Site icon IAS

התאחדות משרדי הנסיעות שלחה מכתב התראה לקראת עתירה לבג"צ

עתירה בנושאי פתיחת השמיים צילום Depositphotos

התאחדות משרדי הנסיעות שלחה מכתב התראה אל היועמ״ש ד״ר אביחי מנדלבליט, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר התיירות יואל רזבוזוב ושר הבריאות ניצן הורוביץ, לקראת עתירה שתוגש לבג״צ בתחילת השבוע בקריאה לבטל את ההגבלות הקשות והלא מידתיות על היוצאים מהארץ. את התאחדות משרדי הנסיעות מייצגים עוה״ד אסף פריאל, נדב פיינמן ויובל בשן ממשרד תדמור, לוי ושות׳.

במכתב שנשלח נכתב: "המגבלות החדשות-ישנות שהוטלו לאחרונה על הכניסה לישראל ועל היציאה ממנה, שעניינן איסור גורף על כניסת תיירים לישראל והטלת חובת בידוד על מחוסנים השבים לארץ, פוגעות פגיעה קשה ובלתי מידתית במשרדי הנסיעות, במארגני התיירות היוצאת והנכנסת, בסוכני הנסיעות בישראל ובכל העסקים שפרנסתם קשורה או תלויה בתיירות הנכנסת והיוצאת."

"במהלך הכנת העתירה, הופתעו מרשותנו לגלות שלא זו בלבד שלא בוטלו ההגבלות שהוטלו באופן שרירותי ובניגוד לדין כאמור, אלא שמשרד הבריאות המליץ לממשלה להחמיר את ההגבלות על היציאה מישראל ולהכריז גם על המדינות: אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, שבדיה ואיחוד האמירויות כ"מדינות אדומות", אליהן מנועים תושבי המדינה לצאת (בכפוף לחריגים). זאת, בנוסף לבריטניה ודנמרק, אשר הפכו גם הן "מדינות אדומות", במסגרת תיקון שעבר ביום 16.12.2021 את אישורה של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. "

בסיום המכתב מצויין כי: "מפאת סד הזמנים הצפוף, ככל שלא תפעלו כמבוקש עד ליום א', ה-19.12.2021, בכוונת מרשותנו לפנות למיצוי זכויותיהן שבדין בערכאות משפטיות."

Exit mobile version