Site icon IAS

הגליל שוב חורפי ומואר: בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2022

אביבה חורי בפסטיבל חורף גליל מערבי. צילום עדי רונן

סוף שבוע אחד ועשרות אירועים מיוחדים בגליל המערבי, בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי ה-11, 15 — 17 בדצמבר. פסטיבל חורף זמן גליל מערבי חוזר, רגע לפני חנוכה, רגע לפני כריסמס, כשכל האזור חגיגי, צבעוני, חורפי ושמח במיוחד. בשנתו ה-11 של הפסטיבל, עמותת זמן גליל מערבי יזמה עשרות אירועים שיתפרשו על פני 3 ימים, וכוללים סיורים מרתקים בכפרים הנוצריים המוארים לחג המולד, סעודות מיוחדות, שיתופי פעולה מסקרנים בין אתרי תיירות בגליל ועוד המון.

חג המולד, הנחגג ממש כשבוע לאחר הפסטיבל, יספק תפאורה מושלמת. שני הכפרים הנוצריים מעיליא ופסוטה יצבעו בצבעי החג, ויקושטו בעץ אשוח ענק ומואר. במהלך הפסטיבל יתקיימו גם סיורים מודרכים בכל אחד מן הכפרים. מורה הדרך עמרי אבידר, יוציא סיור אל מעיליא, הכולל ביקור בכנסיית הכפר ומפגש עם אחד מראשי הקהילה ובמבצר המלך הצלבני. גם אופק רון כרמל, יוביל סיור אל הכפר, בו יבקרו בכנסיה מרשימה, בסמטאות הנוצצות ואפילו מגלים ממצאים ארכיאולוגים מפתיעים שמסתתרים מתחת לאדמה. במעיליא יחכו גם חגיגת כריסמס ביקב ג'וליה, עם טעימת יינות היקב, עוגת חג ועוד פינוקים, והרעבים יוכלו להגיע לארוחת כריסמס עשירה במסעדת שאטו דה רואה הנמצאת בתוך מבצר צלבני קסום בכפר.

לא רחוק משם, כרמית ארבל רומבק, תלווה טיול שכולו מטעמים ברחובות הכפר פסוטה. גם רימא ח'ורי, אמנית, אשת חינוך ופעילה חברתית המתגוררת בכפר ותעביר סיור מרתק במקום, עם המנהגים, המטעמים, והאנשים המקומיים. חרש הברזל וליד חורי, יפתח את הסטודיו שלו להדגמות בעבודת הברזל, לצד טעימות מתוקים לחג המולד, וגם בפסוטה לא נשארים רעבים, ואפשר להגיע להתארח בביתה של הבשלנית אביבה ח'ורי, לארוחה חורפית באווירת החג.

פסוטה בפסטיבל חורף גליל מערבי. צילום אנטולי מיכאלו

כמו בכל שנה, במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו גם שיתופי פעולה מיוחדים בין יזמי תיירות שונים בגליל. תיאטרון זיקית יגיעו להתארח בקפה יודפת, ולצד סופגניה חמה ומתוקה המבקרים ייהנו משעת סיפור תיאטרלית, עם עיבוד לסיפור המופלא "אוזו ומוזו מכפר קקרוזו" של אפרים סידון. אל המטבח הפתוח במחלבת שירת רועים יגיעו שף אורי צור ועמית אמיר, שיהפכו את המחלבה למסעדה ים תיכונית רומנטית למשך ערב אחד.

השוקוליטיירית שלומית זמיר, תגיע אל רותי גילי – אירוח מהלב, ולצד קדירה חורפית מנחמת ופרלינים משובחים, תספר גם את סיפור חייה מעורר ההשראה. את השילוב המושלם בין גבינות ויין, יציגו השנה גבינות העיזים של חוות רום, שיגיעו להתארח ביקב כישור למפגש שיכלול 6 סוגי גבינות, שיותאמו ל-6 סוגי יין, לצד הסבר על כל שילוב. גנאדי מאישו קפה וג'וני מיקב שטרן, יקיימו שיתוף פעולה טעים במיוחד. ארוחה איטלקית של 5 מנות ו-5 יינות, ובסיומה הרצאה מרתקת על עולם הקפה, עם טעימות שישלחו אתכם ערניים הביתה.

עוד עשרות אירועים יחכו במהלך ימי הפסטיבל. ארוחות מיוחדות, מפגשי אומן, טיולים מודרכים, סדנאות יצירה ועוד.

 פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, ימים חמישי עד שבת, 15-17 בדצמבר. בהרשמה מראש!

לפרטים והרשמה לאירועים: https://winterfestival.westgalil.org.il/       ובמרכז מידע גליל מערבי, טל':072-3941110

Exit mobile version