Site icon IAS

חלון של תקווה לחידוש התיירות ליפן בקרוב

הטירה העתיקה הממוקמת במרכז העיר המודרנית של אוסקה, יפן. צילום Depositphotos

עד כה, המשבר העולמי טופל בהצלחה גדולה ביפן – מדינה עם אוכלוסייה של כ-126 מיליון תושבים, עם אחוז גבוה של קשישים ועם מספר נפטרים נמוך בהשוואה למדינתנו הקטנה. ישנם הסברים מעניינים כגון קוד התנהגות (מרחק פיזי, ההיגיינה, מסכות, אורח חיים בריא וכו') יחד עם המשמעת הלאומית ותחושת האחריות הקולקטיבית.

הסכם התעופה עם איחוד האמירויות וערב הסעודית, יאפשר קיצור משמעותי של שעות הטיסה ליפן. גם גידול ההיצע על ידי חברות תעופה מהמפרץ, עשוי לגרום להורדת מחירי הטיסות העתידיים.  כולם תקווה שברבעון הראשון של 2021 נראה את הסרת מגבלות הכניסה ליפן, יעד תיירותי אהוד שמשך ב-2019 כ-44,000 ישראלים ועליה שנתית של כ-13%.

יפן נכללת ברשימת המדינות הירוקות של משרד הבריאות. אמנם תיירים מהעולם, כמו גם מישראל, עדיין לא רשאים להיכנס למדינה, אך החלטה זו פותחת חלון של תקווה לחידוש התיירות בקרוב.

ארגון התיירות היפני השיק לאחרונה אתר אינטרנט חדש ושימושי המוקדש לתיירות אתגר והרפתקאות ביפן, סימן נוסף מעורר תקווה ואופטימיות הוא פתיחתם של מלונות חדשים רבים. רב האורחים בבתי המלון במהלך המשבר הגיע מתיירות פנים שזכתה לסבסוד נדיב על ידי ממשלת יפן. וכך נוצר מצב ייחודי שבמקום הודעות על סגירת בתי מלון, יפן מפתיעה עם מספר בתי מלון חדשים , סימן נוסף אשר מראה על אופטימיות זהירה לגבי שובם של התיירים מחו"ל. בנוסף, אתר חדש הושק על ידי משרד התיירות של יפן.

מלון יפני יוקרתי Fufu Nikko resort, טוצ'יגי

מלון  Fufu Nikko resort נפתח באוקטובר. Fufu היא רשת מלונות יפנים בעלת קונספט של רזורט קטן ויוקרתי. לרשת מלונות ברחבי יפן: ב-Atami, אגם Kawaguchi שלמרגלות הר פוג'י, ב-Nara, Nikko, ומתוכננים להיפתח גם בקיוטו בשנה הבאה וב-Gora  ב-2022.

המלון בניקו מספר את סיפורה של יפן במיטבה: טבע מהמם, היסטוריה מרתקת, מטבח מקומי משובח. כל זאת בשילוב עם מעיינות חמים (onsen) בכל חדר, כחלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית. כמו כל שאר אתרי הנופש של הרשת, המלון שם דגש מיוחד על פרטיות ועל "הנורמאלי החדש" – התנהלות מתאימה לתקופת הקורונה.

מלון W הראשון ביפן, אוסקה

שונה מאוד אך לא פחות יפני הוא ה – W in Osaka החדש, שעוצב על ידי הארכיטקט היפני הנודע טדאו אנדו, ויפתח בשנה הבאה. הוא ממוקם בעיר אוסקה הידועה כ "מטבח של יפן" בשל המבחר העצום של מסעדות ומאכלים שניתן למצוא בה. ה W, על 31 קומותיו וחדרי ההיי-טק שלו ממוקם בלב העיר, בה הרחובות שוקקים ביום ובלילה, ומוארים בשלל צבעי ניאון עם רדת החשכה. המיקום מאפשר לבלות בעיר בה 'ישן פוגש חדש', מהאבקות סומו מסורתית ועד לפינוקים מודרניים.

חווית משחק כוללת – Super Nintendo World באולפני יוניברסל, אוסקה

סימן נוסף לתקווה המגיע מיפן הוא הפתיחה הצפויה, בראשית השנה הבאה, של Super Nintendo World, שיפתח כחלק מהפארק הפופולארי של אולפני יוניברסל באוסקה. הילד (שבתוך כולנו) יהיה בעל הבית בפארק הזה, המיועד למשפחות. תהיה בו טכנולוגיה חדשנית שתצור מציאות חליפית, כמו גם משחקי מחשב בגודל אמיתי. יוניברסל השקיעה בפארק החדש 544 מיליון דולר והבטיחה שהמקום יהווה אטרקציה "שהעולם עוד לא ראה כמוה".

אתר הרפתקאות יפן – דרך מעמיקה יותר ובלתי שגרתית לגלות ארץ חדשה

כהכנה לתיירות שתגיע ליפן לאחר פתיחתה, הושק לאחרונה על ידי ארגון התיירות היפני JNTO, האתר https://www.japan.travel/adventure/en/. האתר מציע מגוון גדול של פעילויות הרפתקניות וחווייתיות ברחבי יפן. מטרת האתר היא להציג פעילויות יוצאות דופן ושונות, ולספק מידע על אפשרויות שהן מעבר לביקור באתרים הרגילים והידועים. ניתן למצוא בו מידע מעשי, סרטים ומסלולים לכל עונות השנה. הוא גם מנגיש התנסויות תרבותיות ייחודיות ליפן.

האתר נותן עומק למה שהופך את יפן לאטרקטיבית כל כך לתיירים ישראלים המחפשים מסלולי הליכה או רכיבה בטבע, להכיר מקרוב את החיים הימיים סביב יפן, ליהנות מהקולינריה היפנית המשובחת או להתנסות באומנויות יפניות שונות.

אודות ה JNTO

ארגון התיירות היפני הינו גוף ציבורי של ממשלת יפן, הפועל לקדם את יפן כיעד תיירותי ועסקי, במטרה להעמיק את הכרות המבקרים עם תרבותה של יפן, ולחזק קשרים תרבותיים בינה לבין מדינות העולם.

סניף JNTO בלונדון פועל בשמונה שווקים שונים כדי להפיץ מידע על יפן, לפרסם ולארגן תערוכות תיירות, לפתח טיולים ביפן ועוד.

למידע נוסף: japan.travel/en/uk/.

מידע נוסף, כולל תמונות וסרטונים ניתן למצוא באתר הרשמי של ה JNTO:

https://www.japan.travel/en/

וגם:

https://www.instagram.com/visitjapanjp/

https://www.facebook.com/visitjapan

www.twitter.com/visitjapanuk

Exit mobile version