוחלט לתעופה האירופית – ענף שכבר על ברכיו", מציינים בארגון.

"מה שנותר לא ברור כרגע הוא המצב לאחר מכן. סביר לצפות שהמצב האפידמיולוגי ישתפר ברבעון האחרון של השנה במדינות אירופה וכי האזרחים הפגיעים ביותר יחוסנו (למרות עיכובים בחיסונים). זה יכול להוביל לאפשרות שהתנועה האווירית תהיה נגישה יותר, מה שיאפשר שיפור קטן ברבעון השני, ואחריו התאוששות גדולה יותר בתקופת הקיץ. אם זה יהיה המצב, נוכל לראות רמות סביב 55% בהשוואה ל- 2019, עד יוני. עם זאת, סביר לצפות כי גם אם המצב האפידמיולוגי ישתפר ברבעון השני, מדינות רבות עשויות לבחור שלא להקל על מגבלות הנסיעה שלהן, מה שיצמצם קשות את הביקוש ואת האפשרות לשיפור הטיסות עד תקופת הקיץ. אם זה יהיה המקרה, אנחנו עדיין נעמוד על 70% מהתנועה האווירית עד חודש יוני, בהשוואה ל-2019 ", מסכמים בארגון יורוקונטרול.

Exit mobile version