Site icon IAS

טורקיש איירליינס סיימה את 2022 עם רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר

טורקיש איירליינס . צילום יח"צ

טורקיש איירליינס (Turkish Airlines) הודיעה אתמול (ה') על התאוששות מזהירה ממגפת הקורונה, כשסיימה את שנת 2022 עם רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר. סך ההכנסות של החברה במהלך 2022 עמד על 18.4 מיליארד דולר, עלייה של 39% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. 20% מסך ההכנסות נרשמו מהטסת מטענים, שעלו ב-120% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 והכניסו לקופת החברה3.7 מיליארד דולר.

יו"ר הדירקטוריון והוועד הפועל של טורקיש איירליינס, פרופ' ד"ר אחמט בולט (Prof. Dr. Ahmet Bolat) מסר בתגובה: "טורקיש איירליינס ממשיכה להתגבר על כל מכשול שאנו נתקלים בו הודות ל- 90 שנות הניסיון שלנו. כל אחד מהקולגות שלנו ורוח הצוות שלהם תרמו להצלחתנו שלאחר המגפה. בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו בקהרמאנמרש ב-6 בפברואר, ניצלנו את כל המשאבים שלנו כדי להפעיל למעלה מ-2,400 טיסות על מנת להעביר 433 אלף צוותי חיפוש והצלה ו-16 אלף טון של חומרי סיוע לאזור תוך פינוי של 430 אלף אזרחים עד היום".

פרופ' ד"ר אחמט בולט, יו"ר מועצת המנהלים והוועד הפועל של טורקיש איירליינס. צילום יח"צ

עם אחד הציים הצעירים והמודרניים ביותר הכוללים 394 מטוסים, טורקיש איירליינס הטיסה כ-72 מיליון נוסעים, מהם 85.8% מקומיים ו-80.1% כמקדם עומס בינלאומי. למרות האינפלציה בקנה מידה עולמי, טורקיש איירליינס שמרה על ניהול העלויות האפקטיבי שלה בשנת 2022 והורדת ההוצאות בהשוואה לשנת 2019. כתוצאה מכך, EBITAR (רווחים לפני ריבית, מיסים, הפחתות ושכר דירה), המדגים את פוטנציאל ייצור המזומנים של החברה, עמד על כ-5.4 מיליארד דולר.

על פי הנתונים שפרסמה IATA, בעוד שקיבולת הנוסעים האווירית העולמית בשנת 2022 הייתה 28% פחותה מזו של 2019, טורקיש איירליינס הפכה לחלוצת התעשייה על ידי חריגה מהיכולת שלה ב-7.5% בלבד בהשוואה ל-2019. כחברת הרשת המובילה באירופה במונחים של מספר טיסות יומי שהופעלו בשלוש השנים האחרונות, על פי EUROCONTROL, טורקיש איירליינס רשמה הצלחה יוצאת דופן בקנה מידה עולמי בשנת 2022 על ידי הפיכתה לחברת הרשת שמציעה יותר קיבולת מושבים בינלאומית מכל חברה אחרת. כתוצאה מההשקעות בתשתיות התעופה, נמל התעופה של איסטנבול היה גם נמל התעופה העמוס ביותר באירופה.

חברת טורקיש איירליינס הקימה חברת מטענים חדשה. Depositphotos

טורקיש איירליינס הכפילה את נתח השוק שלה בהטסת מטענים בעשר השנים האחרונות, ומדורגת במקום החמישי בין נושאי המטען האווירי המובילים בעולם, על פי נתוני IATA לשנת 2022. לאחר המעבר ל-SMARTIST, מרכז תפעול המטען החדש שנבנה בנמל התעופה של איסטנבול, טורקיש קרגו שואפת לשפר עוד יותר את מעמדה בין מותגי המטען האווירי המובילים בעולם.

"טורקיש איירליינס, המעסיקה למעלה מ-75 אלף עובדים יחד עם חברות הבת שלה, עומדת לצד האומה הטורקית בתקופה מאתגרת זו ותמשיך להניף בגאווה את דגלה של טורקיה ביום השנה ה-90 להקמתה וביום השנה ה-100 לרפובליקה של טורקיה", נמסר מהחברה.

Exit mobile version