Site icon IAS

הערים האירופיות הנבחרות לביקור באביב וקיץ 2022

ריקיאוויק. איסלנד Depositphotos

אירופה, יעד מהפופולריים ביותר עבור מטיילים מכל העולם כבר שנים. מתאפיינת בעיקר באקלים נוח במהלך האביב ועם ימי קיץ ארוכים וחמים, יבשת אירופה היא המקום המושלם לבקר בו. מה גם שחל שיפור במצב התחלואה והקלות בהגבלות הנסיעה.

רייקיאוויק, איסלנד

עיר הבירה והגדולה באיסלנד, מאופיינת בנופים יוצאי דופן ובפעילויות ייחודיות שהיא מציעה. מוזיאון פרלן, בצורת פנינה ממוקם בראש גבעת אוסקיולד רייקיאוויק, הוא בהחלט אחד המקומות האטרקטיביים ביותר, מכיל כ-4 מיליון ליטרים של מים ואחד ממוקדי אספקת המים של העיר.

המוזיאון מוקף ביער עם נוף של 360 מעלות על כל אזור הבירה, המוזיאון מתאים לכולם ופתוח בכל ימות השנה. בכניסה למוזיאון, תערוכת קרחונים מרתקת מספרת את היווצרותם ועתידם. בצמוד למבנה הכניסה ניתן לצפות ביצירת אומנות מברונזה הנקראת "ריקוד".

בנוסף, כנסיית הדלגרים (Hallgrímskirkja), מבנה בצורת חץ לכיוון השמים, ממוקמת על גבעה במרכז העיר ומקום שחובה לבקר בו. מרפסת תצפית נמצאת בראש מגדל הכנסייה וממנה נשקף נוף פנורמי של העיר.

למי שרוצה לבלות יום בלתי נשכח מחוץ לעיר, החוף הגיאותרמי נוייטאלסוויק (Nauthólsvík) והיחיד לרחצה בעיר, הוא המקום הנכון. במקום גם, עמדות ברביקיו, סאונה וג'קוזי המאפשר למבקרים לטבול בכל עונות השנה.

מי שרוצה לחקור יותר יכול גם לנוע מחוץ לאזור ולבקר בקריסוויק (Krýsuvík), אזור גיאותרמי ססגוני שם תוכלו לגלות פתחי אדים געשיים מהבילים העולים מבטן האדמה ומעיינות חמים. העיר מציעה גם מספר פסטיבלים במהלך האביב והקיץ.

איסלנד כבר הסירה את כל מגבלות הקורונה ומטיילים יכולים להיכנס למדינה מבלי להידרש להנחיות מיוחדות.

העיר העתיקה בפראג. צילום Depositphotos

פראג, צ'כיה

עיר הבירה של צ'כיה, שמחזיקה גם בכינוי "עיר מאה הצריחים" היא אחת הערים האירופיות הטובות ביותר לביקור בחודשים הקרובים. פראג ידועה במבני הבארוק הצבעוניים שלה, כיכר העיר העתיקה, הכנסיות הגותיות והשעון האסטרונומי של ימי הביניים, שמקורו במאה ה-15.

גשר קארל הוא גם אחד הסמלים המפורסמים והאיקוניים ביותר של פראג. הגשר עובר על נהר הולטאבה והזמן הטוב ביותר לבקר בו הוא בשעות הבוקר המוקדמות. מצודת פראג היא עוד אטרקציה מפורסמת. הטירה מהמאה התשיעית מורכבת מכמה מונומנטים נוספים, כולל מוזיאונים וקתדרלות, בין היתר. אמנם יש עוד המון דברים ומקומות לעשות ולבקר בפראג, אבל אל תשכחו לטעום מהאוכל ומהבירה המפורסמת שלה.

אתונה, בירת יוון. צילום עוזי בכר

אתונה, יוון

אתונה היא העיר המושלמת לביקור עבור כל אלה שרוצים ללמוד עוד על העבר ועל היסוד הרוחני. בהיותה ביתן של הערים העתיקות בעולם, אתונה מייצגת מקום היסטורי.

אחד האתרים המפורסמים ביותר, שחייבים לבקר בהם בזמן שהותכם באתונה, הוא האקרופוליס. האקרופוליס והמונומנטים שלו הם סמלים אוניברסליים של הציוויליזציה והרוח הקלאסית. הם יוצרים את המתחם הארכיטקטוני והאמנותי הגדול ביותר שירש העולם מיוון העתיקה. האגורה העתיקה היא עוד אתר משמעותי שצריך לבקר בו כדי להבין טוב יותר את חייהם היומיים של האתונאים הקדמונים.

כשאתם באתונה, אל תשכחו לבקר במקדש זאוס האולימפי ובשער אדריאנוס, אך חשוב מכך, אל תשכחו לטעום את האוכל היווני הטעים.

ליסבון. שבפורטוגל צילום Depositphotos

ליסבון, פורטוגל

ידועה בעיקר בזכות חיי הלילה שלה, מזג האוויר הטוב כל השנה, המבנים הצבעוניים, מוזיקת ​​הפאדו – הלב והנשמה של פורטוגל והאוכל. בירת פורטוגל היא המקום המושלם לבקר בו במהלך האביב והקיץ.

זה לא משנה אם אתה אדם של לילה או יום, ליסבון מציעה מגוון פעילויות לכולם. לכל אלה שאוהבים את חיי הלילה, המועדונים בליסבון נשארים פתוחים עד שעות הבוקר המוקדמות. מצד שני, משכימי קום יכולים לבחור בין ביקור בנקודות ציון שונות במהלך היום.

מגדל בלם, הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר של ליסבון, המושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. המגדל נבנה במאה ה-16 ומהווה ייצוג של האדריכלות המנואלית (סגנון המסמן את המעבר  מגותיקה לרנסאנס).

דבר נוסף שליסבון מפורסמת בו הוא החשמליות שלה. ניתן למצוא את החשמליות בכל רחוב במרכז העיר. החשמלית הפופולרית ביותר בקרב מטיילים היא זו עם מספר 28 כשהיא עוברת בכמה מהשכונות הידועות ביותר.

גם החופים ליד ליסבון הם מקום חובה לבקר בהם. רק 20 דקות נסיעה מהבירה, החופים הם המקום המושלם לבלות יום קיץ חם. האוכל בליסבון יוצא מן הכלל. מנות פירות ים ודגים זולות מאוד וניתן למצוא אותן בכל מקום. מאפה טארט רפרפת, המכונה פסטל דה בלם  (Pastéis de Belém), הוא גם אחד מהדברים שכולם חייבים לנסות בליסבון.

שער ברנדנבורג, אחד מסמלי בירת גרמניה, ברלין. צילום לשכת התיירות של גרמניה

ברלין, גרמניה

ברלין, בירת גרמניה ממשיכה להישאר אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב מטיילים. האביב והקיץ הם הזמן המושלם לגלות את העיר. למרות שיש הרבה דברים לעשות בברלין, שער ברנדנבורג, שהוא סמל לאחדות, הוא אחד המונומנטים המתויירים ביותר.

ברלין ידועה גם בזכות אנדרטת החומה שלה, שהוקמה ב-1961, נהרסה ב-1989, וכעת נותרו רק חללים קטנים מכוסי גרפיטי. המוזיאון ההיסטורי הגרמני גם הוא מקום מושלם לבקר בו למי שרוצה ללמוד על ההיסטוריה של המדינה. אטרקציה זו מורכבת מתערוכות ואירועים שונים הקשורים להיסטוריה.

אנדרטת השואה היא מקום נוסף שמושך אליו תיירים רבים ובמיוחד עבורנו הישראלים, במטרה ללמוד פרק נוסף על עברם של היהודים באירופה. אסור לפספס גם אטרקציות נוספות, כמו מגדל הטלוויזיה של ברלין המתנשא לגובה 368 מטרים, המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה והמוזיאון היהודי של ברלין.

ווינה המרשימה צילום Depositphotos

וינה, אוסטריה

וינה היא אחת הערים האירופיות שהצליחו לשמר את ההיסטוריה המרתקת שלה. עם המורשת המוזיקלית יוצאת הדופן, אוספי האמנות והארמונות שלה, וינה מייצגת את אחד מאזורי התרבות העשירים ביותר במדינה.

מספר המוזיאונים הרב שלה, כולל את אלו המוקדשים במיוחד למוזיקה, ומבדיל את וינה מהערים והמדינות האחרות.

ארמון הופבורג הוא אחד הארמונות המשמעותיים ביותר של וינה, שוכן במרכזה ומשמש כמעונו הרשמי של נשיא אוסטריה. הוא כולל מבנים שונים, כל אחד מהם משקף תקופות שונות. בארמון כ-2,600 חדרים ואולמות. כיום ממוקמים בארמון שלושה מוזאונים  שבהם מבקרים כ-600,000 איש מדי שנה והספרייה הלאומית של אוסטריה.

מקום נוסף שכדאי לבקר בו בווינה, במיוחד בתקופת האביב, הוא ארמון שנברון, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שהוקם עוד במאה ה-18. ארמון זה מושך אליו מספר רב של תיירים מדי שנה ומאופיין במספר עצום של חדרים ודירות, שחלקם שימשו את הקיסרית מריה תרזה.

ארמון בלוודר גם הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר של וינה. הארמון מורכב משני מבנים בסגנון הבארוק, בלוודר התחתון והבלוודר העליון. על פי תוכניותיו של יוהאן לוקאס פון הילדברנדט, הבנייה של הבלוודר העליון התרחשה בין 1717 ל- 1723. אז, הבלוודר העליון שימש בעיקר לתפקידי מדינה, פסטיבלים גדולים וסוגים אחרים של קבלות פנים. מצד שני, הבלוודר התחתון הושלם ב-1716 וסימן את הגבול בין העיר הקיסרית וינה לבין מתחם הבניינים הבארוקיים.

אטרקציות נוספות, כמו קתדרלת סנט סטפן – מושבו של הארכיבישוף הקתולי של העיר, מוזיאון האמנות ההיסטורית– הנמצא במבנה מפואר וגדול בכיכר מריה תרזה ובית האופרה של וינה, שאירח כמה מהמלחינים המפורסמים בעולם, הם רק חלק מהמקומות שחובה לבקר בהם בוינה.

הקולוסיאום ברומא. צילום freepik

רומא, איטליה

ידועה בעיקר בזכות האוכל הטעים שלה, הארכיטקטורה הקלאסית והמוזיאונים שלה, בין היתר, רומא היא אחת הערים המפורסמות באירופה הרושמת מספר רב של מבקרים מדי שנה. עיר הבירה של איטליה היא אחת הערים העתיקות בעולם, וזה מסביר מדוע יש בעיר כמה מהיצירות הארכיטקטוניות יוצאות הדופן כמו:  הקולוסיאום, מזרקת טרווי והפנתיאון הם רק חלק מהמקומות שחובה לבקר בהם.

הקולוסיאום הוא אחד מציוני הדרך והעבודות הארכיטקטוניות המפורסמות ביותר. ביקור בו יכול להרגיש כמו מסע אל העבר. מזרקת טרווי נחשבת גם היא לאטרקציה מפורסמת. מסביב למזרקה ניתן למצוא קהל גדול כל היום ואם אתם מבקרים במקום אל תשכחו להשליך מטבע למזרקה, ביד ימין ודרך כתף שמאל, מה שיבטיח את שובכם לרומא.

מלבד ביקור באטרקציות המרכזיות, הקפידו לטעום מהמטבח האיטלקי. לתפוס פיצה על הדרך או לשבת לאכול ארוחת ערב מפוארת זה תמיד רעיון טוב.

דוברובניק שבקרואטיה צילום Depositphotos

דוברובניק, קרואטיה

יש הרבה ערים יפות ברחבי העולם; עם זאת, דוברובניק היא אחת המעודנות שבהן. מאופיינת באקלים דרומי חם, ים צלול, מפרצים רבים, ורובע העיר העתיקה ההיסטורית.

חומות העיר העתיקה של דוברובניק הן הפופולריות ביותר בקרב מטיילים, במיוחד עבור מעריצי משחקי הכס מכיוון שחלק מהעיר הוצג בסדרה. הקירות נבנו במאה העשירית, ואז הם השתנו שוב. באותה תקופה, החומות נבנו על מנת להגן על העיר מפני פולשים.

סטרדון, המכונה גם Placa, הוא רחובה הראשי והציורי, שבה הולכי רגל זוכים להיכנס וליהנות מהנופים סביבם. בסטרדון יש חנויות, בתי קפה ומסעדות רבים שבהם זוכים התיירים לטעום מאכלים ומשקאות טעימים ולערוך קניות.

עוד דבר שכיף לעשות בדוברובניק הוא לשוט בסירה בכל רחבי העיר העתיקה או, אפילו עדיף, לקחת מעבורת לאי לוקרום, מה שהיה בעבר מושבם של נודיסטים וכיום נדחק לשוליים ומשמש גם משפחות.

שער הניצחון בפריז. צילום Depositphotos

פריז, צרפת

צרפת, הידועה בעיקר בזכות המטבח, האופנה והתרבות העשירה שלה, היא ללא ספק אחד היעדים הפופולריים ביותר. כעת, כשהמדינה הקלה ברוב ההגבלות הקשורות לקורונה אתם מוזמנים לבקר בה. פריז היא בין הערים האירופיות שמאופיינות במונומנטים שונים ובכל מיני סגנונות אדריכליים, כאשר המפורסמים שבהם הוא שער הניצחון ומגדל אייפל.

המוזיאונים שלה, במיוחד מוזיאון הלובר, הופכים את פריז לעיר המושלמת לחובבי אמנות. בנוסף, האביב והקיץ הם הזמן המושלם לגלות את בתי הקפה ולנסות כמה מהמאפים המפורסמים ביותר שלה. כשאתם בפריז, אל תשכחו להשאיר קצת זמן פנוי כדי לבקר בגני לוקסמבורג, המפורסמים במזרקות היפות, הפסלים והשבילים עטורי הצמחייה.

לפני שתחליטו לתכנן טיול לאחת מהערים הנזכרות לעיל או לכל אזור אחר, אל תשכחו לבדוק את כללי הכניסה הנוכחיים לקורונה בכל מדינה .

Exit mobile version