Site icon IAS

התאחדות האטרקציות התיירותיות מפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה

מיני ישראל. צילום עוזי בכר

התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, מפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה, שמנהלת בימים אלו מונופול לא חוקי על חשבון העסקים הקטנים והעצמאים. בזמן שהיא מונעת את פעילות ענף האטרקציות התיירותיות, המהווה חלק בלתי נפרד מענף התיירות, היא מאפשרת את פעילותם הבלעדית של עסקים מקבילים מהסקטור הציבורי. כך, למשל, ניתן להמשיך לבקר באתרי רשות הטבע והגנים, להזמין סיורים במערות הנטיפים שמתחת לאדמה במערות גוברין, לטייל בחללים הסגורים של הנקרות שבראש הנקרה ולגלוש ברכבל שבמצדה, ללא מפריע.

המדינה מבינה שאין פסול להפעיל את העסקים הללו, שכן לא נרשמו בהם מקרי הידבקות, אך מחליטה לרמוס ברגל גסה ובצעד של איפה ואיפה, את העסקים הפרטיים, שנשארים נעולים ופעילותם מושבתת. ענף האטרקציות בישראל נפגע באופן אקוטי בצל משבר הקורונה, המסתמן כאסון שיביא לקריסת עסקים בתחום. בשל אובדן 100% מההכנסה לטווח זמן שאינו ידוע, העסקים איבדו כל מקור פרנסה שיאפשר תשלום הוצאות שוטפות, כגון דמי שכירות, תשלומי ארנונה לרשויות המקומיות ועמידה בהחזר הלוואות שנלקחו לטובת פיתוח העסקים.

לדברי ד"ר אופיר מילר, נציג התאחדות האטרקציות בישראל: "אנו קוראים לממשלה להפסיק לאלתר את הפארסה הזו, שעולה למפעלי חיינו ביוקר. אין סיבה שהעסקים שלנו ישותקו ויושמדו, הפסיקו מיד את האפליה ואת מחול האבסורד ואפשרו לנו לפתוח את האטרקציות התיירותיות, בדיוק כמו שאתם מפעילים את אתרי רשות הטבע והגנים ועסקים נוספים, שאינם מסוכנים לבריאות הציבור יכולים להמשיך לפעול".

בהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, נמנים אתרי נופש וספורט, כמו: אטרקציות אייסמול באילת, קייקי כפר בלום, קייקי הגושרים, המצפה התת ימי, גן גורו, חוות הגמלים באילת, מרכזי I-jump, חמי געש, מרכז קנדה במטולה, כדור פורח בת"א, פארק החבלים בגני יהושע, פארק המים שפיים, מיני ישראל, פארק באלגן ביגור, קפצובה, שביל התפוזים ועוד. הנזק המוערך לכלל הענף נאמד בכ-200 מיליון ₪ לחודש, ועסקים אלו מעסיקים עשרות אלפי עובדים, שהוצאו כעת לחל"ת ועתידם התעסוקתי אינו ידוע בשלב זה.

Exit mobile version