Site icon IAS

"ההודעות על טיסות ישירות בין קזבלנקה לתל אביב לא מבוססות"

מטוס חברת רויאל אייר מרוק צילום אתר החברה

אתר האינטרנט simpleflying.com הגיב אתמול (ה-5 בינואר 2021) וציין: "לא מבוססים" הדיווחים לפיהם חברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר מרוק (Royal Air Maroc) תשיק את טיסת הבכורה שלה מקזבלנקה לתל אביב ב- 16 בינואר 2021. כעת לאחר הטלת הסגר הנוסף בישראל, גם אם היו חולמים בנושא, הרי שהחלום ירד מהפרק בכל מקרה.

באתר האינטרנט נכתב כי אין ולא הייתה שום הודעה רשמית מחברת התעופה או זמינות לבצע הזמנת טיסות שתומכת בטענות אלה. נראה כי אתר החדשות Le360 במרוקו פרסם את הידיעה על פי מידע שנמסר לו ממקורות ממשלתיים, שהתבררו מאוחר יותר כלא נכונים. בנוסף, באתר החדשות Le360 דווח כי רויאל אייר מרוק תפעיל 4 טיסות שבועיות באמצעות מטוס דרימליינר בואינג 787-9. לחברת התעופה של מרוקו 9 מטוסי דרימליינר, הכוללים חמישה מטוסי בואינג s787-8 וארבעה מטוסי בואינג  s787-9 – ששניים מהם פנויים וללא שימוש כרגע. גם אתר ההזמנות Kiwi.com פרסם למכירה טיסות שבוטלו מאוחר יותר.

בתחילת דצמבר, ישראל ומרוקו נרמלו את הקשרים הדיפלומטיים ביניהן. מה שיפתח בעתיד את האפשרות להפעיל טיסות ישירות בין שתי המדינות. חדשות מבורכות עבור כ- 50,000 ישראלים הנוסעים למרוקו מדי שנה. חברת התעופה אל על ורויאל אייר מרוק קפצו על ההזדמנות להתחיל טיסות בין שתי המדינות, אולם שתי חברות התעופה וממשלותיהן בהתאמה אמרו כי למהלך יידרשו מספר חודשים לצאת לדרך.

Exit mobile version