Site icon IAS

האירופאים מגלים אופטימיות לגבי נסיעות, למרות וריאנט דלתא

התיירים חוזרים לטייל באירופה. צילום freepik

למרות עליית מקרי התחלואה בנגיף COVID-19 cfkk ווריאנט דלתא בפרט, התשוקה לנסיעות בקרב האירופאים נותרה גבוהה במהלך הקיץ האחרון. כמעט 70% מהאירופאים שנשאלו ציינו כי יש להם תוכניות לנסוע בין יולי 2021 לינואר 2022, בהשוואה למספר קטן שהביעו חוסר נכונות (17%) או אי וודאות (15%) לטייל בטווח הקצר. כך עולה מסקר עדכני בנושא נסיעות של נציבות הנסיעות האירופית (ETC), שנערך ביולי 2021 ומספק תובנות על ההעדפות של האירופאים (גרמניה, בריטניה, צרפת, הולנד, איטליה, בלגיה, שוויץ, ספרד, פולין ואוסטריה)  לטייל במהלך מגפת COVID-19.

חיסוני קורונה, הדרך להתאוששות תיירותית יציבה

חיסון נגד קורונה נותר תנאי הכרחי לאמון הנוסעים ולכוונתם להזמין חופשה. ביצוע החיסונים האחרונים אפשרו ליותר ממחצית (54%) מהאירופאים להרגיש אופטימיים הרבה יותר בנוגע לתכנון הטיול בחודשים הקרובים, כאשר רק 21% הביעו ספקנות.

1 מכל 2 אירופאים מתכננים להזמין טיול ברגע שיתחסנו. יחד עם זאת, יותר ממחצית (57%) מהנשאלים מצפים מתעודת הקורונה הדיגיטלית של האיחוד האירופי להקל על תכנון הטיול הבא שלהם וחציית גבולות, בעוד שרק 18% מטילים ספק בכך שזה יקל ויפשט את חווית הטיול שלהם.

חופשות בטבע וחוף הים הן הבחירה הטובה ביותר

מצב הרוח של החגים וההסתגלות למגבלות הנסיעה הגבירו את הביקוש לנסיעות פנאי עד לנקודה הגבוהה ביותר (72% מהמטיילים מתכננים לנסוע בחצי השנה הקרובה) מאז שהחל הסקר. יחד עם זאת, המשיכה החזקה של טיולים בטבע האיצה את רצונם של אנשים לעונת קיץ ממושכת. למעלה מ -20% מהאירופאים שהשתתפו בסקר מתכננים לצאת לטיולים באוקטובר או בנובמבר ולבלות בחוף הים או בטבע.

מהסקר עולה גם כי הרצון לנסיעות בתוך יבשת אירופה צמח לרמתו הגבוהה ביותר מאז הקיץ שעבר. יותר ממחצית (53%) מהאירופאים עם תוכניות טיול לטווח קצר מעדיפים לבקר במדינה אירופאית אחרת, כאשר איטליה, ספרד, צרפת, יוון וקרואטיה נמצאות בראש הרשימה. עם זאת, חלקם של האירופאים המעדיפים טיול בארצם נותר יציב (35%). יש לציין כי מטיילים בקבוצת הגיל 54 ומעלה נוטים יותר לטייל במדינה שלהם מאשר אלה בטווח הגילאים 18-24 (44% מול 27%).

ליטא מציעה חופשה עירונית ומלהיבה לצד טבע ירוק וחיי תרבות עשירים. צילום לשכת התיירות של ליטא

האירופאים מסתגלים לחיים לצד המגיפה

בחודשים האחרונים עלה שיעור המטיילים ב -31% לעומת הסקר הקודם, סימן מובהק לאמון הצרכנים והיצע התיירות שחוזר באירופה. בנוסף, רמות אי הוודאות באשר לאן לנסוע ירדו ב -20%. מספר הנשאלים שנמנעו מתכנון טיולים ירד גם הוא ב -20%, והגיע לנקודה הנמוכה ביותר (16%) מאז ספטמבר 2020. הפצת החיסונים, מדיניות ביטולים גמישה והגבלות נסיעות שהוסרו במלואן הם הגורמים המובילים לחיזוק אמון המשיבים בעתיד לטיול ביבשת אירופה.

עם זאת, כמה חששות עדיין פוגעים בתכנון הנסיעות למרות כוונות נסיעה גבוהות יותר. אירופאים עם תוכניות טיול לטווח קצר נותרים חרדים מפני סגרים (18%), עליית מקרי COVID-19 בתוך היעד (16%) ושינויים בהגבלות הנסיעה במהלך טיולם (15%). כשמדובר בבריאות ובטיחות אישית, שלושת תחומי החשש המובילים הם טיסה (17%), תחבורה ליעד (15%) ובתי קפה ומסעדות (13%).

תיירות בעידן הקורונה. צילום freepik
Exit mobile version