Site icon IAS

המפגש הפיזי הראשון של פורום I2U2 מתכנס היום באבו דאבי

הארמון הנשיאותי המרהיב של איחוד האמירויות – ארמון קאסר אל ווטאן. צילום עוזי בכר

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), מוביל את המשלחת הישראלית לכנס פורום I2U2 (קבוצת המדינות הכוללת את ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות והודו), המתכנס היום (ה') באבו דאבי. זה המפגש הפיזי הראשון של הפורום, וישתתפו בו גורמי ממשל והסקטור הפרטי מארבע המדינות החברות, במטרה ליצור חיבורים עסקיים לפרויקטים קיימים ולקדם פרויקטים חדשים בשיתוף בין המדינות.

פורום I2U2 הוקם לפני כשנה והמדינות החברות בו החליטו כי תחומי המיקוד שלו יהיו ביטחון מזון, מים, אנרגיה, תחבורה, חלל, בריאות ואינטליגנציה מלאכותית.

המשלחת הישראלית, המונה כ- 40 חברים, כוללת נציגי חברות ישראליות מסקטורים שונים, שיציגו את יכולותיהם במטרה לתרום את חלקם למיזמים. בנוסף תוביל המשלחת הישראלית יוזמה בתחום החלל לצורכי התמודדות עם שינויי האקלים ופעילות זו מצטרפת לפרויקטים שמקדמות השותפות בפורום.

בנוסף לנציגי משרד החוץ, צפויים להשתתף נציגי משרדי הכלכלה, האנרגיה, החקלאות, הבריאות והתחבורה. כמו כן, ישתתפו נציגי רשות החדשנות, התאחדות התעשיינים, מכון היצוא, רשות המים וסוכנות החלל הישראלית.

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי: "להסכמי אברהם ולהסכמי הנורמליזציה השפעה נרחבת ומתמשכת על המזרח התיכון ומעבר לו. ה-I2U2 הוא דוגמה מצוינת לכך – כיצד לנורמליזציה יש את היכולת ליצור שותפויות חדשות, לטובת כולם".

Exit mobile version