Site icon IAS

חוגגים רמדאן בגליל המערבי

סיורי לילות רמדאן בעכו. צילום טרוור גלאור

אתם מוזמנים לסיורי לילות רמדאן בעכו, שבלילות של חודש הרמדאן, עכו משתנה ולובשת חג. עם רדת הלילה נדלקים האורות הצבעוניים, נפתחות הבסטות לממכר מאכלי החג, וההמונים יוצאים לסמטאות וממהרים לבתים לסעודות האיפטר (סעודת שבירת-הצום המשפחתית). הילדים לבושי בגדי-חג הולכים אל הקרובים והשכנים עם מתנות ותבשילים בידיהם, לקיים את מצוות ביקור קרובים. לאחר הארוחה, יוצאים רבים למסגדים ואחר כך לאזורי הבילוי המקושטים, שם ישהו עד לשעות הקטנות של הלילה. אוירה קסומה ומיוחדת אופפת את עכו לאחר השקיעה.

סיורי רמדאן עם עמרי אבידר                                                                           

גם השנה, מורה הדרך, עמרי אבידר, יקיים סיורי רמדאן שיאפשרו לחוות את אווירת החג ולהכיר את מנהגיו. תוכנית הסיור מתחילה כשעה לפני השקיעה ומפגש ברחבת מסגד אל-ג'זאר. במהלך שיטוט בסמטאות שומעים על העיר ובעיקר על מקורות והלכות "חודש הרמדאן". צופים בשקיעה המשגעת מעל חומות העיר וממשיכים אל מפגש בחלל בית עכואי אותנטי ומרהיב, עם מקומיים שיספרו ואף ישירו על מנהגי החג. כמובן שגם טועמים מהמעדנים הנפלאים האופייניים לחודש זה. בהמשך הולכים בסמטאות עם המוני החוגגים ומגיעים אל חאן-הסוחרים שבו מתכנסים המוני אדם ויוצרים אווירת חג נפלאה. (תאריכי הרמדאן השנה 2/4-2/5/22).

מחיר: 100 ₪

מתי: 7/14/23/25 באפריל. בשעות 17:00-20:00

איפה: עכו העתיקה

טלפון: 072-3971678

מקנחים בסעודת האיפטר בעוגיות מתוקות. צילום שוש להב

פסח כּרים ורמדאן שמח במדאפה גלילית – חוויה בדואית אותנטית

לרגל חודש הרמאדן, המשתלב השנה באופן חגיגי ומיוחד עם חג הפסח, מדאפה גלילית ויפקי סלאמנה, מציעים חוויה בדואית אותנטית, הכוללת סיור בכפר כעביה, מפגש מרתק עם אנשים מקומיים וארוחת ערב מסורתית עשירה, כוללת סדנאת כּעכּ אלעיד (עוגיות החג) לקינוח. בסיום הארוחה יתנהל שיח בנושא דת, מנהגים ומסורות הקשורות בחג הרמדאן, כאשר ברקע תתנגן מוסיקה מסורתית נעימה.

מחיר: 150 ₪ למבוגר, 130 ₪ לילד.

מתי: יום שבת | 9.4 | 16:00-21:00

איפה: מדאפה גלילית ויפקי סלאמנה -כעביה טבאש, רח׳ אלכלה, 29

טלפון: 072-3941156.

פרטים נוספים ואפשרויות נוספות באזור,    באתר עמותת זמן גליל מערבי: https://www.westgalil.org.il/

Exit mobile version