Site icon IAS

ח"כ בני גנץ נפגש עם נציגי הסקטורים במשק

מימין: דני אמיר, ח"כ בני גנץ ואסף זמיר בסיום המפגש היום. צילום לשכת התיירות

הבוקר (ג') נערך מפגש בבסיס הקריה בתל אביב, אותו זימן שר הביטחון וראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ עם נציגי הסקטורים במשק, דנו לגבי דרכי התמודדות עם נגיף הקורונה והשלכתו על המשק והכלכלה במפגש השתתפו שרי מפלגת כחול לבן: שר התיירות,  אסף זמיר, שר העבודה והרווחה  איציק שמולי ושר התרבות והספורט,  חילי טרופר.

דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שהשתתף במפגש היום אמר: "אנחנו עסקים שחיים בזכות ולא בחסד. אבי בן ה-97 שהקים את העסק עדיין פעיל בו, עד היום. משרד האוצר אמר לנו בפגישה תסגרו את העסקים כי לא תהיה תיירות בקרוב. לא יתכן שביום פקודה ומשבר מדינת ישראל תברח מאחריות וכדי להציל את עצמה היא מקריבה את העסקים שלנו שחיוניותם להצלת המשק והנעת הכלכלה בעתיד הקרוב אינה מוטלת בספק."

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שהשתתף במפגש היום אמר: "מצור וסגר לא יכולים להיות בסיס לתוכנית עבודה. המגפה הכלכלית מסכנת חיי אדם וכיום היא מסוכנת לא פחות מהקורונה. ‎צריך לאסור את השימוש במילה סגר להתחיל ולנהל את הסיכונים אם ההנחה שהקורונה עדיין כאן לחודשים רבים. צריך להחליט איך חיים איתה ולא מתים בניסיון להימנע ממנה."

נתונים על התרומה הכלכלית של התיירות הנכנסת לישראל

התיירות המאורגנת לישראל, שחברי הלשכה אחראים להבאתה, מייצרת הכנסות של מעל 8 מיליארד ₪ בשנה, שהם 40% מסך כל ההכנסות מתיירות נכנסת בשנה.

בשנת 2018 ביקרו בישראל 1,255,200 תיירים בטיולים מאורגנים במעל 30,000 קבוצות מאורגנות, למעלה מ-80 אחוז מתוכם הם תיירים נוצרים ובהם קרוב ל-38 אחוז אוונגליסטים.

התיירות המאורגנת לישראל אחראית ל-7.5 מיליון לינות בשנה שמכניסים  כ-3.8 מיליארד ₪ בשנה ומהווים  כ-65% מלינות התיירים בארץ,  פרנסתם של כ-12,000 מתוך סה״כ 35,000 עובדי תעשיית בתי המלון, חדרנים, פקידי קבלה, מאבטחים ועוד תלויה בהגעת התיירות המאורגנת לישראל.

התיירות המאורגנת לישראל אחראית לכ-6.2 מיליון ארוחות (צהריים וערב) מחוץ לבתי המלון בשווי של כחצי מיליארד ש"ח בשנה, כך שהיא מייצרת מקור פרנסה ל-20,000 עובדי תעשיית המזון, טבחים, מלצרים, מארחים וכד'.

חברי הלשכה לתיירות נכנסת לישראל הינם ארגון המעסיקים החתום על ההסכם הקיבוצי של מורי הדרך בישראל ומייצרים  כ-230,000 ימי הדרכה בשנה אשר מהווה מקור פרנסה ישירה למעל 2500 מורי דרך מוסמכים מטעם וע״י המדינה.

התיירות המאורגנת לישראל מייצרת מעל 200,000 ימי נסיעה באוטובוסים לטיולים ברחבי הארץ, כך שהיא מייצרת פרנסה לכ-2600 נהגי אוטובוסים.

התיירות המאורגנת לישראל היא קריטית לפריפריה. היא מייצרת 90% מהכנסות מתיירים בעיר טבריה, 55% מהכנסות תיירים בנצרת והגולן,57% מהכנסות תיירים בעיר הבירה ירושלים ו-55% מהתיירים שמגיעים לים המלח והנגב.

בין המשתתפים גם מנכ"לית ההתאחדות משרדי הנסיעות ויעצי התיירות בישראל, טלי לאופר.

מימין: ח"כ בני גנץ וטלי לאופר. צילום ההתאחדות
Exit mobile version