Site icon IAS

הלשכה פנתה לשר התיירות בבקשה דחופה להתערבותו מול שר הבריאות

יואל רזבוזוב - שר התיירות. צילום בנוביץ' תקשורת, משה חרמון

מכתב לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, שנשלח לשר התיירות יואל רזבוזוב:

המצב הנוכחי, לפיו אין כיום אפשרות באתר משרד התיירות להגיש בקשות לכניסת קבוצות תיירים החל מה-1 לאוגוסט וכי בתחילת חודש יולי אין רמז לאמור לקרות בחודש אוגוסט (כ-3 שבועות מהיום), אינו סביר.

הדברים נכונים במיוחד לאור העובדה כי מאז תחילת הפיילוט בסוף חודש מאי האחרון ועד היום, ביקרו ומבקרות בישראל עשרות קבוצות תיירים המתנהלות בה ללא דופי, ללא תקלות וללא בעיות בריאותיות ובאופן בטוח שאינו מהווה סיכון שממנו יש לחשוש. גם הודעתה האחרונה של ממשלת ישראל כי כניסת תיירים נדחתה מחודש יולי לחודש אוגוסט, עוררה ציפיות ברחבי העולם, ובהתאם בוצעו הזמנות, כולל תשלום בלתי חוזר לחברות התעופה וכו'.

כידוע לכולנו, ארגון תנועת תיירות לישראל דורשת היערכות של שבועות רבים מראש. אנו גם מודעים לעובדה כי לאור חוסר הבהירות, החלו להתקבל כבר מעתה ביטולים להזמנות קיימות לסוף הקיץ והסתיו.

משיחות שאנו מקיימים בעת האחרונה עם נציגי משרד הבריאות וליבוי החדשות על הדבקות בנגיף הקורונה, אנו חוששים כי החלטות בנושא התיירות הנכנסת לא יתקבלו, ובסוף חודש זה ייעצר הפיילוט לכניסת קבוצות תיירים לישראל וכניסתם תופסק, גם לא כחלק מהנוהל שאמור להיכנס לתוקף בתחילת חודש אוגוסט.

נראה כי תשומת לבם של מקבלי ההחלטות בתחומי הבריאות, ממוקדת במדיניות של "מה אסור" במקום "כיצד כן לעשות".
לאור הנ"ל, שיגרנו בסוף השבוע האחרון מכתב לשר התיירות, יואל רזבוזוב, ובו בקשה דחופה להתערבותו בשיח מול שר הבריאות, ח"כ ניצן הורוביץ, במטרה להסיר את הערפל באשר לעתיד המיידי וזה שלאחריו, וכל זאת במטרה למנוע נזקים מיותרים שינבעו מהחלטות רוחביות שימנעו כניסת תיירים לישראל החל מחודש אוגוסט.

Exit mobile version