Site icon IAS

יוון רושמת זינוק מרשים בהכנסות מנסיעות ותיירות

חופים קסומים וים ציורי באחד מאיי יוון. freepik

שר התיירות היווני, ואסיליס קיקיליאס (Vassilis Kikilias) פרסם השבוע כי הכנסות המדינה מנסיעות ותיירות ייגדלו ב-3 מיליארד יורו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש שעבר נמלי התעופה ביוון רשמו עלייה של כ-15% בפעילות בהשוואה ל-2019 ובמקביל גדל גם מחזור הפעילות באירוח ומלונות ב-22%, ברבעון השלישי של השנה.

" אני שמח כי בתקופה מאתגרת זו הצלחנו להגדיל את ההכנסה הממוצעת ביוון, לא רק עבור אנשי המקצוע של מגזר התיירות, אלא גם בתחום ההסעדה, מסחר, בנייה והשכרה לטווח קצר", אמר שר התיירות, ואסיליס קיקיליאס.

"באמצעות תוכנית "Save-Operate" יוקצו 100 מיליון יורו לתמיכה בבעלי בתי מלון קטנים ומקומות לינה ביעדים הרריים שנפגעו ביותר ממשבר האנרגיה. משרד התיירות משקיע גם 350 מיליון יורו בפרויקטים רבים נוספים במטרה לשפר את תשתיות התיירות, לרבות סילוק פסולת מוצקה, משאבי מים, תנועה, שיפור בתשתיות הנמלים והפלגות הקרוזים, מרינות, אתרי סקי ונופש", הוסיף שר התיירות.

לאחרונה נתוני הבנק המרכזי של יוון חשף כי במהלך חודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ-670 מיליון יורו בשירותי התיירות ומינואר ועד ספטמבר חלה עלייה כוללת של כ-14 מיליארד יורו.

צפייה מגבעת פילופפוס על האקרופוליס באתונה. freepik
Exit mobile version