Site icon IAS

יוון תפתח שעריה ל-10,000 ישראלים מידי שבוע

יוון: האי סנטוריני הקסום, צילום Depositphotos

בעקבות הירידה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל (870 נכון ליום שישי ה-16 באוקטובר), ממשלת יוון החליטה לאשר את הכפלת המספר השבועי של ישראלים היכולים לבקר במדינה (מ-5,000 ל-10,000)  החל מיום שני הקרוב ה-19 באוקטובר. מספר מקרי חולי הקורונה ביוון גדל ל-463 ביממה האחרונה.

בינתיים, אתר האינטרנט news.gtp.gr מדווח כי שביתה צפויה ביוון  ב-18 וב-19 לאוקטובר הכוללת את התאחדות בקרי התנועה האווירית (EEEKE), רשות התעופה האזרחית (OSYPA),  איגוד המהנדסים האלקטרוניים לבטיחות בתעבורה אווירית (ENIMAEK) וגורמים נוספים מה שישפיע וישבש את שירותי התיירות והתחבורה במדינה.

שגרירות ישראל באתונה מעדכנת כי לפני ההגעה ליוון, על הנוסעים לבצע בדיקת קורונה (PCR)  שבעים ושתיים שעות טרם ההמראה (מעבר ל-72 שעות הבדיקה לא תקפה). כל הנוסעים, מגיל 10 ומעלה נדרשים לבצע בדיקת קורונה. על תוצאות הבדיקה להיות בשפה האנגלית.

האי קורפו ביוון, יעד פופולארי לתייר הישראלי. freepik

בעת הנחיתה באחד בשדות התעופה המורשים ביוון (אתונה, סלוניקי, הרקליון-כרתים, קורפו, קוס, רודוס), יבוצעו בדיקות מדגמיות. במקרה זה, יידרש בידוד עצמי של 24 שעות במיקום המדווח בטופס ה -(PLF (Passenger Locator Form .

תיירים שיימצאו חיוביים בבדיקה המדגמית, יועברו ע"י ובמימון השלטונות היווניים לבידוד במלון קורונה ויידרשו לשהות בו 14 ימים. לא ניתן לצאת לפני תום תקופת הבידוד. אחרי 14 יום נדרשת בדיקת קורונה נוספת.

על התיירים להזמין מראש מקום לינה ולמלא טופס PLF לפחות 48 שעות לפני הטיסה – באתר ומילוי טופס ה-PLF הינו בקישור הנ"ל בלבד ואינו כרוך בתשלום, לחצו כאן.

בנוסף, יש למלא טופס פרטים אישיים והצהרת בריאות (באתר משרד הבריאות) בסמוך לטיסה ולא יאוחר מ-24 שעות לפני ההמראה. יש לבצע זאת גם לפני היציאה מהארץ וגם לפני החזרה.

Exit mobile version