Site icon IAS

טוקיו בירת יפן מחזיקה יותר כוכבי מישלן מכל עיר אחרת בעולם

טוקיו מככבת בתחום הקולינריה. צילום באדיבות MICHELIN Guide 2022

יפן נחשבת ליעד תיירותי אטרקטיבי במיוחד, בהיבט התרבותי, טבע נוף, אורח חיים וקולינריה. אז אם הזכרנו קולינריה: מדריך הקולינריה החדש של מישלן (MICHELIN) לשנת 2023 פרסם שבירת יפן, טוקיו, נבחרה, שוב, כעיר המובילה בעולם, עם כמות כוכבי מישלן הגדולה ביותר והמסעדות הנחשבות ביותר. זאת לאחר שבחודש יולי זכו 4 מסעדות יפניות בטקס של סן פלגרינו ואקווה פאנה, להתברג לרשימת 50 המסעדות הטובות בעולם לשנת 2022  וביניהן, Den ,Florilège , Narisawa בעלות 2 כוכבי מישלן ו-1 כוכב ירוק מישלן בהתאמה, ול-La Cime באוסקה יש 2 כוכבי מישלן.

בטוקיו ניתן למצוא כ- 200 מסעדות מישלן: 12 עם כוכבים ירוקים ו-222 מסעדות מחזיקות בתואר Bib Gourmand , מסעדות המוגדרות כמעניקות תמורה נאותה למחיר. כך על פי מדריך מישלן טוקיו 2023 שיצא לפני כשבוע. מדריך מישלן  2023 לקיוטו ואוסקה הופץ אף הוא, וגם שם מוצגות 98 מסעדות מישלן בקיוטו ו-94 מסעדות באוסקה.

ברשימת שלושה כוכבי מישלן בטוקיו, לא נרשמו הפתעות ושינויים, וכל 12 מסעדות של שנה שעברה, שמרו על מיקומן. ברשימת שני כוכבי משלין של טוקיו, ניתן למצוא 39 מסעדות כולל 2 מסעדות חדשות. אחת מהמסעדות היא  Myojaku שנפתחה באפריל 2022. ב- Myojaku הדגש הוא על הרמוניה, פשטות וטוהר במנות, שנוצרו ממיטב החומרים היפניים העונתיים.

השנייה היא SÉZANNE שקיבלה כוכב נוסף, עם תפריט צרפתי השואב השראה מחוויותיו של השף עצמו, Chef Daniel Calvert מנסיעות קולינריות ברחבי העולם. SÉZANNE מתהדרת כעת בשני כוכבי מישלן. על פי המדריך החדש לשנת 2023, טוקיו חובקת 149 מסעדות בעלות כוכב אחד – מתוכן 16 חדשות. עוד נמסר כי 38 מתוך 222 מסעדות, זכו בתואר Bib Gourmand, המדגישות מסעדות עם תמורה לכסף.

בולט בגיוון ובאותנטיות: מדריך טוקיו השנה כולל לא פחות מ-32 מאכלים שונים – מיפני קלאסי ועד בינלאומי. מהדורה 16 ​​זו של מדריך מישלן לטוקיו מציגה את הרבגוניות והאותנטיות שלה מאי פעם. בהודעה לעיתונות, המנהל הבינלאומי של מדריך מישלן  מתאר את טוקיו כמי שידועה כבעלת ראש פתוח ובעלת ניגודים קולינריים, שבה מסורות מתחככות במושגי מזון חדשניים – וטכניקות אבות מתמזגות עם מומחיות מודרנית ובינלאומית.

מסעדות מישלן חדשות בקיוטו ובאוסקה: באוקטובר פרסם מישלן גם את המדריך לשנת 2023 לקיוטו ואוסקה. בקיוטו יש כיום 98 מסעדות מישלן  מתוכן חמש ברשימה חדשות. אלו מחולקות ל-6 מסעדות בעלות שלושה כוכבים, 19 מסעדות שני כוכבים ו-73 בעלות כוכב אחד. במקביל, יש כיום 6 מסעדות עם כוכבי מישלן ירוקים ו-98 מסעדות Bib Gourmand.

מתוכן 15 חדשות. אוסקה מתגאה ב-94 מסעדות מישלן: 3 עם שלושה כוכבים, 10 עם שני כוכבים ועד 81 עם כוכב מישלן אחד. לא פחות מ-8 מהם חדשים. בנוסף, ישנן 3 מסעדות ירוקות ו-99 Bib Gourmand, מתוכם 14 חדשות ברשימת השנה. את המידע העביר ארגון התיירות הלאומי  של יפן JNTO.

אודות JNTO

ארגון התיירות הלאומי של יפן (JNTO), מקדם את יפן כיעד פנאי ועסקים במטרה לעודד מבקרים בינלאומיים להעמיק בתרבות היפנית, ולקדם את התיירות בין יפן לעולם הרחב. משרד JNTO בלונדון פועל על פני 7 שווקים ייעודיים, כדי להפיץ מידע על יפן, לערוך פרסום ותערוכות סביב נסיעות ליפן ולפתח את התיירות ליפן בישראל מיוצג ארגון JNTO באמצעות חברת AVIAREPS ישראל, חברת ייצוג ושיווק בינלאומית המתמחה בתיירות ותעופה.

www.japan.travel/en/uk/

www.facebook.com/visitjapanuk

www.instagram.com/visitjapan_uk

www.twitter.com/visitjapanuk

Exit mobile version