Site icon IAS

היום הגיעה לישראל תיירת המיליון לשנת 2022

שר התיירות, יואל רזבוזוב, והתיירת המיליון, בלינדה דה-סויו לי מרסלו. צילום משרד התיירות

ארבעה חודשים לאחר פתיחת השמיים, ב-1.3 והסרת מגבלות הקורונה, הגיעה היום לישראל התיירת המיליון. התיירת, שאת פניה קיבל שר התיירות יואל רזבוזוב ונציגים ממשרד התיירות, היא בלינדה דה-סויו לי מרסלו, בת 53, אזרחית איחוד האמירויות.

כזכור הקורונה פגעה קשות בתעשיית התיירות, אך ההתאוששות בתיירות הנכנסת לישראל עולה כעת על התחזיות. מספר כניסות התיירים נמצא במגמת עלייה, ועמד על 244,500 בחודש יוני האחרון. מדובר בירידה של 33% בלבד ביחס ליוני 2019, שהיה חודש שיא בתוך שנת שיא בתיירות. בהתאם לכך, עולות גם ההכנסות מתיירות למשק הישראלי.

באירוע בירך שר התיירות, יואל רזבוזוב, את התיירת המיליון, ואמר: "בהתחלה חשבנו וקיווינו שנשיא ארה"ב, ביידן, יהיה התייר המיליון שיגיע לישראל, אבל שוב עקפנו את התחזיות, והנה אנחנו מקבלים את פניו של התייר המיליון שנכנס השנה לישראל.

לפני שנה היינו עם שמיים סגורים, הגבלות קורונה, זנים חדשים, והרבה חששות לגבי התיירות הנכנסת לארץ. למרות המצב, לא הרמנו ידיים – בשום שלב. עבדנו קשה כדי לפתוח והחזרנו את תעשיית התיירות למרות כל האתגרים. לשמחתי, בניגוד לכל התחזיות הפסימיות, היום אפשר לראות שהתיירות חזרה לישראל.

מיליון תיירים אלה מכניסים כסף לקופת המדינה, מייצרים הזדמנויות תעסוקה בכל רחבי הארץ, ומפרנסים משפחות שלמות.

עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה לעבר היעד שהצבתי עבור התעשייה: 10 מיליון תיירים בשנה עד שנת 2030".

תיירת המיליון, בלינדה דה-סויו לי מרסלו, אמרה: "אני מודה לכם ולשר על קבלת הפנים החמה. אני אחזור בגאווה הביתה לאיחוד האמירויות, ואספר לכולם כמה טובים האנשים בישראל ומארחים נהדר".

Exit mobile version