מדוברות רש"ת נמסר: "במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודה תתבצע – במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1 -העבודות יתבצעו במתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 ללא הפרעה לשרות ולטיסות.
במהלך שנת 2023 נמשיך ונשפר את השירות בנתב"ג ובמהלך שנת 23 תושלם המשימה של בניית טרמינל 3A. טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ונוחות. במקביל מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השרות ליוצאים מהשער של ישראל – נתב"ג.
בצד המערבי של טרמינל 3 יבנה טרמינל בעל עיצוב פונקציונלי, חדשני בו יתווספו 22 דלפקי צ'ק אין , מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל בשטח של 3.900 מ"ר, ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה: בסכיפול, בבודאפשט, ובגרמניה.
במקביל, ובאישור מועצת הרשות וההנהלה יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב"ג, זרוע A, הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי וי אי פי נוספים. מועצת הרשות והנהלתה פועלים יחדיו לשורה של מהלכים אסטרטגים ובכלל זה חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בתקנים המחמירים ובסטנדרטים בינלאומיים הרחבת התשתיות והתאמתם לגידול הצפוי בהיקף הנוסעים.
מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפויה להמשך, ורשות שדות התעופה מתאימה את תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב"ג . נתב"ג צפוי להיכנס ב- 2024 לקטגוריית השדות הגדולים בעולם. הגידול והיציאה לפרויקטים בתשתיות לזמן הביניים יאפשרו מענה לתת שרות מיטבי גם בתוך גידול בתנועת הנוסעים.
על פי התוכנית רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד ₪ בתשתיות בנתב"ג ובמסופי הגבול לטווח הקצר והארוך.