Site icon IAS

חברת אל על חתמה על תוכנית IATA למען איכות הסביבה

דינה בן טל גננסיה ומנכ"ל איגוד התעופה העולמי IATA וילי וולש. צילום דוברות אל על

מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה חתמה יחד עם מנכ"ל איגוד התעופה העולמי IATA וילי וולש, על תוכנית IEnvA שפירושו  (IATA Environmental Assessment) למען איכות הסביבה. החתימה נערכה במסגרת כנס IATA AGM, שהתקיים באיסטנבול, בהשתתפות בכירי תעשיית התעופה העולמית.

התוכנית, עליה חתומות כ-50 חברות תעופה וכן נמלי תעופה, חברות מטען וחברות שירותי קרקע, מחייבת נקיטת פעולות ומהלכים שיסייעו בהיבט הסביבה והקיימות, נושאים שניצבים כיום בראש סדרי העדיפויות באג'נדת התעופה העולמית. הפעולות כוללות בין השאר הפחתת שימוש בפלסטיק ומעבר לכלים מתכלים, מעבר לצי מטוסים צעיר וחסכוני בדלק, שימוש בדלק בר קיימא ועוד.

החתימה על התוכנית, אשר נעשתה במסגרת התנדבותית, כוללת היבטים של שיפור ביצועים בתחומי הסביבה והקיימות, ערכים שחשובים היום יותר ויותר לצרכנים ברחבי העולם. כמו כן, התוכנית מהווה סטנדרט שעשוי לקדם הסכמי שיתוף פעולה בין חברות המתחייבות לפעול למען ערכי הסביבה, תוך שהיא מסייעת לגיבוש מנטליות של קיימות בהליכי קבלת ההחלטות של החברה -בדומה לחברות החתומות על סטנדרט הבטיחות IOSA המהווה גורם מכריע בקיומם של שיתופי פעולה בין חברות. על סטנדרט הבטיחות חתומות כ-400 חברות תעופה בעולם. במסגרת התוכנית תספק IATA הדרכה וכלים שיסייעו לנקוט מהלכים סביבתיים בהיבט רגולטורי מקומי ובינלאומי.

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "מתוך הבנה והכרה גדולה בהשפעת הפעילות שלנו על הסביבה, הצבנו את נושא השימוש בדלק הסילוני וצמצום פליטת פחמן דו חמצני כיעד בתוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות, אותה הצגנו לאחרונה. בחתימה על האמנה אל על מצטרפת לתהליך שבסיומו תעמוד בתקן בינלאומי מוביל בתחום הגנת הסביבה. אני בטוחה כי צעד זה יוביל לפיתוח קשרים עסקיים עם גורמים בינלאומיים רבים ויחזק את הקשר והמחויבות שלנו לקהילה וללקוחותינו."

Exit mobile version