Site icon IAS

הכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות – ב"מסע אל הלקוח החדש"

חני סובול, מנכ"לית ההתאחדות בכנס השנתי 2019. צילום עוזי בכר

כנס התאחדות סוכני הנסיעות נערך השנה במלון אינטרקונטיננטל תל אביב והתחיל, כהרגלו, בארוחת בוקר וסיור בתערוכה, בו הציגו מספר חברות  את מרכולתן. בין הבולטים היו חברת התעופה קתאי פסיפיק – המפעילה טיסה ישירה להונג קונג וטיסות המשך למספר רב של יעדים, אמדאוס ישראל – המספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום התעופה והתיירות וחברת סנורמה – נציגת רויאל קריביאן בישראל וחברות נוספות.

אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה נציגת רויאל קריביאן בישראל: "אני שמח לראות פה כמות יפה של סוכנים וזה מאוד מעודד. לנו יש פה את הביתן היחיד מבין כל חברות השייט, כי אנחנו באמת מאמינים בסוכנים. 2020 היא שנה מאוד חשובה עבור רויאל קריביאן. אנחנו נהיה עם שתי אוניות מהגדולות בעולם, האלור אוף דה סיז – שהיא כמו הסימפוני – בברצלונה ועם האואזיס אוף דה סיז בניו יורק. בקאריביים אנחנו 'ענקיים'. גם באלסקה נהיה עם אוניות חדשות וברומא עם האדג' של סלבריטי", סיכם שנבל.

צוות חברת סנורמה, נציגת רויאל קריביאן בישראל. צילום עוזי בכר

 

צוות אמדאוס בתמונה משותפת. צילום עוזי בכר

 

קתאי פסיפיק בכנס ההתאחדות. צילום עוזי בכר

דברי ברכה

השנה עסק הכנס במסע אל הלקוח החדש, אבל לא פחות חשוב מזה בעזיבתה של המנכ"לית המצטיינת חני סובול לאחר 6 שנות כהונה, בדרכה לתפקיד מאתגר נוסף- מנכ"לית חברת דיזנהאוז – ביטיסי. קובי קרני, יו"ר ההתאחדות, היה ראשון המברכים: "זה הכנס האחרון שבו חני משתתפת כמנכ"לית ההתאחדות וברצוני לומר לה תודה גדולה בשמי ובשם כל הענף. תקופה של 6 שנים שבהם היא הקדישה אינספור מאמצים ויכולות ייחודיות לטובת הענף. עבודת ההתאחדות היא עבודה מאומצת, שוחקת, צריך הרבה אופי וכישרון כדי להתמודד עם הבעיות שאף פעם לא מסתיימות ותמיד מתחדשות. אני מאמין שחני תמשיך גם בתפקידה החדש לתרום כמיטב יכולתה לטובת הענף. אני שולח לך הערכה רבה, תודה ואהבה גדולה מקרב לב".

חבר הכנסת מיקי לוי, שמלווה את ההתאחדות כבר 4 שנים והחל במאבק על מע"מ אפס בכרטיסי טיסה וכעת ממשיך בעיקר בנושא תיקון חקיקה, כך שסוכני הנסיעות יוכלו למכור ביטוח נסיעות לחו"ל כנהוג במרבית המדינות בעולם, הגיע להשתתף גם השנה ואמר: "ענף התיירות הוא מנוף צמיחה חיוני וחשוב והממשלה תגדיל משמעותית את תקציב משרד התיירות, מכיוון שכל שקל שנכנס למשרד הזה מנוהל בחוכמה, מכפיל את עצמו ומגדיל את הצמיחה. אני שמח שבתקופת כהונתו של השר יריב לוין נעשה שינוי ביחס של משרד האוצר למשרד התיירות והיום רואים בו משרד כלכלי רציני ומרכזי."

חה"כ לוי הוסיף שהוא "רואה בעבודה שלכם חשיבות רבה ואחריות גדולה כלפי ציבור הצרכנים אותם אתם משרתים. בשנים האחרונות הצלחתי לסייע לכם בנושא מע"מ עבור כרטיסי טיסה וכן בסוגיית המכרזים הממשלתיים סביב חברת ענבל."

יריב לוין, שר התיירות בכנס התאחדות משרדי הנסיעות. צילום עוזי בכר

שר התיירות יריב לוין, שכיבד את הכנס בנוכחותו, אמר: " מדינת ישראל נמצאת במצב שתיירות הפנים שלה קרובה מאוד למיצוי הפוטנציאל והאפשרות של הצמיחה בענף נמצא ביכולת להביא תיירות חוץ שיש לה גם משמעות כלכלית אדירה. בין 2010 ל-2015 לא קרה הרבה ועמדנו על  2.8 מיליון תיירים והיה ברור שנדרש שינוי עמוק ויסודי להביא את הענף למקום אחר וזה בא בעקבות הטיפול בתקציב (מ-700 מיליון ל-1.2 מיליארד שקלים ב-2019) שהביא אותנו עד הלום. אחד המהלכים היה גידול בבניית בתי מלון, שזינק פי שלושה מ-2015 ועד היום.". לדבריו, בעיה נוספת הקיימת בישראל היא התשתיות שלא טופלו שנים "ולכן השקענו באתרי תיירות מרכזיים, כמו הפרויקט בים המלח שהביא מיד השקעה של יזמים. פרויקט נוסף הוא הרכבל בעיר העתיקה של ירושלים שיפתור את בעיית הנגישות".

בנושא התעופה ציין שר התיירות כי בתקופה של פחות משלוש שנים נפתחו כ-40 יעדי טיסה חדשים: 17 לאילת וסה"כ 49 טיסות ואילו לנתב"ג 23 יעדים חדשים וסך של 58 טיסות שבועיות חדשות. לראשונה הושקו טיסות ישירות מדרום אמריקה, חברות תעופה מסין והודו החלו להפעיל טיסות לישראל. נוספו יעדי טיסה חדשים לצפון אמריקה ולאירופה.

כל המהלך הנוכחי הביא לצמיחה דרמטית במספר התיירים הנכנסים לישראל שהגיע עד חודש נובמבר 2019 ל-4.2 מיליון תיירים. עם זה נרשמה גם עליה במספר המועסקים בתעשיית התיירות שהגיע ל-153,000 וכלל ההכנסות למשק מתיירות נכנסת הגיע ל-22.5 מיליארד שקל.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, עלה גם הוא לבמת המברכים, ואמר: "כל הכבוד לכם על כל מה שאתם עושים בתקופה המאתגרת תקציבית, קיימת כיום אי וודאות גדולה. בשנים האחרונות הבנו, אחרי השינוי האסטרטגי שהתחלנו בו, שלא לשים רק דגש על הצליינות אלא ללכת למחוזות חדשים שהעולם רוצה לראות, שעושים פה כיף ולכן עברנו לאסטרטגיית המותגים וחיברנו את תל אביב וירושלים יחד וזה בהחלט מצליח."

"כעת קיים פוטנציאל שלא מימשנו והוא הנגב – שטח בתולי שרק ממתין שנתחיל לעבוד. יש את שדה התעופה רמון שהושקעו בו שני מיליארד שקלים ומביא בכל שבוע בין 6000 ל-8000 תיירים, אזור ים המלח שהושקעו בו כספים רבים בנושא התשתיות ויוקמו שם 4 בתי מלון ושני מרכזי כנסים."

לא יכולתי לסיים את הכנס מבלי לתת לכלת האירוע, חני סובול לסכם את הכנס: "תודה למאות המשתתפים בכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות, שהיה מרתק בתכנים שלו עם הרבה מאוד הגרלות. תודה לנותני החסות וגם הצד הקולינרי לא נפל בכלל. זה היה מפגן עוצמה של כל הענף ונתראה בכנסים הבאים."

משתתפים ונהנים בכנס ההתאחדות. צילום עוזי בכר

הרצאות

בין המרצים שהגיעו השנה להשתתף בכנס היו: פרופ' יורם יובל שדיבר על מערכות המוטיבציה של המוח והקשר שלהם לחוויית הצרכן. אריאלה דניאלי שהסבירה כיצד מנהלים שיחה עם הצרכנים בעולם של חדשנות. אלכסנדר פון קוסלובסקי – יו"ר ועדת הטכנולוגיה של ECTAA, שהסביר על עתידן של מערכות ההפצה והקשר שלהן ל- NDC.

חמישה סטארטפים ואפליקציות בשירות סוכני הנסיעות הוצגו על ידי יזמים צעירים וותיקים גם יחד. פאנל של הדור החדש בענף התיירות סיפר על נישות בתיירות – המענה ללקוח החדש. בין המשתתפים היו: יאיר די קסטרו מסולו איטליה, שירי גורדון מקבוצת גורדון טורס, אופיר דנאי מ-WTC ונמי צוקר מאוטו יורופ.

פאנל של הדור החדש בענף התיירות סיפר על נישות בתיירות – המענה ללקוח החדש. צילום עוזי בכר

פינת הזוכים

בכנס הוגרלו גם פרסים לזוכים המאושרים. אייר אינדיה והנציג בישראל אפרים פורטיס העניקו כרטיס טיסה להודו לדורית מנתיב טורס.

אורי שנבל מסנורמה וסדה סדי מטורקיש איירליינס העניקו טיסה זוגית בביזנס למיאמי ושייט זוגי בקאריביים לאורנה שחר מגנים טורס. סדה ציינה כי ב-2020 בנוסף לטיסות החברה לנריטה שביפן תתחיל טורקיש איירליינס להפעיל טיסות גם להנדה ולאוסקה שביפן.

ליהי עינב זכתה בזוג כרטיסי טיסה של חברת סאן דור, מרק פלדמן מדיזנהאוז ורוני נוסבאום מגנים טורס זכו בחבילות נופש של ישראייר לאלבניה שהוענקו ע"י גיל סתיו – סמנכ"ל השיווק.

חברת קתאי פסיפיק העניקה כרטיס טיסה להונג קונג לאיבי זינגבוים – תלמידה בקורס סוכני נסיעות של ההתאחדות. בשלושה לילות במלון פארקליין בלימסול זכה יוסי סליקטר מברון טורס.

אורנה שחר מגנים טורס מקבלת את הפרס מאורי שנבל וסדה סדי . צילום עוזי בכר

 

אייר אינדיה והנציג בישראל אפרים פורטיס מעניקים כרטיס טיסה להודו לדורית מנתיב טורס.. צילום עוזי בכר
קתאי פסיפיק מעניקה כרטיס טיסה להונג קונג . צילום עוזי בכר
Exit mobile version