Site icon IAS

האם חברת אל על וחברת ארקיע בדרך למיזוג היסטורי ?

האם אנחנו בדרך למיזוג בין אל על לארקיע ? צילום Depositphotos

חברת אל על בהודעה סנסציונית אך מתבקשת לבורסה (יום ב') ה-18/10/2021: "החברה מתכבדת לעדכן כי החלה במגעים עם ארקיע נתיבי אויר ושרותי תעופה בע"מ ("ארקיע") לבחינת עסקה אפשרית, לפיה תרכוש החברה את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של החברה לבעלי מניות ארקיע ("העסקה הפוטנציאלית").

"מובהר, כי לתאריך דוח זה, לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ נמצא בתחילתו. אין כל וודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל וודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים על-פי דין להשלמת העסקה הפוטנציאלית."

כזכור, בפעם הקודמת (2018) הניסיון למיזוג בין חברת אל על לישראייר נכשל כאשר נפסלה על ידי הרשות לתחרות, מחשש לפגיעה בתחרות הלגיטימית בטיסות בקו לאילת. חברת אל על פנתה לאפשרות המיזוג לאחר שהניסיון לגשר בין פערי החברה לעובדים כשל לאחרונה. במכתב חריף שנשלח היום על ידי  שרון בן יצחק, יו”ר רוחבי מועצת העובדים באל-על לסמנכ”לית כוח האדם, יהודית גריסרו ,  נכתב כי אין טעם להמשך השיח בין הצדדים על רקע כוונת החברה להפסיק את פעילותה של חברת סאן דור (לכתבה המלאה) .

תגובה של ראש עיריית אילת, אלי לנקרי לאפשרות למיזוג בין ארקיע לאל על: "  לא נאפשר לחברות התעופה  לספק שירות חלקי לתושבי העיר אילת ולתיירים. לא יעלה על הדעת , שחברות תעופה לא יטוסו בשבת לאילת. אנחנו נעשה כל שביכולתינו לייצר ולהגביר את התחרות בין חברות תעופה."

Exit mobile version