Site icon IAS

טרק החורף של ישראל

נופים בשביל ההליכה ברחבי עמק המעיינות. צילום אורן גבאי גולן

המועצה האזורית עמק המעיינות, פילסה שביל הליכה למטיילים ברחבי עמק המעיינות, באורך של 140 ק"מ, מתחיל בגובה הר הגלבוע ומגיע עד למנחמיה.

לרגל העונה המומלצת לטרק, ובמטרה לחשוף אותו לכמה שיותר מטיילים מכל הרמות, יזמו באתר הגלמפינג לילה את "טרק החורף של ישראל", בו ניתן להגיע ולטייל לאורך המקטעים השונים ולקבל מענה לוגיסטי מלא של הקפצות, אוכל ולינה. כל אחד על פי הרמה שמתאימה לו.

השביל חולף על פני כל נקודות העניין בעמק המעיינות, דרך קהילות, יישובים, קיבוצים, מעיינות נסתרים, נחלים, אתרי היסטוריה ועוד. השביל מיועד לטיול רק בחורף, מאחר ומזג האוויר נעים יותר כשהטמפרטורה היא נמוכה יותר. הקיץ פחות מומלץ לטיולי טרק. בעונת החורף הטבע נצבע ירוק, הר הגלבוע מתכסה במרבד ירוק טבעי עם פריחה עשירה בפרחי וצמחי בר ייחודיים. כמו כן, המחירים הרבה יותר נוחים מאשר בעונת הקיץ לאתרי הלינה ובכלל.

נופים בשביל ההליכה ברחבי עמק המעיינות. צילום אורן גבאי גולן

אתרי הטבע, פארק המעיינות והשבילים, עם הרבה פחות מבקרים. לצערנו, יש מעט מאוד מטיילים שמגיעים ליהנות משביל עמק המעיינות, מספר של עשרות בודדות בכל שנה, זאת לעומת שביל ישראל אותו עוברים אלפים בכל שנה. המטרה במיזם היא להנגיש את הטבע למטילים ולחשוף את הקהל לטיולי חורף בעמק המעיינות, המוכר יותר כמקום לטיולי קיץ. כמו כן, לחשיפת קהל יעד של שביליסטים לשביל עמק המעיינות, תוך סגירת כל הפינות ומענה לכל הצרכים של המטייל.

מה הרציונל מאחורי טרק החורף של ישראל?

הנגשת הטבע וחינוך לשמירת טבע

חשיפת קהל יעד של שביליסטים לשביל עמק המעיינות

מתן מענה לוגיסטי לכל הצרכים של המטייל (לינה, הקפצות וכדומה)

נופים בשביל ההליכה ברחבי עמק המעיינות. צילום אורן גבאי גולן

אפשרויות טרק החורף של ישראל:

1.פשוט באים לטייל – סוגרים חופשה בגלמפינג לילה, ומקבלים מעטפת לוגיסטית מלאה של הקפצות למקטעים בכל יום, פתרונות אוכל, לינה בנוחות ובמקום בטוח, נקודת יציאה לשביל עם מידע מקיף. סוגרים תאריך ובאים מתי שנוח לכם. בהגעה עצמית לטרק באמצע שבוע המחיר הוא 700 ₪ לאוהל ללילה הכולל את ההקפצות לשביל.

2.טרק סיום העונה – 4 ימים מרוכזים בהם עושים מקטעים יפיפיים של השביל, עם מדריך מטעם השביל. כולל הקפצות הלוך ושוב ולינה באתר הגלמפינג ל 3-4 לילות בעונה הכי יפה בשנה. אפשר להירשם רק ליום אחד ולעשות מקטע קטן או לכל ה-4 ימים. 20-23 במרץ.

3.סופ"ש שביל עמק המעיינות – מוצר זה מיועד למשפחות עם ילדים קטנים, ולאנשים שמחפשים לטייל בטבע בעונה היפה, אך אינם "מטיבי לכת". מדובר בסוף שבוע אחד שבו מגיעים לגלמפינג לילה, וביום שבת יוצא אוטובוס שמקפיץ את כולם לנקודת התחלה של טרק קטן (2-3 ק"מ סלול ומתאים גם לעגלות).

4.חבילת סופ"ש שביל עמק המעיינות – מדובר בחבילת סוף שבוע למשפחות שבו מגיעים לגלמפינג לילה, בחמישי נהנים מהקרנת סרט, בשישי מסיור מודרך בטבע של גן גורו, ובשבת יוצאים לטיול משפחות מודרך במקטע מותאם וקצר (5 ק"מ) משביל עמק המעיינות.

למידע נוסף והזמנות: https://nirtours.co.il/winter-trek-il/

נופים בשביל ההליכה ברחבי עמק המעיינות. צילום אורן גבאי גולן
Exit mobile version