Site icon IAS

יום המוזיאונים הבין-לאומי 2021: בסימן "תיקון ובריאה מחדש"

מוזיאון בית הפלמ"ח. צילום יפעת פריד

אתם מוזמנים לחגוג עם עשרות אלפי מוזיאונים בעולם ובישראל, את יום המוזיאונים הבינלאומי! לאחר שיום המוזיאונים 2020 התקיים בצורה מקוונת בלבד, בשל מגפת הקורונה, איגוד המוזיאונים שמח לחגוג את יום המוזיאונים הבינלאומי בדרך החווייתית, המסורתית והבלתי אמצעית! כמדי שנה, איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזיאונים השונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר בעשרות מוזיאונים, ללא תשלום. יום המוזיאונים הבין-לאומי נחגג מדי שנה ברחבי העולם, במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות תרומתם של המוזיאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות ומורשת התרבות – המוצגים במוזיאונים.

"תיקון ובריאה מחדש": השנה, יום המוזיאונים הבין-לאומי יהיה בסימן "תיקון ובריאה מחדש". משבר הקורונה הביא לשינויים אדירים בעולם והאיץ תהליכים שונים, שנת 2021, שנה לאחר פרוץ המגפה, ניתן להתבונן בשינויים הדרמטיים הללו ולהתחיל לבחון מה עלינו לתקן בעולמנו ואיזו מציאות נרצה לברוא מחדש למען עולם טוב יותר. במסגרת יום זה יתקיימו במוזיאונים השונים מגוון פעילויות ייחודיות בהשראת הנושא השנתי הנבחר. כמו כן, יתקיימו סיורים מיוחדים והדרכות, מפגשי שיח, חשיפה לתערוכות חדשות ולמיצגים מיוחדים, פעילויות לילדים, סדנאות יצירה ועוד.

מדעטק, המוזיאון למדע חיפה. צילום מושון תמיר

נאוה קסלר, יו"ר איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל: "זוהי חגיגה כפולה השנה, גם חגיגה של אומנות ותרבות וגם חגיגה של חזרה למוזאונים – לאחר ששעריהם של עשרות אלפי מוזיאונים בכל העולם ננעלו בשל משבר הקורונה והיו סגורים במשך תקופה ארוכה. אנו שמחים לחגוג שוב את יום המוזיאונים הבינלאומי, לקבל בשעריהם את הציבור שמוזמן ליהנות משפע של סיורים, יצירה, סדנאות, הרצאות ופעילויות".

איגוד המוזיאונים ואיקו"ם ישראל: מייצג את מרבית המוזיאונים בישראל ומונה מעל ל-1600 חברים המעורבים בכל תחומי העשייה המוזיאלית. האיגוד פועל לקידום המוזיאונים ופעילותם, ליצירת שיתופי פעולה בין המוזיאונים בישראל, קידום מקצועי של סגל המוזיאונים ובפיתוח קשרים מקצועיים עם מוסדות חינוך ותרבות בארץ ומחוצה לה. האיגוד פועל בזיקה לעקרונות איקו"ם, ארגון המוזיאונים הבין-לאומי שמרכזו בפריז ושפועל בחסות אונסק"ו. איגוד המוזיאונים הישראלי הוא האיגוד הלאומי שמייצג את ישראל באיקו"ם העולמי.

יצירה של שיר הנדלסמן בבית האמנים בירושלים. צילום אלעד שריג

בין המוזיאונים שייפתחו ללא תשלום לקהל הרחב: מוזיאון הנגב, מוזיאון האיסלאם בבאר שבע,  מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, מוזיאון חיפה, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון ישראל, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, מוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון האדם והחי, מוזיאון האדם והסביבה, המשכן לאמנות עין חרוד, צריף בן-גוריון, מוזיאון כפר סבא, מוזיאון חצר הישוב הישן, מוזיאון ההעפלה וחיל הים, מוזיאון בת ים לאמנות, בית הפלמ"ח, מוזיאון הכט, מוזיאון יהדות איטליה, מוזיאון האצ"ל – בית ז'בוטינסקי, מוזיאון אסירי המחתרות בעכו, מוזיאון החאן חדרה, מוזיאון ויליפריד ישראל – לאומנות ולידיעת המזרח, מוזיאון בית השומר, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, בית עגנון בירושלים, מוזיאון בית ראובן, מוזיאון לתרבות ומורשת הבדואים, מוזיאון על התפר, גלריה אורייתא, מוזיאון בית הראשונים לתולדות הרצליה, מוזיאון המזגגה, ורבים אחרים.

שימו לב: חלק מהמוזיאונים יאפשרו כניסה ללא תשלום ב-29/4 וחלקם ב- 30/4, יש להתעדכן באתר איגוד המוזיאונים או באתר המוזיאון.

רשימת המוזיאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה והפעילויות השונות:                              

באתר איגוד המוזיאונים הישראלי www.icom.org.il  ובאתרי האינטרנט של המוזיאונים ברחבי הארץ

Exit mobile version