Site icon IAS

"חברת תעופה חדשה, אליה למזג את 3 החברות הקיימות"

ביטול עסקה מול חברות התעופה צילום Depositphotos

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בוועדת הכספים היום בדיון בנושא מניעת קריסת חברות התעופה הישראליות :"ניצול המשבר לארגון מחדש של ענף התעופה הישראלית באופן שיבטיח לא רק שרידות אלא שיפור יעילותו וכושרו התחרותי. תיקון הקיים, שעוד לפני המשבר סבל מליקויים מבניים שהעיבו על יכולתו ועתידו יהיו בבחינת הנצחת בעיות וליקויים קיימים. "

"לעניות דעתנו, דרושה הקמת חברת תעופה חדשה אליה ימוזגו הפעילויות והציוד של שלושת חברות התעופה הישראליות. החברה החדשה תקלוט את עובדי החברות הקיימות אל תוך מבנה ניהולי, תפעולי וכלכלי המתאימים למציאות הנוכחית וזאת המתהווה בעתיו של המשבר. במקביל הסדרת עיוותים בזכויות טיסה אל ישראל. הדוגמא הבוהקת היא פעילות חברת התעופה הטורקית הנהנת ממעמד מוביל בנתב״ג מול אפס פעילות ישראלית לטורקיה", הוסיף ואמר יוסי פתאל.

יוסי פתאל: מנכ"ל לשכת מארגני התיירות. צילום יח"צ

פרטי הדברים:

  1. חשיבותה של תעופה לאומית אינו מוטל בספק ולראייה התקציבים האדירים שמשקיעות ממשלות בעולם בשיקום ענף התעופה בארצם.
  2. ההשקעות האדירות של ממשלות בעולם ישליכו גם על כושר התחרות של חברות התעופה. חברות תעופה בהם ישקיעו ממשלות יותר, יוכלו לתחר ולכבוש נתחי שוק גדולים יותר. ממשלות בעולם רואים בענף התעופה זרוע אסטרטגית בניהול קשריהם בכל התחומים עם העולם. קצרה היריעה מלפרט.
  3. בניגוד גמור להערכות בישראל, בעולם הצפי להתאוששות ענף התעופה מהר יותר, גם באמצעות תמריצים והשהיית אכיפת כללי חוקי הגבלים עסקיים. בעצם התמיכה הלא שוויונית בין חברות התעופה וממשלות , נפרצו הסכמי תעופה ושמים פתוחים.
  4. ענף התעופה יהיה הראשון לאמץ סטנדרטים שיבטיחו את בריאות הציבור, בסוף השבוע שחלף התחילו חברות התעופה באמיריות לערוך בדיקות קורונה לנוסעים וקבלת תשובה תוך עשר דק' טרם עליית הנוסעים למטוסים.
  5. התעופה הישראלית התקשתה מאוד, טרם המשבר ותתקשה עוד יותר ביציאה ממנו ולאחריו לאור התחרות האגרסיבית הצפויה בין חברות התעופה אשר יתומרצו גם לעניין התחרות בידי ממשלותיהן.

"להערכתנו יש להטיל ספק באשר לקצב התאוששות התעופה העולמית. מרבית מוחלטת של המומחים אינם מבססים את עמדתם בעובדות אלא בהערכות הנטועות בטראומה הגלובלית. די אם נציין שללא משטרה מחסומים וקנסות, רחובות הערים ומרכזי הקניות היו הומים בני אדם כבר ביום א׳ הקרוב. בהחלטה בין לעלות לאוטובוס בתחבורה הציבורית או מטוס שיבטיח חיטוי והטסת נוסעים המוכחים כבריאים, הבחירה במטוס על פני אוטובוס או רכבת תחתית ישפיע מהותית על קצב ההתאוששות .

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל היא הגוף המוביל בסקטור העיסקי את שיווק ישראל בעולם, הזמנות ותאום כלל הגורמים המרכיבים את חווית התיור הישראלית לתיירים מהעולם. תעופה הינה קומת המסד של תעשיית התיירות לישראל המהווה הענף היצוא השישי בגודלו בכלכלת ישראל.

Exit mobile version