Site icon IAS

יוצאים להרפתקה אל רכס הקווקז המסתורי והמרתק

תוך כדי טרק בקווקז המערבי בגאורגיה - הסוונטי. מימין - משה מילר

כאיש תיירות ותיק (למעלה ב-22 שנים) ראיתי וגמעתי כבר קילומטרים של מדריכי תיירות מכל הסוגים: בעלי ידע נרחב אבל לא ממש ידידותיים, או ההפך, חברותיים אבל חלשים בידע. משה מילר הוא שילוב נדיר בין שני הדברים, קורץ מחומר שונה, הייטקי ולא בכדי. מהנדס ומוביל פרויקטים בחברות הייטק (בעבר), ומדריך טיולים לחו"ל עם וותק של 9 שנים (בהווה). את משה מילר פגשתי באחד מאותם טיולים והוקסמתי ומתברר שלא רק אני (בהמשך מכתבי תודה)…

מדוע המעבר החד מאיש הייטק מצליח למדריך טיולים ?

"כמדריך טיולים אני משלב את אהבתי הגדולה לאנשים, את יכולות ההובלה וההדרכה שלי, ואת סקרנותי שאינה יודעת גבולות, כל זאת בכדי לגלות למטיילים שאיתי מקומות, תרבויות ונופים חדשים, ולגרום להם הנאה מרובה. השאיפה והמטרה שלי שכל טיול בהדרכתי יהיה "סוכריה של טיול", ועם סיומו התחושה תהיה "יצאנו כקבוצה והפכנו למשפחה".

"עבורי לטייל בעולם זהו צורך קיומי, והספקתי לטייל כמעט בכל היבשות. הובלתי אנשים במדינות כמו גאורגיה, צפון קוריאה, ארה"ב וקנדה, צרפת, הולנד, בלגיה ועוד, וצרבתי בנשמותיהם חוויה מיוחדת שבכל פעם שייזכרו בה, תעלה חיוך גדול על פניהם. כל טיול הוא חוויה, וכל חוויה הגורמת להנאה שומרת אותנו צעירים ובריאים".

הישוב הגבוה באירופה – אושגולי בגאורגיה

תמליץ על משהו טרנדי וייחודי בהדרכתך ?

"מזמין אתכם לחוויה מיוחדת במינה, טיול אל חבלי ארץ מדהימים ביופיים, אזור הסוונטי ואזור וראצ'ה, הנמצאים במדרונותיו ושיפוליו של רכס הקווקז הצפון מערבי בגאורגיה. מסלול טיול שתכננתי ואדריך בעצמי, הכול למקומות ואטרקציות שלא ניתן להגיע בטיול מאורגן רגיל ושיעצימו את חווית הטיול".

"ננוע ברכבי שטח מרווחים (לא ג'יפים צפופים), עם אינטרנט אלחוטי (WIFI) בכל רכב, ונהגים אמינים ואיכותיים שאני מכיר באופן אישי".

"הטיול יכלול עיר מערות עתיקה, אגמים, נהרות והרים מושלגים הנושקים לשמיים. ישובים נידחים, הגבוהים באירופה, בהם חיים  "אנשי הרים" קשוחים ואדיבים, ששמרו על מסורת וצורת חיים מהעבר. נעבור במעברי הרים, נראה קרחונים, נערוך תצפיות על נופי בראשית, נבקר בערים גדולות ובשווקי אוכל צבעוניים. נתענג על המטבח הגאורגי המגוון והאותנטי, ונשתה מהיין המקומי המשובח".

נשמע מדהים, מתי ומה משך הטיול הבא?

"משך הטיול 10 ימים (9 לילות). הטיול כולל טיסות ישירות, לינה בחדרי מלון וצימרים נקיים עם שירותים ומקלחות צמודים, 2-3 ארוחות ביום.

 מה כולל המסלול הייחודי?

מבט על העיר הנפלאה טביליסי. צילום Depositphotos

תכנית טיול בוטיק לגאורגיה הסוונטי וראצ'ה

יום 1: תל אביב – טביליסי

בשעות הערב המאוחרות ננחת בטביליסי, בירתה של גאורגיה. עם יציאתנו מנמל התעופה ניסע למלון באזור לשנת לילה.

יום 2: טביליסי – אופליסציחה – קוטאיסי

נעמיס את ציודינו על הרכבים וניסע מערבה לביקור בעיר המערות אופליסטציחה – אחד המקומות העתיקים בעולם. נעשה את דרכנו לקוטאיסי, העיר השנייה בגודלה בגאורגיה. נשהה אצל משפחה מהוותיקות בעיר. ארוחת ערב ולינה.

עיר המערות אופליסציחה שבגאורגיה. צילום Depositphotos

יום 3: קוטאיסי – קניון אוקטסה – קניון מארטבלי – מסטיה

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בכיכר המרכזית של העיר, בו ניצב בגאון פסלו של המלך "דוד הבנאי", ובשוק הססגוני הנמצא במרחק הליכה קצר. ניסע לטיול בקניון המדהים בטבע מרטבילי. נמשיך בנסיעתנו צפונה לאורך נהר האנגורי ונעצור להתרשם מהסכר שבנו על הנהר. לעת ערב נגיע למסטיה, בירת חבל הסוונטי, אזור פראי שרגל התייר המערבי טרם שינתה את אופיו. ארוחת ערב ולינה.

יום 4: חבל סוונטי (אגמי קורולדי – קרחון צ'לאדי – האסטבילי)

יום שכולו נופי בראשית. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור באזור אגמי קורולדי, אגמים טבעיים שנוצרו בגובה רב. משם נגיע עד לנקודה בה נעזוב את הרכבים ונתחיל בהליכה בתוואי בינוני לעבר הקרחון המדהים צ'לאדי. ניסע לבקר באתר הסקי האסטבילי, נעלה ברכבל לנקודת תצפית על האזור וחזרה למסטיה לביקור במוזיאון לאורח החיים בסוונטי. ארוחת ערב ולינה.

אושגולי- כפר עתיק בהרים שהזמן עצר בו מלכת. צילום Depositphotos

יום 5: חבל סוונטי (האדישי – מעבר הרים לטפארי – אושגולי)

נעזוב את מסטיה בדרכנו לכפר הדישי, כפר עתיק בהרים שהזמן עצר בו מלכת, בכפר זה מתגוררות מספר עשרות בודדות של משפחות שמנהלות אורח חיים כפרי. נמשיך דרך מעבר הרים לטפארי (גובה כ- 2830 מ') עם ארוחת פיקניק צהרים קלה בטבע הפראי. נגיע ונבקר באחד המקומות המרשימים ביותר בגאורגיה אושגולי. כפר מדהים ביופיו והישוב הכי גבוה באירופה, כ 2200 מ', הנמצא ברשימת אתרי מורשת של אונסק"ו, עם מגדלי שמירה מהמאות ה11 וה12 אשר מעולם לא שופצו. ארוחת ערב ולינה.

יום 6 : אושגולי – מעבר הרים זאגארו – אמברולאורי

לאחר ארוחת הבוקר נעזוב את אושגולי וחבל סוונטי וניסע בנופים עוצרי נשימה, דרך מעבר הרים זאגארו (2650 מ') בדרכינו לראצ'ה חבל ארץ המשופע ביערות, הרים ומעיינות טבעיים של מים מינרלים. נעצור בעיירה ליילאשי בה התקיימה קהילה יהודית קטנה ונערוך משם תצפית מנקודה ייחודית. לעת ערב נגיע ללינה באמברולאורי בירת החבל. ארוחת ערב ולינה.

יום 7: חבל ראצ'ה (מראוואלדזלי – אוני – שובי)

יום של חוויה בנופי חבל ראצ'ה. נסיעה לביקור בכנסיית מראוואלדזלי הנמצאת בנקודת תצפית מדהימה, ומשם לביקור בבית כנסת אחד העתיקים בעולם הנמצא בעיר אוני. נמשיך ונטפס עם הרכבים בהרי הקווקז, נחווה את הטבע הפראי מסביב, נאכל ארוחת צהרים פיקניק ונבקר באתר הנופש שובי הנמצא על מדרונות הקווקז ועשיר במעיינות מים מינרלים. עם ערב נחזור לאמברולאורי . ארוחת ערב ולינה.

ביקור בפארק בעיירת המרפא בורג’ומי. צילום Depositphotos

יום 8 : אמברולאורי – אגם שאורי – בורג'ומי

לאחר ארוחת בוקר והעמסת הציוד על הרכבים, ניסע לביקור באגם שאורי ומשם ניסע לבקר בפארק בעיירת המרפא בורג'ומי, הידועה במים המינרלים שלה והנמכרים בכל העולם. נטייל בשבילי הפארק, נטעם מהמים המיוחדים ונשוטט בדוכני השוק הססגוניים מסביב. לינה באזור.

יום 9: בורג'ומי – מצ'חטה – ג'ווארי – טביליסי

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל בנסיעתנו לטביליסי. בדרך נעצור במצח'טה – העיר הקדומה של גיאורגיה. נסייר במדרחוב הססגוני ונבקר בקתדרלת סווטיצ'חובלי המרשימה, בה נחשף לסיפור הנצרות הגיאורגית והקשר העמוק לקהילה היהודית העתיקה. נמשיך לביקור בג'ווארי – כנסיית הצלב על ראש ההר, אליה הביאה נינו הקדושה את הצלב הקדום, ונערוך תצפית על מפגש הנהרות מטקוורי וארגווי. לקראת ערב נגיע למלוננו בטביליסי, ננוח קמעה ונצא למופע פולקלור וארוחה.

יום 10 : טביליסי – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בבירתה של גאורגיה. הסיור ישלב נסיעה והליכה ברחבי העיר. נעבור בשדרת שותא רוסטוולי , על שמו של המשורר הלאומי, ונראה את בנייניה המפוארים הניצבים לאורכה, כמו בית הפרלמנט, בית האופרה ובנין התיאטרון . נטייל בחלק העתיק של טביליסי המכיל את מתחמי החמאם המפורסמים, נעלה על גשר השלום המפורסם והמיוחד ועוד ככל שיאפשר לנו הזמן. בשעות אחה"צ נגיע לנמל התעופה לטיסה חזרה לארץ.

הטירה של טביליסי. צילום Depositphotos

מקבץ מכתבי תודה ממטיילים

 

חברת … שלום רב ,

אכתוב בקצרה את תחושותיי לאחר חזרתינו מטיול משפחות לפריס – בלגיה – הולנד בהדרכת משה מילר, ביולי 2019 :

אדם שהוא מדריך ומדריך שהוא אדם !

איש שאוהב אנשים ואוהב את עבודתו שהיא קשה ומורכבת

הטיול אליו יצאנו ביתי בת ה 12 ואני לא היה זוכה ל80 אחוז מהצלחתו ללא עבודתו המקצועית , הישרה , הסבלנית והמחייכת של משה מילר .

הנני מדריך טיולים בעצמי ( אומנם בארץ ישראל ולא בחול ) וברור לי איך נראית התמונה גם מצד הלקוחות וגם מצד נותן השירות .

האיש נולד להדריך ולאהוב את לקוחותיו ומרשים עוד יותר לראות את עבודתו גם במצבים שהם הרבה פחות נוחים , קור רוח , סובלנות , סבלנות ותמיד תמיד תמיד חיוך ואינטליגנציה רגשית מדהימה !

אשרי החברה שמעסיקה מדריכים כאלו – זו חברה שרוצה את הטוב ביותר עבור לקוחותיה.

אני אחזור להשתמש בחברת … ואמליץ למשפחתי וחברי, והסיבה העיקרית תהיה החוויה שהעניק לנו משה מילר .

בכבוד רב ,

תמיר גרוס,

0547006608

tamirgross@gmail.com

—————————————————————————————————-

לחברת … שלום רב,

הנדון: מכתב תודה – משה מילר

ביוני 2018 יצאנו לטייל עם משה מילר לגיאורגיה ומאוד התרשמנו מהידע הרב שלו, מהאנושיות ומהאכפתיות שגילה לאורך הטיול כולו (כולל המראה ונחיתה).

במהלך הטיול כולו הוא העניק לנו מהידע הרב שיש לו הן על גיאורגיה והן על נושאים מגוונים אחרים.

הסבריו וסיפוריו היו מרתקים, ברורים ומעניינים ביותר. הוא היה קשוב לכל אחד מהמטיילים והתייחס בכבוד רב לכל שאלה ולכל הערה. משה פתר ברגישות, באנושיות כל ענין או בעיה שהתעוררה עם המטיילים.

הוא יצר קשר חם וחברי עם כל אחד מחברי הקבוצה ובזכותו הייתה אווירה נהדרת וטובה בקבוצה.

בזכות משה ואני מצטטת את דבריו הייתה לנו "סוכריה של טיול" ואנו נשמח להמשיך לטייל אתו ולחוות חוויות חדשות.

בברכה,

בני וד"ר דבורה אקשטיין

dvorae@gmail.com

—————————————————————————————————-

אני מבקש במייל זה לכתוב כמה דברים לגבי הטיול לאוסטריה – שוויץ – גרמניה, ביולי 2017:

ראשית ברצוני להלל ולשבח את המדריך משה מילר,

אין מדריכים כאלו , בודדים במקצוע הזה,(ואני מטייל הרבה בשנה האחרונה).

משה הדריך את הטיול בצורה מעולה, ידע כללי וטיולי ברמה גבוהה מאוד, איש נעים הליכות, סבלנות אין קץ, גישה אנושית מהמעולות שנתקלתי, לא רק כמדריך, דאגה לכל פרט ולכל אדם בקבוצה למרות סוגי אנשים שהדעת לא יכולה להבין אותם, עמידה בלו"ז מדהימה, לדעתי גם אין איש בקבוצה שיכול להגיד משהו אחר, אלא רק אם הוא לא שפוי.

אני מאוד נהניתי מהטיול.

בברכה

איתמר ​ואתי ​ירימי

—————————————————————————————————-

לחברת …שלום,

ביום 06.07.2016 יצאתי עם משפחתי לטיול המשפחות הרביעי שלנו. מדובר בטיול שבוצע עקב חגיגות בר המצווה של בני, יהונתן. לאור ניסיון העבר עם חברתכם, חשבתי שלא אוכל להיות מופתעת שוב, אולם טעיתי.

הטיול היה יוצא דופן בצורה בלתי רגילה הן מבחינת מערך הטיול והן מבחינת המדריך המדהים שעשה את הטיול מדהים יותר. רציתי לציין לטובה את מר משה מילר אשר עשה ככל יכולתו כדי להנעים את זמננו, גילה אמפתיה, סבלנות, יצירתיות ושבה את ליבם של הילדים ושל המבוגרים. בכל הזדמנות שנקרתה בדרכו הוא ניסה להוסיף תכנים נוספים מעבר למה שתוכנן במסלול הטיול ואף "זרם" עם בקשות, כדוגמת עצירה שביצענו ב"מדרגות המפורסמות של רוקי", והגה את הרעיון הנפלא של סיור ערב בלימוזינה. בלאס וגאס, מה שהטריף לגמרי את הילדים

אין לי ספק שאצטרף לטיולים נוספים במסגרת חברתכם, היות שעל אף המספר המועט של חברי הקבוצה (11 אנשים) עמדתם בהתחייבויותיכם, הוצאתם קבוצה  קטנה שקיבלה את כל מה שהייתה מקבלת קבוצה סטנדרטית ואף מעבר לזה וצירפתם לנו מדריך מדהים בחסד שניחן באנושיות לצד ידע נרחב והדרכה איכותית

תודה רבה

נתראה בטיול הבא

 

לפרטים נוספים נא לפנות למשה מילר 052-4286231

Momiller.tours@gmail.com

 

Exit mobile version