Site icon IAS

טיסת אל על הראשונה לדבלין המריאה לדרכה

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה בהשקת הטיסה לאירלנד. צילום עוזי בכר

הבוקר (ה׳) המריאה טיסת אל על הראשונה לדבלין, אירלנד. הקו נחנך בטקס חגיגי בטרקלין 'המלך דוד' של אל על במעמד שרת התחבורה מירי רגב, שגריר אירלנד בישראל, מר קייל אוסאליבן, יו״ר רש״ת מר יצחק (ג׳רי) גרשון, יו״ר אל על מר עמיקם בן-צבי, ומנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה.

הטיסה הישירה לדבלין תקצר את זמן הטיסה ל-5.5 שעות בלבד. עד כה ארכה הטיסה לדבלין 8-9 שעות לפחות, וכללה חניות ביניים. אל על תפעיל שלוש טיסות שבועיות ישירות לדבלין, ויש לצפות לגידול משמעותי בתנועת הנוסעים בין ישראל לאירלנד, למטרות תיירות ועסקים כאחד.

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אנו שמחים ומתרגשים להשיק את הקו הישיר לדבלין שמבשר על שיתוף פעולה פורה בין המדינות וחשיפה של הישראלים לתרבות האירית ולהיפך. כחלק ממשימתנו לחבר את ישראל לעולם ואת העולם לישראל, אל על תמשיך להציע נתיבי תעופה חדשים, מטוסים חדשים וכמובן את השירות הטוב בעולם."

מנכ״לית אל על ציינה בנוסף את ההתקדמות במגעים להשקת טיסות ישירות בין ישראל לאוסטרליה ואמרה: ״הודות לאישור הטיסה בנתיב הקצר מעל שמי סעודיה ועומאן, חתמנו אמש על הסכם הצהרת כוונות עם שר החוץ של מחוז ויקטוריה באוסטרליה, כחלק מתוכניתנו להרחיב את רשת הנתיבים שלנו ליעדים מרתקים נוספים, ביניהם גם מלבורן באוסטרליה״.

קייל אוסאליבן, שגריר אירלנד בישראל*: "חיכינו הרבה זמן לפתיחת הקו הישיר של אל על מת"א לדבלין, אני נרגש ושמח שהגענו לרגע הזה היום. יש חשיבות רבה לקשר בין המדינות, ישראלים רבים עובדים באירלנד והתיירות של שתי המדינות תפרח הודות לקו. אני מודה לאל על שגרמו לזה לקרות ומזמין את כולכם לבוא לבקר באירלנד".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה: "אני מברכת את חברת אל על ואת כבוד השגריר האירי על פתיחת הקו החדש, ובטוחה כי הטיסות הישירות יתרמו לחיזוק קשרי הכלכלה, התרבות, התיירות והאקדמיה בין העמים, ולשיפור הקשר בין הממשלות. אני שמחה על כל קו חדש המחבר את ישראל ליעדים ברחבי העולם, מקצר את זמני הטיסה, חוסך דלק ופליטות פחמן, ותורם לתחרות בין חברות התעופה.

העוגה לכבוד השקת טיסת אל על לדבלין, אירלנד. צילום עוזי בכר

בקדנציה הקודמת שלי במשרד התחבורה הייתה לי הזכות לחנוך את הקווים לאמירויות, בחריין ומרוקו, שהשקתם התאפשרה בזכות "הסכמי אברהם". הקו לדובאי הפך לאחד הקווים המובילים בנתב"ג, עם כמיליון נוסעים בשנה. אני שמחה לבשר כאן כי הקיץ ינחתו בנתב"ג לא פחות מאשר 13 חברות תעופה חדשות, שיפתחו עשרות יעדים חדשים בפני הנופש הישראלי, ויביאו יותר תיירים ממקומות שעד כה לא נהנו מטיסות ישירות לישראל."

שרת התחבורה התייחסה בדבריה גם לצורך הדחוף בקבלת החלטה על הקמת שדה תעופה משלים, לאור הצמיחה המתמדת בהיקף הטיסות לישראל והביקוש להוספת חברות ויעדים, ומגבלות הקיבולת של נתב"ג. "לאחר שהנושא נגרר במשך עשר שנים, קיבלתי בקדנציה הקודמת שלי החלטה כי השדה המשלים יהיה בדרום", אמרה השרה. "אני מאמינה כי מיד לאחר יום העצמאות נסכם את הנושא, אין לנו את הפריווילגיה לגרור רגליים."

טקס גזירת הסרט בטיסת הבכורה של אל על לדבלין. צילום ששון תירם
Exit mobile version