Site icon IAS

חברות התעופה באירופה מבטלות 15,788 טיסות מתוכננות לאוגוסט

נוסעת בנמל תעופה, בהמתנה לטיסה. צילום freepik

חברת Cirium המספקת מידע בנושא תעופה בכלל, לוחות זמנים, מסלולי טיסה ומספר נוסעים בפרט, פרסמה נתונים עדכניים לגבי ביטולי טיסות המראים כרגע שיבשת אירופה היא האזור המושפע ביותר עם ביטולן של 15,788 טיסות המתוכננות לחודש אוגוסט הקרוב. חברות התעופה ברחבי העולם מתוכננות לבטל כ-25,000 טיסות בחודש אוגוסט, כאשר כ-60% כאמור ביבשת אירופה.

המספר הגבוה של ביטולים נובע ממחסור בכוח אדם ובעיות נוספות איתן מתמודדים נמלי התעופה באירופה ובעולם. עם זאת, למרות שמדובר במספר גבוה של ביטולים, הם מהווים רק 2% מכלל לוח הטיסות הכללי באירופה בחודש אוגוסט.

על פי המידע שסיפקה חברת Cirium, המספר הגדול ביותר של טיסות בוטלו על ידי חברת טורקיש איירליינס, 4408 טיסות רק לאחרונה. אחריה בריטיש איירווייס עם 3,600 טיסות מבוטלות, איזי ג'ט עם 2,045, לופטהנזה 1,888 ו-Wizz Air עם 1,256 טיסות שבוטלו.

לופטהנזה הודיעה לאחרונה כי תבטל 2,000 טיסות המתוכננות לצאת מפרנקפורט וממינכן בקיץ הקרוב. חברת התעופה מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר ששקלה את מצב המחסור בכוח אדם בנמלי התעופה וכן את מגפת הקורונה המתמשכת.

לפי מדינות, פלטפורמת מידע הנסיעות Mabrian, חשפה לאחרונה כי גרמניה, בריטניה, איטליה, ספרד, צרפת, הולנד, יוון, אוסטריה, פורטוגל ודנמרק, ביטלו את המספר הגבוה ביותר של טיסות שתוכננו לצאת בין ה-1 ל-15 ביולי. בעוד שאין עדיין נתונים זמינים לגבי אוגוסט, צפוי כי מספר הטיסות שתבוטלנה יהיה גבוה אף יותר מהמספר בחודש יולי.

הנציבות האירופית מדגישה כי לכל הנוסעים באיחוד האירופי יש הזכות לבחור בין טיסה חדשה או החזר כספי במקרה של ביטול הטיסה. במקרה שהביטול מתבצע פחות משבועיים מתאריך הטיסה הנוסעים זכאים גם לפיצוי כספי.

Exit mobile version