Site icon IAS

האתגר הגדול בהטסת מיליוני חיסוני קורונה ברחבי תבל

אספקת מיליארדי מנות של חיסון ואיחסון, freepik

חישבו לרגע מה יקרה בקרוב בו חיסוני COVID-19 יהיו מוכנים ויצטרכו לעבור במהרה מצד אחד של הגלובוס לצידו השני במהירות האפשרית ומה שחשוב יותר בתנאים מיוחדים של הקפאה עמוקה, לחות, אחסון ועוד. הטסה מורכבת מסוג זה נערכה לא מכבר ע"י חברת טורקיש איירליינס קרגו, מרחק טיסה של כ-17 אלף ק”מ, מבייג’ינג שבסין לסאו פאולו שבברזיל.

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA)  פרסם הנחיות כדי להבטיח שתעשיית המטענים האווירית תהיה מוכנה לתמוך בטיפול, הובלה והפצה בקנה מידה גדול של חיסוני COVID-19. ההנחיות מספקות המלצות לממשלות ולשרשרת האספקה ​​הלוגיסטית לקראת מה שתהיה הפעולה הלוגיסטית הגלובלית הגדולה והמורכבת ביותר שנעשתה אי פעם.

ההנחיות הופקו בשיתוף פעולה עם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), הפדרציה הבינלאומית לאגודות שילוח מטענים (FIATA), הפדרציה הבינלאומית ליצרני התרופות והאגודות (IFPMA), ארגון הבריאות הפאן אמריקאי (PAHO), רשות התעופה האזרחית בבריטניה, הבנק העולמי, ארגון המכס העולמי (WCO) וארגון הסחר העולמי (WTO). ההנחיות כוללות מאגר של סטנדרטים והנחיות בינלאומיות הקשורות להובלת חיסונים שתתעדכן באופן שוטף ככל שהמידע יוגש לתעשייה. בליווי ההנחיות, הקים IATA פורום משותף לשיתוף מידע לבעלי העניין.

"אספקת מיליארדי מנות של חיסון שיש להעביר ולאחסן במצב הקפאה עמוקה לכל העולם ביעילות תכלול אתגרים לוגיסטיים מורכבים ביותר ברחבי שרשרת האספקה. בעוד שהאתגר המידי הוא יישום אמצעי בדיקה של COVID-19 לפתיחת גבולות ללא סגר, עלינו להיות מוכנים לקראת חיסון מוכן. חומר ההדרכה הזה הוא חלק חשוב מההכנות הללו ", אמר מנכ"ל יאט"א, אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac).

מטוס קרגו של טורקיש איירליינס בשעת העמסת החיסונים. צילום טורקיש

האתגרים העיקריים שעוסקים בהנחיות IATA בנושא לוגיסטיקה והפצה של חיסונים ותרופות כוללים:

*הזמינות של מתקני אחסון מבוקרי טמפרטורה ומצבים בהן מתקנים כאלה אינם זמינים.

*הגדרת תפקידים ואחריות של גורמים המעורבים בהפצת חיסונים, במיוחד רשויות ממשלתיות וארגונים לא ממשלתיים, כדי לסייע להפצה בטוחה, מהירה ושוויונית באופן רחב ככל האפשר.

*מוכנות התעשייה להפצת חיסונים כוללת:

קיבולת וקישוריות: רשת המסלולים הגלובלית הצטמצמה באופן דרמטי לעומת המצב שקדם לעידן הקורונה. ממשלות צריכות להקים קישוריות אווירית מחדש כדי להבטיח יכולת מספקת להפצת חיסונים.

מתקנים ותשתיות: יצרן החיסונים הראשון שהגיש בקשה לאישור רגולטורי מחייב את החיסון ואחסונו במצב של הקפאה עמוקה (70- מעלות צלזיוס), מה שהופך את מתקני ההקפאה העמוקה ​​לחיוניים. סוגים מסוימים של מקפיאים מסווגים כסחורה מסוכנת ונפחים מוסדרים המוסיפים שכבה נוספת של מורכבות. השיקולים כוללים זמינות של מתקנים וציוד מבוקר טמפרטורה וצוות שהוכשר לטפל בחיסונים הרגישים בזמן ולטמפרטורה.

ניהול גבולות: אישורים רגולטוריים בזמן לאחסון ואישור על ידי רשויות המכס והבריאות יהיו חיוניים. בראש סדר העדיפויות של תהליכי הגבול נכללים הנהלים במסלול מהיר להעברת היתרים ונחיתה לפעולות הנושאות את החיסון COVID-19 והקלה אפשרית בתעריפים כדי להקל על תנועת החיסון.

אבטחה: חיסונים הם בעלי ערך רב. ההסדרים חייבים להיות במקום כדי להבטיח שהמשלוחים יישארו בטוחים מפני חבלה וגניבה. התהליכים כבר קיימים, אך היקף עצום של משלוחי החיסונים ידרוש תכנון מוקדם בכדי להבטיח כי הם ניתנים להרחבה.

Exit mobile version