Site icon IAS

יאט"א קורא לתמוך בתעודת חיסון דיגיטלית אירופית משותפת

הכמיהה של הנוסעים לטוס. freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) קורא לתמוך ביוזמת ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, להסכים לתעודת חיסון דיגיטלית אירופית משותפת שתאפשר למי שמחוסן לנסוע חופשי בתוך אירופה ללא בדיקת COVID-19.

במכתב לאורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, קרא מנכ"ל יאט"א אלכסנדר דה ג'וניאק למדינות האיחוד האירופי לתאם מדיניות שתביא את אירופה להשיג את היתרונות הכלכליים והחברתיים של חופש תנועה מחודש, החל מאלו המחוסנים.

"יוזמת ראש ממשלת יוון, מיצוטקיס, צריכה להיות מאומצת בדחיפות על ידי הנציבות וכל המדינות החברות. חיסון הוא מפתח מהותי לפתיחה מחודשת של הגבולות בבטחה ועידוד להתאוששות כלכלית. תעודת חיסון כל-אירופית המוכרת הדדית תהווה צעד חשוב לקראת מתן אמון בממשלות לפתוח את גבולותיהן בבטחה, ולנוסעים אמון לטוס ללא מחסום הסגר", אמר דה ג'וניאק.

ההצעה היוונית היא לאישור חיסון שיכול לתרום להקמת ניידות מחדש בקנה מידה עולמי, המהווה את הבסיס להקמת פעילות כלכלית מחדש לרמות שלפני המשבר.הדרישה להפעלה מחדש של תעופה בטוחה דחופה מתמיד נוכח סגר מחודש ומגבלות נסיעה ברחבי העולם.

ככל שהנגיף נשלט בסופו של דבר, יכולות הבדיקה משתפרות והאוכלוסייה המחוסנת גדלה. דה ג'וניאק הדגיש את הצורך שממשלות תערכנה לחידוש חופש התנועה בתכנון מתואם היטב. בתכנון זה צריך להשתמש בשילוב היעיל ביותר של יכולות חיסון ובדיקה.

"אנחנו נמצאים בימים חשוכים מאוד של המגפה הזו. אך הצעדים הקשים שננקטו בשילוב עם פרויקט חיסון מואץ חייבים לתת לנו תקווה שנוכל לבסס מחדש את חופש התנועה. זה ישמר מקומות עבודה, יקל על עוגמת הנפש, יחבר מחדש משפחות ויחיה את הכלכלה. כדי לעשות זאת בבטחה וביעילות, תכנון הוא המפתח. הצעתו של ראש הממשלה מיצוטקיס לתעודות חיסון תהיה המפתח. ניתן לבצע התקדמות בחיסול או צמצום הסגרים באמצעות פרוטוקולי בדיקה. אבל מה שאנחנו צריכים עכשיו זה שממשלות יתחילו לעבוד יחד בצורה הרבה יותר יעילה. פעולות ממשלתיות חד צדדיות הצליחו לפרק במהירות את הקישוריות הגלובלית. בנייה מחודשת תצטרך תיאום", סיכם דה ג'וניאק.

Exit mobile version