Site icon IAS

טורקיה מבססת עצמה כיעד בינלאומי מוביל לתיירות אופניים

רוכב אופניים בקפדוקיה. צילום: TGA

האם אתם מוכנים לחוות את טורקיה על אופניים? מהים התיכון ועד האגאי, תוכלו לעקוב אחר עקבותיהן של תרבויות עתיקות, תוך כדי דיווש במפרצים יפים שבהם ירוק וכחול שזורים זה בזה בטבע. טורקיה פתחה בשנים האחרונות עוד ועוד אזורי קמפינג וגלמפינג, מלונות ידידותיים לאופניים לחובבי ספורט המטיילים באופניים, ומלונות ואכסניות בקנה מידה שונה עם תוויות אקולוגיות לאומיות ובינלאומיות. חפשו את תעודת "מתקן אירוח ידידותי לאופניים", שטורקיה יישמה לקידום תיירות אופניים ותיירות בת קיימא, מוענקת לבתי מלון העומדים בקריטריונים שונים, כגון מתן חניה בטוחה לאופניים, העסקת צוות בקיא במסלולי רכיבה מקומיים ומתן שירותי ניקוי ותיקון אופניים.

EuroVelo – שילוב ייחודי של היסטוריה וטבע

טורקיה מוקפת במסלולים שנוצרו במיוחד עבור אלה שרוצים לחקור את המדינה תוך כדי דיווש. עם זאת, המסלולים במדינה רחבים יותר מהמסלולים המקומיים. עם הערים איזמיר, אדירנה וקירקלרלי, טורקיה משתתפת ב-EuroVelo (רשת מסלולי הרכיבה האירופית), המחברת את כל יבשת אירופה ומשלבת 17 מסלולי רכיבה למרחקים ארוכים. תוך כדי חקר ארבע פינות הארץ על אופניים, תוכלו לצאת למסע בלתי נשכח בהיסטוריה ובטבע על ידי הליכה במסלול EuroVelo 13 – שביל מסך הברזל או EuroVelo 8 – מסלול הים התיכון.

מסלול האופניים EuroVelo 13 נכנס לטורקיה מאדירנה ומציע נופים מרהיבים לרוכבי אופניים בין שדות חמניות. מסלול EuroVelo 8 של המסלול, הנכנס לטורקיה מנמל דיקילי של איזמיר, עובר בעיר העתיקה פרגמון, הרשומה ברשימת המורשת התרבותית העולמית של אונסק"ו, שמורת הציפורים של איזמיר, קארשיאקה, אלסנקאק, ספריהיסאר, סילאצ'י, אורלה וראצ'יק, וארצ'יקיב, אורלה . הוא עובר דרך נקודות יפות ומסתיים בעיר העתיקה של אפסוס, אתר מורשת תרבות עולמית נוסף של אונסק"ו.

לחוות את היופי של הים האגאי

הזמן בו תבלו בחוף האגאי של טורקיה), המפורסם בזכות מי הטורקיז והכפרים המזכירים גלויה, יהיה בין החוויות יוצאות הדופן ביותר שתחוו אי פעם. אפסוס ופרגמון, מהערים העתיקות בטורקיה, הנמצאות ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו, נמצאות על המסלול של ה-EuroVelo 8 כמו גם העיירות Cittaslow Foça, Seferihisar ו-Yenipazar וכמובן, המפרצים היפים ביותר השוכנים לצידן. יתרה מכך, גיאוגרפיה ייחודית זו היא גן עדן גסטרונומי טבעי עם סוגים רבים של זיתים, תאנים, עשבי תיבול, ענבים, יינות טורקיים יוצאי דופן, ומטבח טעים ובריא בצורה יוצאת דופן המבוססת על שמן הזית המקומי.

תחת השמש של הריביירה הטורקית

כשהדרכים יובילו אתכם אל הריביירה הטורקית, תפגשו בהרי הטאורוס המלכותיים ובערים העתיקות החבויות ביערות שלחוף הים התיכון. אלפי שנים לפניכם, שאריות הציוויליזציות שהארצות הללו אירחו יאירו את יומכם. לדוגמה, העיר העתיקה החבויה בין היערות בעיר העתיקה של אולימפוס תרתק אתכם, בעוד עיירות עתיקות, קניונים וכבישים משובחים הטבולים מכל כיוון בירוק מחכים לכם במסע הזה. מחנות אוהלים, בתי בונגלו או מלונות נוחים יהיו באיזור בכל פעם שתרצו לעצור ולנוח.

מסע חלומי: לעבר ארובות הפיות

קפדוקיה, הדומה לארץ קסומה עם ארובות הפיות שלה, היא מסלול יוצא דופן לטיול באופניים. תוכלו לפגוש בדרך כנסיות עתיקות, ערים תת-קרקעיות ותצורות טבעיות ייחודיות כשאתם חוקרים את הגיאוגרפיה הייחודית הזו על האופניים שלכם. בעודכם מטיילים בשטחים העצומים הללו על גב אופניים, זכרו לעצור ליד הערים התת-קרקעיות מאות מטרים מתחת לפני האדמה, לשהות במלון סלע ולטעום מהיינות המיוצרים באזור במשך אלפי שנים.

Exit mobile version