חברות התעופה האמריקניות מדווחות על הפסד נקי לאחר מס, של 5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 והפסד תפעולי לפני מס של 5.2 מיליארד דולר. זאת בהשוואה להפסד נקי לאחר מס של 4.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021 והפסד של 2.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה שעברה.
בשלושת החודשים הראשונים של 2022, חברות התעופה האמריקניות דיווחו על הכנסות תפעוליות של 7.9 מיליארד דולר, מתוכם 5.4 מיליארד דולר (71.3%) ממכירת כרטיסים ו-286 מיליון דולר (3.8%) נבעו מדמי כבודה.
ברבעון הראשון של 2022 תנועת הנוסעים בנמלי התעופה האמריקנים (לפחות מנמל אמריקני אחד) עמדה על כ-192 מיליון נוסעים. הנתונים כוללים 25 חברות תעופה המפעילות טיסות פנימיות ו-20 חברות תעופה המפעילות טיסות בינלאומיות. כ-159 מיליון נוסעים (83%) בטיסות פנים בארה"ב והיתר, כ-32 מיליון (16.9%) בטיסות בינלאומיות. לשם השוואה בשלושת החודשים הראשונים של 2019 טסו כ-239 מיליון נוסעים.
הוצאות התפעול של חברות התעופה האמריקניות, ברבעון הראשון של השנה, עמדו על 44.3 מיליארד דולר. הדלק היווה 8.6 מיליארד דולר (19.5% מכלל הסכום), גידול של 11.6% מהרבעון הראשון של 2021 ומשקף את ההשפעה של עליית מחירי הדלק הסלוני. עלויות שכר העובדים עמדו על 15.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון, או 34% מהעלויות הכוללות. לפני שנה עלויות שכר העובדים היווה כ-37% מכלל העלויות.
עומס הנוסעים משתפר בעוד הקיבולת נותרה מוגבלת
חברות התעופה האמריקניות הפעילו כ-1.9 מיליון טיסות ברבעון הראשון של 2022, כאשר 90.8% (כ-1.7 מילון) היו טיסות פנים, בעוד 9.2% (כ-174 אלף) טיסות בינלאומיות. ברבעון הראשון של 2019 חברות התעופה האמריקניות הפעילו כ-2.2 מיליון טיסות.
בחודש ינואר, ממוצע העומס בטיסות פנימיות, עמד על כ-68% וגדל ל-כ-86% במרץ. העומס הממוצע בטיסות בינלאומיות, ברבעון הראשון של השנה, עמד על כ-65%.
מאז ה-31 במרץ 2022, הביקושים נותרו חזקים, העומסים והמחירים גם הם עולים. עקב בעיות מחסור בעובדים, חברות תעופה רבות נותרו מוגבלות לגבי הקיבולת.