Site icon IAS

היהלום שבגשר: נחנך פרויקט התיירות הייחודי Kass Land בגיאורגיה

משיקים את גשר הזכוכית מעל קניון צאלקה, שבמרכזו בר היהלום, עם זיקוקי דינור והפרחת בלונים. צילום שוש להב

כשישאלו אותי היכן הייתי כשנחנך Kass Land – הפרויקט התיירותי הגדול בגיאורגיה, אוכל לענות שהייתי שם, ממש שם, ובמו עיני ראיתי את המתחם הענק ומעורר הסקרנות, הזוכה לסיקור בערוצי חדשות בכל רחבי העולם, הודות למגוון רחב של אטרקציות שהוא מציע לבני כל הגילאים.   

לאחר שלוש שנים של תכנון ובנייה, נחנך בערב יום ג' (14.6), ברוב עם והדר ובנוכחות ראש ממשלת גיאורגיה אירקלי גריבשווילי, פרויקט התיירות העצום ביוזמת ממשלת גיאורגיה – Kass Land, נבנה ומנוהל על-ידי Kass Group הישראלית, בבעלותו של חנוך קס, ובשותפות עם היזמים, חיליק בר ויוסי סגול, שזכו במכרז הבינלאומי להקמת הפרויקט. במסגרת הפרויקט שוקמה שמורת הטבע צאלקה קניון בגיאורגיה, והפכה לאתר תיירות מרכזי, ענק בשטחו, פעיל, אטרקטיבי ונגיש לציבור המטיילים והתיירים מכל העולם. ההשקעה בפרויקט, בשיקום השמורה ובפיתוחה, נאמדת ב- 25 מיליון דולר.

גשר הזכוכית ובר היהלום, על רקע קניון צאלקה וכפר הנופש קאס לנד המרהיבים . צילום באדיבות קאס גרופ

אתר התיירות Kass Land נמצא בשמורת הטבע צאלקה קניון שבחבל דאשבש בגיאורגיה, מרחק של כשעתיים נסיעה מהבירה טביליסי. הוא משתרע על שטח של 2,000 דונם, כ-1,500 מטר מעל פני הים וכולל את גשר היהלום, כפר נופש, בית מלון, מסעדה ומגוון אטרקציות. הפרויקט ממוקם באזור המאופיין במרחבי טבע בראשיתיים ואינסופיים, במגוון ביולוגי ייחודי של צמחייה ובעלי חיים, עשרות מפלים וקניון תלול שנחצב בסלעים הוולקנים על ידי נהר החרמי.

בר היהלום במרכז גשר הזכוכית, משתלב בעיצובו במראה הקניון. צילום שוש להב

תחליף תיירותי ליער השחור ולאוסטריה                                                                              

גיאורגיה היא יעד תיירותי פופולארי ומבוקש בקרב תיירים מכל העולם, ובפרט תיירים מישראל. השילוב בין האזורים העתיקים בערים ובכפרים הכמעט נידחים, לבין אזורים מודרניים, שלא נופלים בשום קנה מידה מערים אירופאיות נחשקות, לצד מחירים זולים מאד, מהווה אפשרות לחופשה אטרקטיבית ועשירה בתוכן הן לזוגות והן למשפחות. גיאורגיה היא גם מדינה ידידותית ומלאת פוטנציאל ליזמות בתחומים רבים, בהיותה משופעת באוצרות טבע מרהיבים ומעודדת השקעות של יזמים זרים בפיתוח אתרי תיירות, תוך שמירה על הטבע והסביבה.

היזמים הישראלים גאים מאוד על השלמת הפרויקט הייחודי והעצום הזה, שמהווה אטרקציה ברמה בינלאומית שאין דומה לה באזורנו, ושתוכנן ונוהל כולו על ידי יזמים כחול-לבן. לדבריהם, גיאורגיה היא יעד קרוב ונוח למשפחות ישראליות, והיא עשויה להוות תחליף ליער השחור ולאוסטריה, בין השאר בזכות הנופים הנפלאים והעובדה שהמחירים בה נמוכים בכ- 35% מאלו שביער השחור. מיקומו של הריזורט, בצמוד לשמורת הטבע, תביא לשם משפחות רבות שיוכלו ליהנות מפלאי המקום. תנאי הלינה והעובדה שהווילות חדשות כולן, יאפשרו למשפחות אירוח ברמה גבוהה יותר מכפרי נופש אחרים באירופה. גם זמן הטיסה הקצר הוא יתרון עצום למשפחות עם ילדים, וניתן גם יהיה למצוא במקום פתרון לשומרי כשרות.

שדירת הווילות היפה בקאס לנד, רומנטית בלילה. צילום שוש להב

גשר היהלום כמונומנט ייחודי

המונומנט המרכזי באתר הוא גשר היהלום, שנבנה בין שני המצוקים האדירים שבצידי הקניון. מדובר בגשר זכוכית שאורכו 240 מטר, המתנשא לגובה 280 מטר מעל הקניון הענק ומפלי המים והנחלים השוצפים שמתחתיו. הגשר קיבל את שמו בשל בר היהלום שנבנה במרכזו. בר היהלום הוא המבנה השקוף התלוי הגבוה בעולם (נמצא בבחינת שיא גינס לתואר זה) והישיבה בו היא חוויה עוצמתית וייחודית לכשעצמה. את הגשר ואת בר היהלום, עיצב ותכנן תומר מור יוסף. בניית הפרוייקט נמשכה כשלוש שנים ולקחו בה חלק צוותים מקצועיים מ-3 מדינות: הולנד, בלגיה וגרמניה.

הצוותים התמודדו עם משימת בניה מורכבת ביותר, שחייבה התחשבות בתנאי השטח הטבעיים, תוך שימוש בפלדה עדינה וזכוכית שאינה מסנוורת, כשהרעיון היה להטמיע את הגשר בתוך הריאה הירוקה המרהיבה, מבלי לפגוע בנוף המדהים. הגשר הוטמע כמו תכשיט יוקרתי שענוד בין מים לשמיים, מעל הקניון, והותקנו בו גם חיישנים מיוחדים כדי למנוע פגיעת ציפורים. גשר היהלום מהווה אטרקציה ייחודית וראשונה מסוגה ומספק חוויה יוצאת דופן ומעוררת התפעלות.

וילת האירוח בה התארחתי בקאס לנד, קומותיים של פינוק. צילום שוש להב

Kass Diamond Resort  

במסגרת הפרויקט וכמהלך משלים לחוויית הנופש הייחודית, נבנה באתר ה-Kass Diamond Resort, כפר נופש המכיל 120 וילות אירוח מפנקות, בשטח של 60 מ"ר כל אחת, כולל מרפסת מנוחה הפונה אל הנוף המרהיב של השמורה, כשבחדרים מיזוג אוויר, טלוויזיה בעלת מסך שטוח וחדר רחצה פרטי עם מקלחת וחלוקי רחצה, חימום מבוסס רדיאטור, מיני בר, אזור מטבחון ועוד. להקמת הריזורט שותפה איסתא נדל"ן. קבוצת היזמים ממשיכה לפתח את האתר, ובתוך כשנה תשלים גם את בנייתו של מלון שיכלול 100 חדרי אירוח, בסמוך לריזורט.

בנוסף לשמורת הטבע העצומה, לגשר היהלום השקוף ולריזורט המפנק והיוקרתי, יכולים המבקרים במקום, המותאם במיוחד למשפחות, ליהנות מאטרקציות נוספות, כמו: נדנדת צוקים בגובה 40 מ' הממוקמת בלב השמורה, רכיבת אופניים על כבלים המתוחים בין שני צוקי הקניון בגובה 280 מ', טיולי ג'יפים ומסלולי הליכה, סיור מפלים וחוות סוסים, בריכות טרמיות ומסעדת שף המציעה תפריט עשיר ומגוון מול הנוף הקסום. היזמים ממשיכים לפתח את האתר ובקרוב יכריזו גם על הקמת אתר גלמפינג, פארק מים מקורה ואטרקציות נוספות. יש למה לצפות!

אחת האטרקציות הנועזות: רכיבת אופניים על כבלים בין שמים וארץ. צילום שוש להב

פרויקט יוצא דופן וריאה ירוקה

אתר התיירות Kass Land הוא ריאה ירוקה ובראשיתית. העקרון שהנחה את היזמים במשך כל תהליך השיקום והפיתוח של השמורה והאתר, הוא לשמור על אוצרות הטבע ולהטמיע את האטרקציות בתוכם. במסגרת עבודות הפיתוח לא נעקרו עצים ולא נהרסו אוצרות טבע, אלא הפכו לנגישים עבור מבקרים במקום, שחשים את הטבע בשיא עוצמתו במשך כל שהותם באתר. עקרון השמירה על הטבע ימשיך לעמוד לנגד עיני היזמים גם בהמשך פיתוח האתר.

תומר מור יוסף, סמנכ"ל Kass Group ואדריכל הפרוייקט, מסביר: " Kass Landהוא פרויקט ייוצא דופן, המציע מכלול של חוויות נופש, אטרקציות לכל המשפחה, פעילויות אקסטרים וקולינריה בתוך שמורת טבע, שאוצרת בתוכה מרחבים מוריקים, נופים עוצרי נשימה, צמחיה פראית, מפלים ומקורות מים. בהשלמת הפרויקט אנו מגשימים את החזון שלנו להקמת אתר תיירות עצום ומגוון שנמצא ברשימת "יעדי החובה" של תיירים מכל העולם. הפרויקט הזה הוא פרי יצירה ישראלית ואנו חשים גאווה גדולה על כך. צפי המבקרים באתר בשנה הראשונה עומד על כ-2 מיליון מבקרים".

מחירים: מחיר הכניסה לשמורה ולגשר: 50 לארי (כ-55 ש"ח). ילדים עד גיל 3: חינם. מחירי האטרקציות: נדנדת צוקים – 50 לארי לאדם. זיפליין אופניים – 120 לארי. מחירי הלינה בריזורט, לזוג, ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר: אמצ"ש – החל מ-500 לארי, סופ"ש – החל מ-750 לארי. *המחירים עשויים להשתנות מעת לעת.

להזמנות: https://www.booking.com/hotel/ge/kass-land-tsalka.en-gb.html

מנכ"לית קאס גרופ, פנינה רווח, אוחזת בעיתון "גיאורגיה טודיי", שבו כתבת שער על פרוייקט "קאס לנד". צילום שוש להב

אודות Kass Group

Kass Group היא אחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בישראל ובגיאורגיה. החברה, שהוקמה על ידי חנוך קס, מעסיקה למעלה מ-400 עובדים ברחבי העולם, ומתמחה בתחום הנדל"ן ובפיתוח מתחמי נופש ובילוי, קניונים ומרכזי עיצוב וכנסים. החברה קיבלה את חותם האמינות של BDI לשנת 2019, 2021 ו-2022. חותם האמינות מייצג מצוינות בתחומים החשובים ביותר בנוגע לחברות עסקיות מסביב לעולם. בישראל Kass Group חנכה בשנה האחרונה את פארק השעשועים המקורה הגדול בישראל, ה-Magic Kass, ואת עיר העיצוב Dcity במעלה אדומים.

דרך אגב, המנכ"לית של קאס גרופ, פנינה רווח, היא אישה מוכשרת ונעימת הליכות, שצמודה אלינו במהלך הביקור בקאס לנד, ונרגשת עד מאד מהשקת הפרויקט. וגם אנו מרגישים איתה 'אחוות לוחמים' ומעין שותפים בגאווה להנפת דגל הכחול-לבן.

* הכתבת היתה אורחת קאס גרופ

Exit mobile version