Site icon IAS

האם תעשיית התיירות והנסיעות העולמית צפויה להתאושש השנה ?

הצפי להתאוששות חזקה ב-2022, אם הגבולות ימשיכו להיפתח ולהסיר את מגבלות הנסיעה. freepik

תעשיית הנסיעות והתיירות בשנת 2019 תרמה כמעט 9.2 מיליארד דולר לכלכלה העולמית. לעומת זאת, בשנת 2020, המגפה הביאה את הסקטור לקיפאון כמעט מוחלט, גרמה לירידה תלולה של 49.1% והפסד חמור של כמעט 4.5 מיליארד דולר.

מחקר חדש וחשוב של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) חשף כי תרומת תעשיית הנסיעות והתיירות הגלובלית לכלכלה העולמית, עשויה להגיע השנה ל-8.6 טריליון דולר, רק 6.4% פחות מהרמות שלפני מגפת הקורונה. ככל שהעולם סוף סוף מתחיל להתאושש מהמגפה, התרומה של התעשייה הן לכלכלה העולמית ולתעסוקה עשויה להגיע לרמות של טרום המגפה, השנה.

בנוסף, המחקר מדגיש שאם החיסונים ומנות הבוסטר יימשכו בקצב טוב, לצד הקלה בהגבלות על נסיעות בינלאומיות לאורך כל השנה – התעשייה עשויה ליצור השנה 58 מיליון מקומות עבודה ולהגיע ליותר מ-330 מיליון מקומות עבודה, רק 1% מתחת לרמות שלפני המגפה, ועלייה של 21.5% לעומת 2020.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאת ומנכ"לית WTTC, אמרה: "בשנתיים האחרונות, תעשיית הנסיעות והתיירות העולמי ספגה הפסדים אדירים. הצפי להתאוששות חזקה ב-2022, אם הגבולות ימשיכו להיפתח ולהסיר את מגבלות הנסיעה. התעשייה שלנו יכולה לשחזר יותר מ-58 מיליון מקומות עבודה ולהניב 8.6 מיליארד דולר, מה שיחזק את ההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם. כשאנשים יתחילו לנסוע שוב, ממשלות חייבות ליישם כללים פשוטים, כולל שימוש בפתרונות דיגיטליים. נסיעות בעתיד צריכות להיות ללא מגע יד תוך הבטחת הבריאות והבטיחות. "

בשנת 2019 נסיעות ותיירות הניבו 10.4% מהתמ"ג העולמי ויותר מ-330 מיליון מקומות עבודה. כדי להגיע קרוב לרמות טרום-מגפה השנה, ה-WTTC מדגיש שממשלות ברחבי העולם חייבות להמשיך להתמקד בהפעלת החיסון והדחף – מה שיאפשר לנוסעים מחוסנים לחלוטין לנוע בחופשיות ללא צורך בבדיקות. גוף התיירות העולמי גם קורא לממשלות לבטל את ההגבלות ולאפשר נסיעות בינלאומיות באמצעות פתרונות דיגיטליים המאפשרים למטיילים להוכיח את חיסונם בצורה מהירה, פשוטה ובטוחה.

מגזר הנסיעות והתיירות בשנת 2019 תרם כמעט 9.2 טריליון דולר לכלכלה העולמית. צילום freepik
Exit mobile version