Site icon IAS

טרמינל 1 בנמל התעופה פריז שארל דה גול נפתח מחדש

טרמינל 1 בשארל דה גול. צילום Depositphotos

נמל התעופה פריז שארל דה גול פתח מחדש את טרמינל 1, לאחר כשלוש שנים ומתכונן לאולימפיאדת פריז שתערך ב-2024. הטרמינל נסגר ב-30 במרץ 2020 עקב מגיפת הקורונה, כאשר החברה המפעילה את הנמל Aéroports de Paris (ADP) ניצלה את הזמן לביצוע שיפוץ בעלות של 250 מיליון אירו.

טרמינל 1 נבנה בשנת 1974 בעיצובו של האדריכל הצרפתי פול אנדראו, הכולל עיצוב קונצנטרי בטון עם גוף מרכזי מוקף במנהרות לשבעה בנייני לווין. בשיפוצים שנעשו נוצר בניין צומת בשטח של 36,000 מ"ר וכן דברים נוספים בלובי המרכזי לשיפור חווית הנוסע. הלובי המרכזי כולל כעת ריצוף שיש, תאורת לד, 130 קיוסקים בשירות עצמי ו-90 נקודות אוטומטיות לשליחת כבודה ל-124 דלפקי צ'ק-אין של מספר חברות, שילוט דיגיטלי, פריסה חדשה של תורים לנוסעים ועוד.

בניין הצומת החדש מקשר בינתיים בין לוויינים 1, 2 ו-3 ומתחבר למבנה המרכזי בטרמינל 1. זה כולל אולם יציאה חדש בשטח של 5,600 מ"ר הפונה לגוף המרכזי. כעת יש כניסה יחידה לאזור הבינלאומי במקום ארבע מנהרות, וכל השערים במסלול הבינלאומי מצוידים בשערי עלייה עצמית כדי להקל על העלייה למטוס.

נוסעת בכניסה לטרמינל 1 בנמל התעופה שארל דה גול. צילום freepik

ADP מתארים זאת כ"השגת השלב הראשון של החזון האולטימטיבי של פול אנדראו", כאשר החזון הסופי הוא לקשר את שבעת הלוויינים המקוריים. הטרמינל כולל גם טרקלין יציאה חדש, עם עיצוב בסגנון פריזאי שהגו המעצבים הצרפתיים מקסים ליאוטאר והוגו טורו. הטרקלין כולל עמודים היסטוריים, אורות המזכירים זיקוקים, והדגשי פליז לרגלי הדלפקים והשולחנות בהשראה של ביסטרו פריזאי.

בשדה התעופה טוענים כי הזמן המקסימלי מסיום הבדיקות הביטחוניות ועד לשער העלייה למטוס יהיה כ-6 דקות. גם בחללים המשולבים מוצגת לראשונה תערוכת אמנות לתקופה של שנתיים עד שלוש.

אוגוסטין דה רומנט, יו"ר ומנכ"ל Groupe ADP, התייחס לאירוע ואמר: "הפתיחה המחודשת מסמנת באופן סמלי את סופה של מגיפת הקורונה עבור נמלי התעופה של פריז. החלטנו להעניק חיים חדשים לתשתית בת כמעט חמישים שנה על ידי מודרניזציה של הבניין הקיים, בהתאם לעבודתו של פול אנדראו. טרמינל 1, מגלם את חידוש קבלת הפנים והאירוח בשדות התעופה של פריז, ובפרט את מיטב העיצוב והתרבות שאנו רוצים להציע לנוסעינו".

למעלה מ-50 חברות תעופה, כולל לופטהנזה, SWISS, אייר אינדיה וקתאי פסיפיק, יעברו בחזרה לטרמינל 1 בחודשים הקרובים. Groupe ADP פרסמה סרטון בצרפתית החוגג את ההיסטוריה של הטרמינל:

Exit mobile version