Site icon IAS

הוארכו התיקונים בחוק שירותי תעופה עד 24 באוקטובר

בדרך לחופשה. freepik

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום (23.8) את בקשת משרד התחבורה להאריך, בצו, את התיקונים בחוק שירותי תעופה, העוסק בפיצוי וסיוע לנוסעים, במקרה של ביטול טיסה. היו"ר מרגי הבהיר כי לא מדובר בדחיית מועד תשלום ההחזרים על טיסות שכבר בוטלו, שנשאר על כנו ויחל ב-1 באוקטובר. "התחייבתי לעצמי ולציבור שלא תהייה דחייה נוספת במועד התחלת תשלום ההחזר הכספי", אמר ח"כ מרגי.

כזכור, לפני למעלה מחודש אישרה הוועדה את התיקונים לחוק, לפיהם חברות התעופה תחויבנה להחזיר את הכסף ללקוחות מיוזמתן ותוך 90 ימים מיום ביטול הטיסה, ולא לפני ה-1 באוקטובר 2020. כמו כן, ניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע שובר זיכוי, במקום השבת התמורה. התיקונים לחוק אושרו כהוראת שעה עד ה-31 באוגוסט, עם אפשרות להארכה. כעת אושרה בקשת משרד התחבורה, להאריך את תוקף התיקונים עד 24 באוקטובר 2020.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הוראת השעה שתיקנה את חוק שירותי תעופה, נקבעה עד 31 באוגוסט, כאשר ניתנה לשר התחבורה, בהתייעצות עם שר הכלכלה ובאישור ועדת הכלכלה, סמכות להאריך את התקופה בעוד 9 חודשים. כרגע ההצעה היא להאריך את תקופת הוראת השעה עד סוף תקופת הקיץ – 24 באוקטובר השנה. היא הוסיפה כי המשמעות היא שההוראות של החוק המתוקן ימשיכו לחול גם על טיסות שימריאו מה-1 בספטמבר עד 24 באוקטובר.

מנהל אגף קשרי תעופה ברת"א, ישי דון יחיא, הוסיף כי הקורונה עדיין כאן, אך התקווה היא שעד 24 באוקטובר תהייה התאוששות. הוא מסר נתונים, לפיהם ביולי הייתה ירידה של 97% בכמות הנוסעים, ובאוגוסט הצפי הוא ל-90 אלף נוסעים עד סוף החודש, לעומת 2.5 מיליון באוגוסט רגיל. ח"כ עידן רול, אמר כי יש כשל וענף התעופה לא יחזור לטיסות בקרוב, והוא לא רואה כיצד יוחזר כסף לצרכנים. ח"כ יבגני סובה, שב וקרא להקים אתר אינטרנט או מוקד טלפוני למענה לפניות הציבור, שלדבריו מבולבל ולא מבין מה המשמעות של התיקונים השונים.

כאמור, היו"ר מרגי הבהיר כי התיקון הנוכחי לא משנה את מועד ההחזר הכספי, ואמר: "אני התחייבתי לעצמי ולציבור, שלא תהייה דחייה נוספת במועד ההחזר הכספי". בתום הדיון, אושר הצו ברוב של 4 בעד, בהם היו"ר מרגי וחברי הכנסת סובה, רון וח"כ אסנת מארק, בעוד שח"כ אחמד טיבי וח"כ אימאן חטיב יאסין נמנעו.

Exit mobile version