Site icon IAS

זרקור על ברלין 2022: התאוששות מרשימה לתעשיית התיירות

מימין: בורקהרד קיקר , מנכ"ל visitBerlin וסטפן שוורץ, סנטור לכלכלה, אנרגיה ומפעלים ציבוריים. צילום © visitBerlin, Foto: Dirk Mathesius

משרד הסנאט לכלכלה, אנרגיה ומפעלים ציבוריים פעל רבות מאז מגפת הקורונה להחזיר את התיירות לברלין לרמות טרום קורונה. משרד הסטטיסטיקה של מדינת ברלין – ברנדנבורג פרסם נתונים מעודדים על מספר לינות תיירים ומבקרים בברלין בשנת 2022. מדו"ח הנתונים עולה כי אשתקד נרשמו בברלין 26.5 מיליון לינות תיירים, 78% מרמות טרום קורונה ו-10.4 מיליון מבקרים – 75% בהשוואה לשנת 2019.

סטפן שוורץ (Stephan Schwarz), סנטור לכלכלה, אנרגיה ומפעלים ציבוריים: " למרות המצב הגלובלי ההפכפך בשנת 2022, הצלחנו לעשות קאמבק בכל הנוגע לתיירות ולתעשיית הכנסים, שהייתה מכרעת לכוחה הכלכלי של העיר ברלין. שקדנו על תוכנית ההפעלה מחדש כדי לתמוך במגוון רחב של אמצעים המכוונים לאיכות ומציגים את ברלין כמרכז של גיוון, עם קשת רחבה של דברים להציע מעבר לאטרקציות הרגילות. ברלין, לונדון, פריז וניו יורק מדורגות בין יעדי הערים הפופולריות ביותר, ואני מאמין שהצמיחה החיובית הזו תימשך גם בשנים הקרובות. עם זאת, המשמעות היא שיש להרחיב עוד יותר את הקשרים של ברלין עם נתיבי תחבורה בינלאומיים. זה תקף הן לרכבות – עם יותר קשרים בתוך גרמניה ומדינות שכנות, בפרט מזרח אירופה, ורשת רכבות הלילה – והן להרחבת קישורים ישירים למרחקים ארוכים ובינוניים מנמל התעופה של ברלין ".

בורקהרד קיקר (Burkhard Kieker), מנכ"ל visitBerlin: "ברלין מדורגת כאחד משלושת היעדים הפופולריים ביותר, לצד פריז ולונדון. אנשים מעריכים את התרבות ואת מה שיש לעיר הגלובלית שלנו להציע".

ברלין מתאוששת ומרשימה מתמיד. צילם visitBerlin

קיימות הופכת לחשובה יותר – על פי סקר visitBerlin, נרשם גידול במספר הנוסעים המגיעים לעיר ברכבות בשל הרצון להתמודד עם משבר האקלים ורוב הנוסעים מוכנים לבלות עד 10 שעות בדרכם לביקור בעיר.

עלייה במספר הכנסים בברלין – ב-2022 ברלין אירחה מספר הולך וגדל של כנסים, במיוחד בתחום הרפואי: הקונגרס העולמי להתחדשות סחוס ושימור מפרקים, הקונגרס העולמי לחקר הלב ופסגת הבריאות העולמית. גם מארגני האירועים העסקיים נותנים יותר ויותר דגש על נושא הקיימות. 43% מהאירועים שמומנו על ידי קרן הקונגרס של ברלין ב-2022, מומנו על בסיס קריטריונים של קיימות.

תיירות איכותית בעלייה – מוזיאונים ואטרקציות תיירותיות הגיעו לכ-80% מרמתם לפני מגפת הקורונה ואולמות התיאטרון בעיר אף הגיעו לאותה רמה שלפני מגפת הקורונה.

ארה"ב עדיין מובילה כיעד מקור לתיירים בברלין – התיירים האמריקנים מדורגים בראש רשימת המבקרים, לפני בריטניה, הולנד וספרד. 62% מהמבקרים בברלין היו עדיין אזרחים גרמניים. מבין הערים הפופולאריות ביותר בקרב הישראלים, ברלין מדורגת ראשונה במספר לינות (50.7%), מדינת בוואריה (13.7%) ומדינת הסה (7.5%) .

Exit mobile version