Site icon IAS

" העליהום בימים האחרונים על נתב"ג הוא ציני ולא מידתי"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום יח"צ

מנכ"ל ישראיר, אורי סירקיס בהתייחסות ראשונה לאפשרות שכל המדינות יוכרזו כאדומות: "מדובר במכת מוות על התיירות והתעופה הישראלית, על סוכני הנסיעות, על אלפי העובדים שיוצאו לחל"ת ובעיקר על עשרות אלפי בתי אב, שיזכרו זאת בבואם לקלפי בקרוב. העליהום על נתב"ג כמו גם נטישת התיירות והתעופה הישראלית – ציניות פוליטית.

איפה היצירתיות? איפה אומת הסטארט אפ ? האמירויות מבקשות לרכוש מאיתנו ידע רפואי אבל מקדימות אותנו בכל הקשור בתפעול תהליכי בדיקה ואימות בשדות התעופה. בעוד כל החברות הזרות הטסות לנתב"ג,  נהנות מתכנית מענקים נדיבה, חלק מהחברות הישראליות קיבלו מהמדינה הלוואות בערבות מדינה, ברם כעת, המדינה סוגרת את נתב"ג ואת השמים ולא מאפשרת לחברות להשיב את חובן.

התעשייה הישראלית תחוש זאת מידית במחירי ההובלה האווירית, אלפי בתי אב יחושו את הפגיעה בכיסם, ערים מבוססי תיירות כמו טבריה, נצרת ואף ירושלים ישלמו מחיר כבד ושירותי הרווחה שלהן יקרסו. למדתי בשיעור אזרחות בכיתה ט' שתפקידה של הממשלה לייצר תשתיות ואילו תפקידו של המגזר העסקי לייצר צמיחה מבוססת תשתיות.

לא קיבלנו מאז פרוץ המשבר, אף לא שקל אחד מהמדינה. יש לנו הזדמנות לייצר תזרים מזומנים עודף בחודש דצמבר, באמצעות קליטת הביקוש לדובאי, אז גם את כבשת הרש הזאת שוחטים. הציניות הפוליטית בניהול המשבר מגיעה כאן לשיאה, אין מלונות באזורים מסוימים אז גם אין טיסות לחו"ל, אין תרבות אז גם אין טיסות לחו"ל. אין מסעדות אז גם אין טיסות לחו"ל.

לא שכחנו את ההתבטאות האומללה בסגר הקודם, לפיה יש לאסור טיסות של ישראלים לחו"ל בשל סולידריות חברתית לכאורה. במקום לייצר פתרונות, במקום לחשוב יצירתית, במקום לחשוב על מה כן, במקום לחשוב על איך כן, חושבים כמה מהר לא וכמה מהר מדכאים ביקושים.

מטוס ישראייר. צילום יח"צ

נתב"ג היה פתוח לכל אורך משבר הקורונה, הוא אפשר למערך הרפואה לקלוט חליפות, מסכות, מזרקים ולאחרונה גם חיסונים, הוא אפשר לתעשייה הישראלית לייצא ולקבל חומרי גלם. הוא אפשר לאלפי עולים חדשים להגיע ולעשרות אלפי ישראלים להתאוורר בתקופה לחוצה שכזאת, הוא אפשר לשמור על קשר אווירי עם העיר אילת, הוא אפשר לסטודנטים ללמוד בחו"ל, ובעיקר אפשר לבעלי אזרחות ישראלית לשוב הביתה, ועוד ועוד.

העליהום בימים האחרונים על נתב"ג הוא ציני ולא מידתי. משרד הבריאות צריך לקבוע כי כל נוסע עובר בדיקת קורונה ביציאה, ובכניסה לישראל. בדיוק כפי שנעשה במדינות מתקדמות אחרות. משרד הבריאות נלחם בהקמת המעבדה בנתב"ג וכעת הוא רוצה לסגור את שמי המדינה.

הקימו מעבדה לתפארת בנתבג, מדוע לא להכפיל את תפוקותיה ? מדוע אומת סטארט אפ לא יכולה לארגן הליך המחייב בדיקה מהירה בכניסה והמתנה לתוצאות בבית? הכרזה על כל מדינות העולם כאדומות, תנחית מכת מוות על תעשיית התיירות והתעופה, תפגע קשות בייצוא ובייבוא ותשחית את היחסים הדיפולמטיים בעידן השלום האזורי.

אנו רחוקים כשלושה חודשים ממצב בו חלק ניכר מהאוכלוסייה מחוסן, והאחר בעל חסינות עדר. אני משוכנע כי שרת התחבורה, שהוכיחה את נחישותה, תשנה החלטה אומללה זאת בכוחה ובנחישותה, אנו מחזקים את ידיה וקוראים לה לתמוך בנתב"ג ובחברות הישראליות.

Exit mobile version